• MajaSv

40+ Gravid

Hejsan!  
    finns de några här inne som är 40+ & planerar ett barn?

• Svar på tråden 40+ Gravid
  • Lilleplutt2022
    MaddeBreli skrev 2022-05-15 17:15:45 följande:

Hej!

Också bim på fredag, hoppas för oss alla!

Heja oss! Solig

MaddeBreli och Brallans: Har ni några symtom? Har knappt känt något förutom lite molande värk till och från.
  • Brallans
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-15 19:07:14 följande:
    Heja oss! Solig

MaddeBreli och Brallans: Har ni några symtom? Har knappt känt något förutom lite molande värk till och från.

Det som avviker denna månaden är att jag har mkt högre temp än jag brukar ha efter äl, haft mer flytningar och molande värk i magen typ.. 
    själv då? 

• MaddeBreli

Alltså jag har symptom.. mensvärk sen några dagar efter äl..yrsel..svullna vårtgårdar.. huvudvärk..

Men jag är helt övertygad om att jag är skengravid! Tänker att det är kraftig pms bara..

Förmodligen för att jag inte vågar hoppas. 

När ska ni börja testa? Och isåfall vilka tester använder ni er av? 

• Lilleplutt2022
    Brallans skrev 2022-05-15 19:16:47 följande:

Det som avviker denna månaden är att jag har mkt högre temp än jag brukar ha efter äl, haft mer flytningar och molande värk i magen typ.. 
    själv då? 

MaddeBreli skrev 2022-05-15 19:47:04 följande:

Alltså jag har symptom.. mensvärk sen några dagar efter äl..yrsel..svullna vårtgårdar.. huvudvärk..

Men jag är helt övertygad om att jag är skengravid! Tänker att det är kraftig pms bara..

Brallans: Har själv aldrig tempat men har funderat på det, lyckas det inte denna gång kanske jag ska ta och göra det.

För mig har den molnande värken kommit och gått men varit helt borta de senaste dagarna. Ikväll hade jag tryck över nedre delen av magen, vet inte om det var pga maten eller så kanske mensen är på g. Går även på progesteron så kan vara en biverkning av det. 

MaddeBreli: Låter ju verkligen som gravidsymtom! Hjärta

Jag kommer testa mig på fredag om inte mensen hinner komma innan dess. Kommer använda enkel sticka.  Skulle det mot förmodan bli positivt (det skulle då vara första gången någonsin för mig) så kommer jag köpa ett digitalt clearblue testTungan ute

Nu börjar man bli otålig och vill bara att dagarna ska gå fort så man få veta om det har tagit sig eller inte! Solig

• Brallans
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-15 21:19:09 följande:
    MaddeBreli skrev 2022-05-15 19:47:04 följande:

Brallans: Har själv aldrig tempat men har funderat på det, lyckas det inte denna gång kanske jag ska ta och göra det.

För mig har den molnande värken kommit och gått men varit helt borta de senaste dagarna. Ikväll hade jag tryck över nedre delen av magen, vet inte om det var pga maten eller så kanske mensen är på g. Går även på progesteron så kan vara en biverkning av det. 

MaddeBreli: Låter ju verkligen som gravidsymtom! Hjärta

Jag kommer testa mig på fredag om inte mensen hinner komma innan dess. Kommer använda enkel sticka.  Skulle det mot förmodan bli positivt (det skulle då vara första gången någonsin för mig) så kommer jag köpa ett digitalt clearblue testTungan ute

Nu börjar man bli otålig och vill bara att dagarna ska gå fort så man få veta om det har tagit sig eller inte! Solig

Jag tycker tempa är väldigt intressant, använder FF (fertility friend) kan användas gratis, sen fick jag tips av en tjej här inne där man kan räkna om tempen om man tar den tidigare alt senare än man brukar vilket hjälpt min kurva väldigt mkt... kan varmt rekommendera att tempa. 
    Fredag låter som en bra dag :) håller tummarna på fina plus för oss alla :) 
  • MaddeBreli

Hur går det? Nån som har spännande symptom eller testat sig? Jag testade med babyplan testa tidigt i  morse men det var så negativt som det kunde bli.. borde egentligen vänta til sj bim dagen som är på fredag. Noll tålamod har jag! Tycker mina sk symptom stannat av lite också..

Pepp till er alla!

• Brallans
    MaddeBreli skrev 2022-05-17 13:03:34 följande:

Hur går det? Nån som har spännande symptom eller testat sig? Jag testade med babyplan testa tidigt i  morse men det var så negativt som det kunde bli.. borde egentligen vänta til sj bim dagen som är på fredag. Noll tålamod har jag! Tycker mina sk symptom stannat av lite också..

Pepp till er alla!

Halloj, samma som tidigare så inget nytt under solen :) 
    Mäter de från 10 de testerna? ja än ska man inte misströsta för minus är ju ganska tidigt ändå.. hejja hejja
  • Lilleplutt2022
    Brallans skrev 2022-05-17 14:26:47 följande:
    Halloj, samma som tidigare så inget nytt under solen :) 
    Mäter de från 10 de testerna? ja än ska man inte misströsta för minus är ju ganska tidigt ändå.. hejja hejja
    MaddeBreli skrev 2022-05-17 13:03:34 följande:

Pepp till er alla!

Samma här, ingen förändring. Mensen har fortsatt inte kommit en tror det bara är en biverkning av medicinen. Orkar inte få upp förhoppningarna . Håller med att det är sjukt jobbigt att vänta. Jag har verkligen 0 symtom, visst att man kan ha det också om man är gravid men jag är skeptiskObestämd
    Haha ni märker att jag jag sprudlar av positivitet just nu!! Tungan ute

• Lilleplutt2022

Jag valde att testa idag, mensen hade fortsatt inte kommit men  det var som jag misstänkte negativt. Sorliga är att jag inte ens gråter längre när jag ser svaret, jag blir bara tom och trött på det hela.

Maddebreli och Brallans:
    Hoppas innerligt och håller tummarna att ni får plussat imorgon när ni testar er! Hjärta

Svar på tråden 40+ Gravid