• Anonym (Arbetstrött)

Jag pallar inte att arbeta och socialen ger mig inga pengar

Så här ligger det till. Jag pallar inte att arbeta. Det är värdelöst att jobba, för jag blir så himla trött av det. Stiga upp kl 7 på morgonen, sätta sig på en jävla buss för att åka till något skitjobb. Sedan komma hem sent och inte orka göra något. Jag trivs bättre av att vara fri på dagarna och göra vad jag vill. Vara ute i friska luften och få solljus. Men det viktigaste av allt är att man kan disponera dagarna som man vill. Göra precis bara det som faller mig in. 

Har haft lite jobb tidigare som jag sagt upp mig ifrån, för jag pallar fan inte med det. Har haft a-kassa lite till och från, men har nu blivit utförsäkrad. 

Nu till det tråkiga. Socialen i kommunen där jag bor kräver att man ska stå till arbetsmarknadens förfogande och de försöker tvinga mig till att söka en massa skitjobb jag inte vill ha. Jag är inte intresserad av det. Jag vill bara ha pengar så jag klarar mig så jag slipper jobba, för det ger mig inget i livet. 

Hur ska man göra då? Har de tänkt att jag ska svälta ihjäl heller? 
    Någon fler som varit i en liknande situation?

• Svar på tråden Jag pallar inte att arbeta och socialen ger mig inga pengar
  • mari123

FAST du kan ju söka de där "skitjobben" som du inte vill ha. Med din attityd får du säkert inget av dem!

• Anonym (Liknande)
    Anonym (L) skrev 2022-03-04 20:05:56 följande:

Utbilda dig till något som intresserar dig, ta csn och starta eget företag sedan. En inkomt måste alla människor // Skrattandeha, oavsett om de arbetar eller inte. Ingen inkomst = ingen mat på sitt bord och inget tak över huvudet.

Kan du ge exempel på utbildningar och yrken som man kan jobba som ?egen? med? Alltså direkt efter. Har inga bra idéer själv :( Vore till stor hjälp...
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Liknande) skrev 2022-03-06 09:31:05 följande:
    Kan du ge exempel på utbildningar och yrken som man kan jobba som ?egen? med? Alltså direkt efter. Har inga bra idéer själv :( Vore till stor hjälp...
    Alla hantverksyrken?
  • Anonym (Liknande)
    Anonym (Suck) skrev 2022-03-06 09:49:28 följande:
    Alla hantverksyrken?
    Det är inte lätt att få gå en sån utbildning som vuxen när man redan gått gymnasiet. Då behöver man ha arbetsförmedlingen med sig ofta. Tänkte mer ni menade utbildningar där man tar CSN kanske högskola?
  • Anonym (K)
    Anonym (Arbetstrött) skrev 2022-03-04 17:44:15 följande:
    Jag är man och är inte homosexuell. 

Det är inte relevant. Prostituerade säljer inte sex för att de tänder på sina kunder oftast. 

De vill ha pengarna.

• Anonym (Suck)
    Revisor? Arborist? Landskapsarkitekt? Jurist kanske? Massör? Naprapat/Fysio? 
  • Anonym (Liknande)
    Anonym (Suck) skrev 2022-03-06 15:48:52 följande:
    Revisor? Arborist? Landskapsarkitekt? Jurist kanske? Massör? Naprapat/Fysio? 

Kanske, revisor skulle säkert funka, lång utbildning dock men det kan det kanske vara värt. Hur gammal tänker du att man max bör vara för att satsa och hoppa på något sånt?

Har svårt med folk och tar mycket kraft av mig att bemöta människor men massör kanske går ändå för folk ligger väl tysta mesta av tiden? 

Sen behöver man ju kanske alltid ragga kunder på ett eller annat sätt i allt du föreslår

det är svårt att veta vad man ska satsa på

jag är intresserad av allt möjligt och tycker jag har lätt att lära mig och jobbar gärna men det är människorna som är problemet inte själva jobbet, så därför det aldrig verkar funka för mig

kanske får göra en egen tråd istället för att kapa den här

• Anonym (Suck)
    Anonym (Liknande) skrev 2022-03-06 16:24:16 följande:

Kanske, revisor skulle säkert funka, lång utbildning dock men det kan det kanske vara värt. Hur gammal tänker du att man max bör vara för att satsa och hoppa på något sånt?

Har svårt med folk och tar mycket kraft av mig att bemöta människor men massör kanske går ändå för folk ligger väl tysta mesta av tiden? 

Sen behöver man ju kanske alltid ragga kunder på ett eller annat sätt i allt du föreslår

det är svårt att veta vad man ska satsa på

jag är intresserad av allt möjligt och tycker jag har lätt att lära mig och jobbar gärna men det är människorna som är problemet inte själva jobbet, så därför det aldrig verkar funka för mig

kanske får göra en egen tråd istället för att kapa den här

Arborist träffar du ju inte så mkt folk tänker jag.
  • KaptenOhoy

Nu tror jag inte heller att tråden är på riktigt, men jag ser hellre att mina skattepengar går till dem som inte kan försörja sig på riktigt på grund av skador, sjukdom eller liknande. Har inga problem att hjälpa dessa människor alls.

TS kan dock gott svälta ihjäl, inte mig emot. 

• Anonym (L)
    Byggingenjör = byggfirma
    Elingenjör = elektrikerfirma

Lär känna branschen väl först som du startar företag inom. 
Svar på tråden Jag pallar inte att arbeta och socialen ger mig inga pengar