Klumpfot, abort eller inte?
Är i v14 och har idag varit på ultraljud, allt såg bra ut förrutom att barnmorskan tyckte sig se en vriden vänster fot.
om det visar sig att det stämmer om 2v vid läkarundersökning hade ni gjort abort då?
Är i v14 och har idag varit på ultraljud, allt såg bra ut förrutom att barnmorskan tyckte sig se en vriden vänster fot.
om det visar sig att det stämmer om 2v vid läkarundersökning hade ni gjort abort då?
Absolut, men du kan inte veta detta. Ett barn med PEVA kan uppenbarligen må bra. Likaså ett dövt barn, ett barn med fyra fingrar på ena handen eller ett barn med läppspalt.
Hur kan du veta att ditt barn inte skulle må bra?
Om barnet i framtiden står för samma val, och frågar dig - hur skulle du gjort?
Men 80-90% skulle knappst göra abort. Du vet att många gör detta för att få veta och kunna förbereda sig med?
Och det handlar till del om perfektion. Du vill bara sätta ett perfekt barn till världen. Skulle barnet ha någon typ av defekt vill du inte ha det. Stå för att du bara vill ha ett barn utan fel åtminstone.
Det är inte bara att fixas till lite smidigt.. till er som beskriver det så.
Detta vill jag inte genomgå eller låta ett barn genomgå.
Det är inte bara att fixas till lite smidigt.. till er som beskriver det så.
Detta vill jag inte genomgå eller låta ett barn genomgå.
//
Hej!
jag gjorde ett sent avbrytandet förra året efter 4 års försök att bli gravid. I vecka 20 upptänktes avvikelser i hjärnan. det var det vidrigaste och mest inhumana jag gjort att ta beslutet att avsluta mitt barns liv. Men jag tänker att jag gjorde det som var minst fel efter dom förutsättningar jag har. Mitt barn fick aldrig lida utan dog till ljudet av mitt hjärta. Bry dig inte om vad folk skriver för skit här! Du ska ta beslutet efter hur ditt liv ser ut och vilka förutsättningar du har. Vi mammor gör det som vi tror är bäst för våra barn, vilket beslut du än tar så ska du veta beslutet tog av ren kärlek till ditt barn.
Hej!
jag gjorde ett sent avbrytandet förra året efter 4 års försök att bli gravid. I vecka 20 upptänktes avvikelser i hjärnan. det var det vidrigaste och mest inhumana jag gjort att ta beslutet att avsluta mitt barns liv. Men jag tänker att jag gjorde det som var minst fel efter dom förutsättningar jag har. Mitt barn fick aldrig lida utan dog till ljudet av mitt hjärta. Bry dig inte om vad folk skriver för skit här! Du ska ta beslutet efter hur ditt liv ser ut och vilka förutsättningar du har. Vi mammor gör det som vi tror är bäst för våra barn, vilket beslut du än tar så ska du veta beslutet tog av ren kärlek till ditt barn.
Beklagar att du fick avbryta din graviditet.
tack för ett fint input i denna annars så hårda diskussions tråd.
Självklart vill man aldrig aldrig behöva avbryta en graviditet, det vill ingen mamma men ibland känns det mer rätt än fel Att göra det och då måste man följa sitt hjärta.