Klumpfot, abort eller inte?
Är i v14 och har idag varit på ultraljud, allt såg bra ut förrutom att barnmorskan tyckte sig se en vriden vänster fot.
om det visar sig att det stämmer om 2v vid läkarundersökning hade ni gjort abort då?
Är i v14 och har idag varit på ultraljud, allt såg bra ut förrutom att barnmorskan tyckte sig se en vriden vänster fot.
om det visar sig att det stämmer om 2v vid läkarundersökning hade ni gjort abort då?
nej jag har inte läst vad mattias skrivit om PEVA, väljer att ta information från min läkare.
Ja, det skulle jag göra. För då vet jag att mitt barn inte kommer må bra i livet utan få det jätte tufft och må dåligt.
nej jag har inte läst vad mattias skrivit om PEVA, väljer att ta information från min läkare.
Ja, det skulle jag göra. För då vet jag att mitt barn inte kommer må bra i livet utan få det jätte tufft och må dåligt.
Okej. Jag har flera bevis i min omgivning på motsatsen, som levt jättelånga liv, yrkesarbetat, fått familj och barnbarn och barnbarnsbarn och mått bra - trots handikapp.
Samt bevis på folk utan klassade handikapp som mått otroligt dåligt.
Men varför startar du ens en tråd och frågar om åsikter om du till 100% bestämt dig, och inte vill höra motsatsen eller höra från folk som lever efter att ha fötts med det problem du fått beskrivet?
jag skapade tråden innan vi bestämt oss, sen började folk skriva att jag är ett monster, att man hoppas att jag aldrig mer kan bli gravid, att jag inte skulle älska min 3åring om han ramlade å fick funktionshinder då känner jag att det är ännu viktigare att skapa en debatt så folk förstår att alla mammor tänker olika.
Jag vet allt om klumpfot för jag haft fått all information av min läkare och det han beskriver vill jag inte vara med om.
jag skapade tråden innan vi bestämt oss, sen började folk skriva att jag är ett monster, att man hoppas att jag aldrig mer kan bli gravid, att jag inte skulle älska min 3åring om han ramlade å fick funktionshinder då känner jag att det är ännu viktigare att skapa en debatt så folk förstår att alla mammor tänker olika.
Jag vet allt om klumpfot för jag haft fått all information av min läkare och det han beskriver vill jag inte vara med om.
80-90% av alla blivande mammor väljer att göra flera ultraljud, NIPT, kub.
I alla gravid trådar ser man oro för dåliga resultat på testerna, ultraljuden för majoriteten mammor vill inte ha ett barn med handikapp, kromosomavvikelse, kroppsliga defekter som fel på armar, ben, fötter.
Därför görs tester för att man ska kunna upptäcka saker som sedan föräldrarna få ta ställning till om dom vill avsluta eller fortsätta.
Som min barnmorska sa som gjorde ultraljudet
?det är ju jätte bra om detta upptäcks nu så tidigt så ni kan ta ett beslut hur ni vill gå vidare?
så det är inget ovanligt att man väljer att avsluta när fel på fötterna upptäcks.
Det handlar inte om perfektion, jag vill inte sätta ett barn till världen som kommer få det jobbigt när jag kan undvika det.