Klumpfot, abort eller inte?
Är i v14 och har idag varit på ultraljud, allt såg bra ut förrutom att barnmorskan tyckte sig se en vriden vänster fot.
om det visar sig att det stämmer om 2v vid läkarundersökning hade ni gjort abort då?
Är i v14 och har idag varit på ultraljud, allt såg bra ut förrutom att barnmorskan tyckte sig se en vriden vänster fot.
om det visar sig att det stämmer om 2v vid läkarundersökning hade ni gjort abort då?
Bra att du fattat ett beslut som känns rätt för dig och jag hoppas att du mår bra.
Jag kanske inte höll med dig i ditt beslut, men jag är glad att vi har fri abort och att du fick fatta det beslut som passade dig och din situation bäst.
Jag önskar att du får ett barn till (det verkar som du vill ha fler barn) och att den graviditeten slutar lyckligt! (Och jag menar det, ingen ironi!)
Ett tips TS, då du vart väldigt otrevlig i denna tråd så bör du skaffa ett nytt nick/konto om du ska hänga på Familjeliv framöver...
Vissa personer borde steriliseras.
Nu är graviditeten avslutad. Det känns toppen bra och verkligen helt rätt beslut för oss. Tack för allas engagemang.
Nu ska jag njuta av en fantastisk vår och sommar i vårat nya hus på Mallorca med mannen och sonen och vem vet kanske försöker vi igen i höst eller så njuter vi av livet bara vi tre :) time will tell .
Jag blir faktiskt sorgsen av ditt inlägg.
Du har avslutat en graviditet för något som högst sannolikt hade gått att åtgärda. För en jakt på det perfekta barnet.
Den här tråden har provocerat mig mer än någon annan tråd gjort på Familjeliv, någonsin. Just detta synsätt att man vill ha barn, men bara om de inte kommer med något slags problem. Det är just synen på liv och människor du framfört i den här tråden som kraftigt provocerat mig. Skulle jag känna dig skulle jag ju se att du skulle se folk i mitt liv, som jag älskar så högt och som bidragit otroligt fint med kärlek och värme till världen (och för den del skaffat sig lyckliga familjer) som människor du hade valt bort och aborterat pga smärre funktionshinder. Du hade dömt ut deras liv som värdelösa.
Det kanske inte är vad du vill höra, men det är min reaktion på dina handlingar.
Du har avslutat en graviditet för något som högst sannolikt hade gått att åtgärda. För en jakt på det perfekta barnet.
Den här tråden har provocerat mig mer än någon annan tråd gjort på Familjeliv, någonsin. Just detta synsätt att man vill ha barn, men bara om de inte kommer med något slags problem. Det är just synen på liv och människor du framfört i den här tråden som kraftigt provocerat mig. Skulle jag känna dig skulle jag ju se att du skulle se folk i mitt liv, som jag älskar så högt och som bidragit otroligt fint med kärlek och värme till världen (och för den del skaffat sig lyckliga familjer) som människor du hade valt bort och aborterat pga smärre funktionshinder. Du hade dömt ut deras liv som värdelösa.
Det kanske inte är vad du vill höra, men det är min reaktion på dina handlingar.
Alla kvinnor väljer själva hur man vill leva sina liv och jag väljer att leva dom med friska barn, utan funktionsnedsättning om jag kan se det i god tid, som denna gång.
Jag ser det inte på samma sätt som du, jag ser att jag gör en tjänst som inte sätter ett barn till värden som kommer tycka att sitt liv är mindre bra än barn utan funktionsnedsättning tycker. Som kommer må dåligt, ha ont, bli mobbad, kanske inte kunna gå, inte vill sova hos kompisar pga natt skenor, operationer, gips, skenor, stödskor...
Ser du det som något enkelt så får det stå för dig, jag tycker det är mer hemskt att låta ett barn genomgå det.
Alla kvinnor väljer själva hur man vill leva sina liv och jag väljer att leva dom med friska barn, utan funktionsnedsättning om jag kan se det i god tid, som denna gång.
Jag ser det inte på samma sätt som du, jag ser att jag gör en tjänst som inte sätter ett barn till värden som kommer tycka att sitt liv är mindre bra än barn utan funktionsnedsättning tycker. Som kommer må dåligt, ha ont, bli mobbad, kanske inte kunna gå, inte vill sova hos kompisar pga natt skenor, operationer, gips, skenor, stödskor...
Ser du det som något enkelt så får det stå för dig, jag tycker det är mer hemskt att låta ett barn genomgå det.
Hur många med små funktionshinder känner du?
Jag stör mig mest just då jag levt med flera i min absoluta närhet som du hade aborterat, och som verkligen inte haft dåliga liv utan haft massor med kul, vänner, rest runt jorden, skaffat familj mm. Därför tycker jag din syn är inskränkt.
Att du avslutar det med en smiley säger mycket.
Tänk om din son träffar en kvinna som är född med PEVA. Eller sitter i rullstol. Kommer du anse att han valt att leva med någon som är lite sämre eller som har ett sämre liv?
Att du avslutar det med en smiley säger mycket.
Tänk om din son träffar en kvinna som är född med PEVA. Eller sitter i rullstol. Kommer du anse att han valt att leva med någon som är lite sämre eller som har ett sämre liv?
Det är bara att lägga ner och ge upp.
du har uttryckt din åsikt och TS tar inte till sig din åsikt (jag för övrigt håller med dig) men lägg inte ner mer energi på en död tråd där TS redan har gjort aborten, det tar bara mer energi från dig.
vissa människor värderar helt enkelt inte alla liv lika mycket och om än tragiskt och för jävligt så är det vad det är.
vi får väl iaf vara tacksamma att det är 2022 och att hon gjorde abort och inte 1722 och lade ut barnet i skogen