Jag pallar inte att arbeta och socialen ger mig inga pengar
Du skojar! Och låt oss skoja lite vidare. Mm, om alla gjorde så. Inte gå till något jävla företag för att knega åt dem för att de skall kunna producera och kränga sitt skit som ingen behöver. Sitta och fundera ut hur en kan skapa dem bästa reklamen att få folk att tro att de behöver en den ena och en den andra skiten. Eller som ingenjör räkna hit och dit på hur något skall hålla en viss tid för att du som konsument snart därefter skall köpa nytt. Beräkna hållbarhet till exakt ett år efter att garantin har gått ut. Hur kan man få potatispulvret att väga mer utan att behöva tillsätta någon potatis. Genom att spruta in vatten så kan vi "möra köttet". Eller för den delen hur skall vi få våra kanonkulor att träffa bättre. Nja, jag håller nog med. Varför accepterar vi detta skiten och släpar oss till arbetet 7 - 16 varje dag. För vem skull?
Det är ok. om alla satte sig på tvären gentemot detta så skulle vi snart behöva gå och göra någonting. Odla mat, ta hand om varandra, fostra våra barn, men egentligen inte så mycket mer.
Sedan av nyfikenhet och med hopp om framtiden skulle vi bedriva en del forskning också. Men detta skulle vara kul och inte att "gå till jobbet". Måla tavlor, skriva böcker eller nått.