Inlägg från: Anonym (Tror) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tror)

Klumpfot, abort eller inte?

humlan00 skrev 2022-03-24 19:52:04 följande:
    Klumpfot, abort eller inte?

Är i v14 och har idag varit på ultraljud, allt såg bra ut förrutom att barnmorskan tyckte sig se en vriden vänster fot.

om det visar sig att det stämmer om 2v vid läkarundersökning hade ni gjort abort då?

Jag har läst många av dina tråder och har tyckt synd om dig med alla missfall osv och sen när det kommer en defekt så överväger du ens abort ?!

Det finns ju effektiv behandling idag mot klumpfot
  • Anonym (Tror)
    humlan00 skrev 2022-03-25 12:06:36 följande:

Läst alla kommentarer.

tänk vad vi människor tänker olika.
    Vi ska på ultraljud om två veckor, konstateras klumpfot då så kommer vi avbryta.

alla defekter på fötter går inte att ordna så lätt som nån här beskrev det, finns ingen garanti att foten är rörlig för behandling utan kan krävas mer än det. 
    Vill heller inte ha ett liv där man måste gipsa benen på
    sin bebis å använda skena tills den kan gå och på natten tills den är 5år och ingen garanti finns att alla blir bra av det heller. Nej tack.

har en frisk son här hemma som jag inte kommer riskera att tids tas ifrån honom för att vårda ett barn som inte är 100% bra.

så tacksam för vården som kan upptäcka sånthär nu i v13 än att det upptäcks på RUL.

Ett friskt barn är aldrig en garanti.

vad gör du om det till synes friska barnet i livmodern  får syrebrist vid förlossning och behöver 100% vård sen? 

• Anonym (Tror)
    Anonym (Håller med) skrev 2022-04-05 16:08:58 följande:

Att du avslutar det med en smiley säger mycket. 

Tänk om din son träffar en kvinna som är född med PEVA. Eller sitter i rullstol. Kommer du anse att han valt att leva med någon som är lite sämre eller som har ett sämre liv?

Det är bara att lägga ner och ge upp.

du har uttryckt din åsikt och TS tar inte till sig din åsikt (jag för övrigt håller med dig) men lägg inte ner mer energi på en död tråd där TS redan har gjort aborten, det tar bara mer energi från dig. 

vissa människor värderar helt enkelt inte alla liv lika mycket och om än tragiskt och för jävligt så är det vad det är.

vi får väl iaf vara tacksamma att det är 2022 och att hon gjorde abort och inte 1722 och lade ut barnet i skogen 

• Anonym (Tror)
    Anonym (Håller med) skrev 2022-04-06 23:03:18 följande:
    Tack. Det berörde mig bara så starkt, den människosyn TS uttryckte. 

Ja vissa slår hårdare än andra men det är bara att acceptera att TS syn är som den är, så avprenumerera tråden så man slipper haka upp sig. 

förhoppningsvis så där tråden ut, men avfölj istället, inte värt din tid 

• Anonym (Tror)
    humlan00 skrev 2022-04-18 13:49:15 följande:

Jag är gravid igen, plussade igår :) :)

Vi är så otroligt glada här hemma!

Grattis, hoppas du inte får ett till missfall eller trisomi 18 eller klumpfot denna gång. 
Svar på tråden Klumpfot, abort eller inte?