• Anonym (Arbetstrött)

Jag pallar inte att arbeta och socialen ger mig inga pengar

Så här ligger det till. Jag pallar inte att arbeta. Det är värdelöst att jobba, för jag blir så himla trött av det. Stiga upp kl 7 på morgonen, sätta sig på en jävla buss för att åka till något skitjobb. Sedan komma hem sent och inte orka göra något. Jag trivs bättre av att vara fri på dagarna och göra vad jag vill. Vara ute i friska luften och få solljus. Men det viktigaste av allt är att man kan disponera dagarna som man vill. Göra precis bara det som faller mig in. 

Har haft lite jobb tidigare som jag sagt upp mig ifrån, för jag pallar fan inte med det. Har haft a-kassa lite till och från, men har nu blivit utförsäkrad. 

Nu till det tråkiga. Socialen i kommunen där jag bor kräver att man ska stå till arbetsmarknadens förfogande och de försöker tvinga mig till att söka en massa skitjobb jag inte vill ha. Jag är inte intresserad av det. Jag vill bara ha pengar så jag klarar mig så jag slipper jobba, för det ger mig inget i livet. 

Hur ska man göra då? Har de tänkt att jag ska svälta ihjäl heller? 
    Någon fler som varit i en liknande situation?

• Svar på tråden Jag pallar inte att arbeta och socialen ger mig inga pengar
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Arbetstrött) skrev 2022-03-04 15:54:24 följande:
    Jag pallar inte att arbeta och socialen ger mig inga pengar

Så här ligger det till. Jag pallar inte att arbeta. Det är värdelöst att jobba, för jag blir så himla trött av det. Stiga upp kl 7 på morgonen, sätta sig på en jävla buss för att åka till något skitjobb. Sedan komma hem sent och inte orka göra något. Jag trivs bättre av att vara fri på dagarna och göra vad jag vill. Vara ute i friska luften och få solljus. Men det viktigaste av allt är att man kan disponera dagarna som man vill. Göra precis bara det som faller mig in. 

Har haft lite jobb tidigare som jag sagt upp mig ifrån, för jag pallar fan inte med det. Har haft a-kassa lite till och från, men har nu blivit utförsäkrad. 

Nu till det tråkiga. Socialen i kommunen där jag bor kräver att man ska stå till arbetsmarknadens förfogande och de försöker tvinga mig till att söka en massa skitjobb jag inte vill ha. Jag är inte intresserad av det. Jag vill bara ha pengar så jag klarar mig så jag slipper jobba, för det ger mig inget i livet. 

Hur ska man göra då? Har de tänkt att jag ska svälta ihjäl heller? 
    Någon fler som varit i en liknande situation?

Vem ska stå för de pengarna då?
  • Anonym (Arbetstrött)
    Anonym (Suck) skrev 2022-03-04 15:57:40 följande:
    Vem ska stå för de pengarna då?
    Det kan väl samhället och bankerna göra? Finns hur mycket pengar som helst där. De kan dela med sig. 
  • Anonym (Suck, trist försök)

Anmäl socialen till statsministern och kungen. Så här får det inte gå till. Arg man blir asså....

• Anonym (Arbetstrött)
    Anonym (Suck, trist försök) skrev 2022-03-04 16:02:35 följande:

Anmäl socialen till statsministern och kungen. Så här får det inte gå till. Arg man blir asså....

Jag tror man kan överklaga till förvaltningsrätten. Man ska få pengar om man inte har. 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Arbetstrött) skrev 2022-03-04 16:00:33 följande:
    Det kan väl samhället och bankerna göra? Finns hur mycket pengar som helst där. De kan dela med sig. 
    troll.
  • Anonym (Crabb)

Du kan jobba svart och göra sådant du gillar. 
    Annars får du sitta ner och tänka igenom vad du gillar att göra som du även kan ha som yrke. Utbilda dig till det och sedan skaffa jobb.

Annars får du väl ta pick och packet och bo på gatan. Leva på sopor. 

• Anonym (Arbetstrött)
    Anonym (Suck) skrev 2022-03-04 16:07:19 följande:
    troll.
    Bankerna gör ju "egna pengar" genom att ge ut räntebärande skulder. Går ingen större nöd på dem, men du kanske tycker det är okej?
  • Anonym (Arbetstrött)
    Anonym (Crabb) skrev 2022-03-04 16:10:30 följande:

Du kan jobba svart och göra sådant du gillar. 
    Annars får du sitta ner och tänka igenom vad du gillar att göra som du även kan ha som yrke. Utbilda dig till det och sedan skaffa jobb.

Annars får du väl ta pick och packet och bo på gatan. Leva på sopor. 

Jag har funderat en hel del på det men det finns inget jag riktigt gillar att arbeta med. Jag trivs bäst med att vara fri på dagarna och vara ute i naturen. Slippa andra. Har utbildat mig genom hela livet så det är jag också sjukt trött på. 

Bo på gatan låter sjuk obekvämt. Vill ju gärna leva något sådär i vart fall, även om jag inte har något krav på lyxliv. 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Arbetstrött) skrev 2022-03-04 16:10:53 följande:
    Bankerna gör ju "egna pengar" genom att ge ut räntebärande skulder. Går ingen större nöd på dem, men du kanske tycker det är okej?
    Tycker du det vore okej om alla gjorde som du vill? Vem ska odla maten? Tillverka varorna? Fixa elen? Hålla gatorna kör/gåbara? Hålla sjukvården igång? Laga din vattenkran när den pajar? Laga din bil? Köra din buss?
  • Anonym (Arbetstrött)
    Anonym (Suck) skrev 2022-03-04 16:15:06 följande:
    Tycker du det vore okej om alla gjorde som du vill? Vem ska odla maten? Tillverka varorna? Fixa elen? Hålla gatorna kör/gåbara? Hålla sjukvården igång? Laga din vattenkran när den pajar? Laga din bil? Köra din buss?
    Jag tror det finns sådana som gillar att arbeta, men vi som inte gör det borde få låta bli. 
Svar på tråden Jag pallar inte att arbeta och socialen ger mig inga pengar