• Anonym (Arbetstrött)

Jag pallar inte att arbeta och socialen ger mig inga pengar

Så här ligger det till. Jag pallar inte att arbeta. Det är värdelöst att jobba, för jag blir så himla trött av det. Stiga upp kl 7 på morgonen, sätta sig på en jävla buss för att åka till något skitjobb. Sedan komma hem sent och inte orka göra något. Jag trivs bättre av att vara fri på dagarna och göra vad jag vill. Vara ute i friska luften och få solljus. Men det viktigaste av allt är att man kan disponera dagarna som man vill. Göra precis bara det som faller mig in. 

Har haft lite jobb tidigare som jag sagt upp mig ifrån, för jag pallar fan inte med det. Har haft a-kassa lite till och från, men har nu blivit utförsäkrad. 

Nu till det tråkiga. Socialen i kommunen där jag bor kräver att man ska stå till arbetsmarknadens förfogande och de försöker tvinga mig till att söka en massa skitjobb jag inte vill ha. Jag är inte intresserad av det. Jag vill bara ha pengar så jag klarar mig så jag slipper jobba, för det ger mig inget i livet. 

Hur ska man göra då? Har de tänkt att jag ska svälta ihjäl heller? 
    Någon fler som varit i en liknande situation?

• Svar på tråden Jag pallar inte att arbeta och socialen ger mig inga pengar
  • Anonym (Arbetstrött)
    Hercai skrev 2022-03-04 17:42:02 följande:

Skaffa en man som kan försörja dig.

Jag är man och är inte homosexuell. 
  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (Arbetstrött) skrev 2022-03-04 17:43:46 följande:
    Så du menar att alla som har mat och tak över huvudet arbetar i Sverige (eller har gift sig rikt)? 
    Nej så klart inte, men i din situation så måste du bidra till din egen försörjning genom att t ex delta i de aktiviteter som soc säger åt dig att göra, aktivt söka jobb och annat.
  • Anonym (Sara)

Enkelt! Begå ett grovt brott så är chansen stor att du hamnar i fängelset. Där får du både boende och mat, men tror kanske du måste utföra enklare sysslor, men det klarar du väl av? 

• Anonym (men snälla)

Men snälla......

det är bara att jobba, så är livet, tänk om alla tänkte som du......HAHAHAHA

• Hercai
    Anonym (Arbetstrött) skrev 2022-03-04 17:44:15 följande:
    Jag är man och är inte homosexuell. 
    Ut och jobba då, finns inga alternativ.
  • Anonym (Kreatör)

Du kan inte försörja dig på något eget? 

• Anonym (abc)

Du skojar! Och låt oss skoja lite vidare. Mm, om alla gjorde så. Inte gå till något jävla företag för att knega åt dem för att de skall kunna producera och kränga sitt skit som ingen behöver. Sitta och fundera ut hur en kan skapa dem bästa reklamen att få folk att tro att de behöver en den ena och en den andra skiten. Eller som ingenjör räkna hit och dit på hur något skall hålla en viss tid för att du som konsument snart därefter skall köpa nytt. Beräkna hållbarhet till exakt ett år efter att garantin har gått ut. Hur kan man få potatispulvret att väga mer utan att behöva tillsätta någon potatis. Genom att spruta in vatten så kan vi "möra köttet". Eller för den delen hur skall vi få våra kanonkulor att träffa bättre. Nja, jag håller nog med. Varför accepterar vi detta skiten och släpar oss till arbetet 7 - 16 varje dag. För vem skull?

Det är ok. om alla satte sig på tvären gentemot detta så skulle vi snart behöva gå och göra någonting. Odla mat, ta hand om varandra, fostra våra barn, men egentligen inte så mycket mer.

Sedan av nyfikenhet och med hopp om framtiden skulle vi bedriva en del forskning också. Men detta skulle vara kul och inte att "gå till jobbet". Måla tavlor, skriva böcker eller nått.

• Anonym (Arbetstrött)
    Anonym (Sara) skrev 2022-03-04 17:57:23 följande:

Enkelt! Begå ett grovt brott så är chansen stor att du hamnar i fängelset. Där får du både boende och mat, men tror kanske du måste utföra enklare sysslor, men det klarar du väl av? 

Jag vill ha friheten att kunna göra vad jag vill om dagarna, men ändå ha tak över huvudet och mat i magen. Det är egentligen allt jag begär. Är inte ute efter något lyxliv. 
  • Anonym (Arbetstrött)
    Anonym (abc) skrev 2022-03-04 18:39:53 följande:

Du skojar! Och låt oss skoja lite vidare. Mm, om alla gjorde så. Inte gå till något jävla företag för att knega åt dem för att de skall kunna producera och kränga sitt skit som ingen behöver. Sitta och fundera ut hur en kan skapa dem bästa reklamen att få folk att tro att de behöver en den ena och en den andra skiten. Eller som ingenjör räkna hit och dit på hur något skall hålla en viss tid för att du som konsument snart därefter skall köpa nytt. Beräkna hållbarhet till exakt ett år efter att garantin har gått ut. Hur kan man få potatispulvret att väga mer utan att behöva tillsätta någon potatis. Genom att spruta in vatten så kan vi "möra köttet". Eller för den delen hur skall vi få våra kanonkulor att träffa bättre. Nja, jag håller nog med. Varför accepterar vi detta skiten och släpar oss till arbetet 7 - 16 varje dag. För vem skull?

Det är ok. om alla satte sig på tvären gentemot detta så skulle vi snart behöva gå och göra någonting. Odla mat, ta hand om varandra, fostra våra barn, men egentligen inte så mycket mer.

Sedan av nyfikenhet och med hopp om framtiden skulle vi bedriva en del forskning också. Men detta skulle vara kul och inte att "gå till jobbet". Måla tavlor, skriva böcker eller nått.

Ja, det är ju lite så jag tänker. Svaret på din fråga är väl för att de rika ska bli rikare och de fattiga ska bli fattigare. Om alla bara ordnade sitt, om ens det, fixade hus och bo i och grödor att äta. Då hade vi inte haft några miljardärer och andra som sliter i sitt anletes svett. Jag är inte så intresserad av att jobba mellan 8-17. Jag vill hellre vara fri att göra vad jag vill om dagarna. Kan ta ett bidrag, medborgarlön eller vad våra politiker än vill kalla det, men jag är inte så intresserad av något låtsasjobb eller annat hitte-på skit som Arbetsförmedlingen fått i uppdrag att prångla ut. Jag vill kort sagt inte jobba. Jag vill bara leva. 
Svar på tråden Jag pallar inte att arbeta och socialen ger mig inga pengar