40+ Gravid
Hejsan!
finns de några här inne som är 40+ & planerar ett barn?
Hejsan!
finns de några här inne som är 40+ & planerar ett barn?
Nää ... vi skaffade vårt sista vid 35 års ålder av många skäl jag och min fru. likadant för de vi umgås med. Men det är vi.
Jag har inte varit så påläst om munkpeppar och därför inte tagit det, men nu har jag beslutat mig för att ge det en chans och har precis beställt! Men om jag känner att den ställer till det med cykeln kommer jag sluta, har också viss oro för det.
Jag har inte varit så påläst om munkpeppar och därför inte tagit det, men nu har jag beslutat mig för att ge det en chans och har precis beställt! Men om jag känner att den ställer till det med cykeln kommer jag sluta, har också viss oro för det.
Nu har sambon och jag ett mission i sommar. Vi har beställt hem de tillskott som rekommenderas om man har svårt att bli gravid samt som man kan ta 2-3 månader innan IVF behandling. Det enda jag saknar just nu är DHEA som jag inte fått hem. Har heller inte kunnat testa min testosteron eller dhea pga influrnsa
Ska blir otroligt intressant att se i augusti om det gör någon skillnad på resultatet gällande äggen och antalet ägg som klarar sig till dag 5.
Tror ju tyvärr inte att vi kommer lyckas naturligt innan dess men vem vet ett mirakel kan ju ske?!
Ska oavsett börja tempa för att logga min kurva. Influensan är inne på dag 8 så risken är jag får räkna bort tempen innan näst mens som beräknas komma 18 juni.
Hur går det för alla andra? Någon som har goda nyheter och som har fått ett plus?
Inga goda nyheter från mig tyvärr, är på CD5 idag. Jag har tagit tillskott sedan årsskiftet ungefär, och dhea i ca 3 månader. Har precis testat om amh bland annat, hade hoppats att det skulle ha gått upp sedan december. Det hade det också, men bara till 0,55 från 0,4 så fortfarande väldigt lågt... Testade även testosteron som låg på 1,6 för att ha koll på att det inte hamnar för högt nu är jag tar dhea, men det ligger fortfarande inom normalintervallet så jag kör på ett tag till.
Inga goda nyheter från mig tyvärr, är på CD5 idag. Jag har tagit tillskott sedan årsskiftet ungefär, och dhea i ca 3 månader. Har precis testat om amh bland annat, hade hoppats att det skulle ha gått upp sedan december. Det hade det också, men bara till 0,55 från 0,4 så fortfarande väldigt lågt... Testade även testosteron som låg på 1,6 för att ha koll på att det inte hamnar för högt nu är jag tar dhea, men det ligger fortfarande inom normalintervallet så jag kör på ett tag till.
Vi gjorde ett halvhjärtat försök den här äl och idag plussade jag. Får se hur det går. Hur går det för er andra??