• MajaSv

40+ Gravid

Hejsan!  
    finns de några här inne som är 40+ & planerar ett barn?

• Svar på tråden 40+ Gravid
  • Mojsan09
    MariaNathalie skrev 2022-05-05 09:59:36 följande:

Hej tjejer 

Nu har jag fått cytotec och blödit klart. 
    Så nu håller jag tummarna att ägglossningen kommer igång och vi får försöka igen. Tredje gången gillt. 
    Har lagt till Q10 denna gång och hoppas äggkvaliten blir Top notch. 

Hur går det för er andra? 

Lycka till! 

Jag har BIM om en vecka. Hoppas på att DHEA tabletterna jag nu tagit i drygt en månad gjort susen och att det tar sig denna gången.

• MariaNathalie
    Mojsan09 skrev 2022-05-05 22:27:26 följande:

Lycka till! 

Jag har BIM om en vecka. Hoppas på att DHEA tabletterna jag nu tagit i drygt en månad gjort susen och att det tar sig denna gången.

Spännande. Håller tummarna för dig 
    Jag har beställt hem ältest och ska börja testa när jag får dem efter helgen. Är på cd 9 idag så väntar in äl nu och hoppas det tar sig direkt. 
    brukar få äl runt cd 18-20 hoppas på tidigare nu. Äter rosenrot och kanske äl vill komma lite tidigare 
  • Lilleplutt2022
    Då är man ruvare igen!
    Ultraljudet såg fint ut, tunnaste delen av slemhinnan var 9 mm och jag hade visst ägglossat på båda sidorna denna gång! 
    Skämtade med sambon och sa att nu kanske vi får sexlingar, han såg lite vettskrämd ut Flört

Embryot såg fint ut och överlevde upptining denna gång! Enligt embryologisten var den 37, första gången när jag blev överstimulerad fick jag en embryo som var 30.  Någon som vet vad detta betyder?
    Glömde fråga och när jag googlar så hittar jag bara kategori aa,AB mmm.

Iaf så känns det riktigt bra! Hoppas någon av äggen (min naturliga ägglossning eller frysta embryot) tar sig denna gång!! Testdag är 19 maj Solig
  • MariaNathalie
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-08 12:46:28 följande:
    Då är man ruvare igen!
    Ultraljudet såg fint ut, tunnaste delen av slemhinnan var 9 mm och jag hade visst ägglossat på båda sidorna denna gång! 
    Skämtade med sambon och sa att nu kanske vi får sexlingar, han såg lite vettskrämd ut Flört

Embryot såg fint ut och överlevde upptining denna gång! Enligt embryologisten var den 37, första gången när jag blev överstimulerad fick jag en embryo som var 30.  Någon som vet vad detta betyder?
    Glömde fråga och när jag googlar så hittar jag bara kategori aa,AB mmm.

Iaf så känns det riktigt bra! Hoppas någon av äggen (min naturliga ägglossning eller frysta embryot) tar sig denna gång!! Testdag är 19 maj Solig
    Spännande. Håller alla tummar och tår 
  • Lilleplutt2022
    MariaNathalie skrev 2022-05-09 08:26:56 följande:
    Spännande. Håller alla tummar och tår 
    Tack snälla!
    Mens är beräknad på söndag så behöver inte vänta länge om det visat sig att det inte tar sig.

Såg att du äter q10, jag började också med det för några veckor sen så kommer bli intressant om det blir skillnad både för dig och mig! Hoppas på det!Solig
  • MariaNathalie
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-10 12:34:48 följande:
    Tack snälla!
    Mens är beräknad på söndag så behöver inte vänta länge om det visat sig att det inte tar sig.

Såg att du äter q10, jag började också med det för några veckor sen så kommer bli intressant om det blir skillnad både för dig och mig! Hoppas på det!Solig

Då hoppas vi på ett plus till helgen. 
    När ska du testa?

Ja jag läste att det skulle vara jätte bra för äggkvaliten 
    så håller tummarna att det blir ett guldägg nu För oss. 

Jag fick glad blinkade gubbe på ägglossningstestet imorse. På cd 14 så det blir kanske en ägglossning till helgen. 
    så tacksam att kroppen laddat om fort efter mitt MA. 

• Lilleplutt2022
    MariaNathalie skrev 2022-05-12 11:37:15 följande:

Då hoppas vi på ett plus till helgen. 
    När ska du testa?

Ja jag läste att det skulle vara jätte bra för äggkvaliten 
    så håller tummarna att det blir ett guldägg nu För oss. 

Jag fick glad blinkade gubbe på ägglossningstestet imorse. På cd 14 så det blir kanske en ägglossning till helgen. 
    så tacksam att kroppen laddat om fort efter mitt MA. 

Testdag är om en vecka 19 maj så känns inte så långt bort nu Solig 
    Tar detta inte sig så kommer jag över sommaren ta dhea och även testa det.

Beklagar ditt MA. Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det är att gå igenom det.Hjärta
    Så skönt att din kropp kommer igång igen så snabbt! Det sägs ju att det ska gå fortare att bli gravid direkt efter ma, om det stämmer vet jag inte men vi får hålla tummarna att det blir så för dig! Skrattande
  • Lilleplutt2022

Hur går det för alla?
    BIM idag och än så länge känner jag inte av att mensen är på g. Håller hoppet uppe att vi lyckas efter nästan 3 års försök! Solig 

• Brallans
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-15 09:38:49 följande:

Hur går det för alla?
    BIM idag och än så länge känner jag inte av att mensen är på g. Håller hoppet uppe att vi lyckas efter nästan 3 års försök! Solig 

Väntar på BIM på fredag :) 

Spännande när ska du ta ett test?
  • Lilleplutt2022
    Brallans skrev 2022-05-15 10:20:37 följande:
    Väntar på BIM på fredag :) 

Spännande när ska du ta ett test?
    Testdag på torsdag! Vore skönt om jag inte är gravid att mensen hellre kommer innan torsdag. Lättare att ta besvikelsen när den kommer än att få negativt på testet. Har inga symtom överhuvudtaget att jag skulle kunna vara gravid men hoppet finns så länge mensen håller sig borta!

Då behöver du inte vänta länge till!! Håller alla tummar och tår att du testar positivt denna gång!Hjärta
Svar på tråden 40+ Gravid