• evelinagra1

BIM mars 2022

Hittade ingen mars tråd så tror inte det finns någon än så tänkte att jag startar en

detta blir vårat 14e försök tror jag har tappat räkningen haha.. vi har gjort en utredning och de har inte hittat något ?fel? på någon av oss så nu står vi i kö för vidare utredning och behandling men jag hoppas såklart att vi inte ska behöva komma dit!

Förra månaden blev ägglossningen väldigt sen så är lite osäker på BIM men om det kommer i normal tid så borde bim bli 6/3

hoppas på många fina pluss denna månaden <3

6/3 evelinagra1 (14e försöket 1a barnet )

• Svar på tråden BIM mars 2022
  • Grodan90
    norrpigan skrev 2022-03-16 11:39:21 följande:
    Jag vet inte riktigt. Har oregelbunden mens. Men hade tror jag äl kanske 6 marsSkäms
    Då är det ju väldigt tidigt fortfarande. Jag plussade svagt flera dagar och började inte få starkare streck förrän några dagar efter bim :) så testa om ett par dagar igen!
  • Grodan90
    Stinajohannas skrev 2022-03-16 12:09:39 följande:

Hej!! ni som plussat eller har barn Sen tidigare vilka tidiga symptom hade ni då? Alltså innan BIM  GladOch har det vart annorlunda med första barnet till de andra ? 

Mina två tidigare graviditeter har jag inte fått symtom förrän efter vecka 8 förutom att jag fick värmevallningar innan bim förra graviditeten. Fick det även denna gången innan bim och det var det som fick mig misstänka att jag var gravid :) har även mått illa sedan några dagar innan bim denna gången vilket jag inte gjort tidigare :)
  • Stinajohannas
    Grodan90 skrev 2022-03-16 12:19:13 följande:
    Mina två tidigare graviditeter har jag inte fått symtom förrän efter vecka 8 förutom att jag fick värmevallningar innan bim förra graviditeten. Fick det även denna gången innan bim och det var det som fick mig misstänka att jag var gravid :) har även mått illa sedan några dagar innan bim denna gången vilket jag inte gjort tidigare :)
    Ja okej , ja det verkar vara så himla olika , men skönt att ändå känna Igen ett typiskt symptom och får lite bekräftat :D
    men när man går och väntar på mens så börjar man ju nästan inbilla sig att man har nått symptom för att stärka hoppet , för man läser om alla andra som har massa symptom många dagar innan bim haha Tungan ute men spännande att de kan va så olika!! 
  • MissFamiljeliv

Vet inte om det hör hit men tog ut p stav i fredags 11e Mars, fick lite blod i trosan på kvällen men sen efter Det och lördag + söndag så va det bara mörk rött nästan brunt ?mens? eller ?sekret? som kom och hade ingenting i måndags, inget igår (tisdag) och idag torsdag har jag inte haft något häller. Hade sex igår kväll ocj enligt min app ska jag ha ägglossnings dag (störst chans då) på söndag så ska väll ha sex varannan dag så får vi hålla tummarna???????? Hur går det för er?

• Grodan90
    Stinajohannas skrev 2022-03-16 12:32:04 följande:
    Ja okej , ja det verkar vara så himla olika , men skönt att ändå känna Igen ett typiskt symptom och får lite bekräftat :D
    men när man går och väntar på mens så börjar man ju nästan inbilla sig att man har nått symptom för att stärka hoppet , för man läser om alla andra som har massa symptom många dagar innan bim haha Tungan ute men spännande att de kan va så olika!! 
    Ja det är ju verkligen så olika. Denna gången när jag började må illa innan bim trodde jag det hade med mensen att göra för kan bli illamående precis innan den kommer, så nu känns det konstigt att jag redan har massa symtom så tidigt eftersom jag inte haft det dom andra gångerna jag varit gravid. Men det kan ju verkligen skilja sig från gång till gång :)
  • Gurre94

Fick äntligen en bekräftelse på ägglossning imorse, har annars bara gött utefter NC och enligt den så ska jag ha ägglossning på fredag så stämmer ju rätt bra! Har dock inga känningar denna gången, brukar ha ont i äggstocken vid ägglossning annars? hade liiiite äggviteflytning igår men inget idag. Men visst är det väl inom dygnet nu som ägget släpps?? vi låg sent igårkväll och tänker väl att vi får göra ikväll igen då? Igår körde vi dock med glidmedel vilket vissa säger inte är bra egentligen.. men den vi använder står de inget om att den är dålig för spermierna? Alla säger så olika Obestämd
  • Grodan90
    Gurre94 skrev 2022-03-16 13:52:37 följande:
    Fick äntligen en bekräftelse på ägglossning imorse, har annars bara gött utefter NC och enligt den så ska jag ha ägglossning på fredag så stämmer ju rätt bra! Har dock inga känningar denna gången, brukar ha ont i äggstocken vid ägglossning annars? hade liiiite äggviteflytning igår men inget idag. Men visst är det väl inom dygnet nu som ägget släpps?? vi låg sent igårkväll och tänker väl att vi får göra ikväll igen då? Igår körde vi dock med glidmedel vilket vissa säger inte är bra egentligen.. men den vi använder står de inget om att den är dålig för spermierna? Alla säger så olika Obestämd
    Ägglossning sker inom 24-48 timmar efter glad gubbe :) 
    Jag har också hört det att glidmedel ska vara dåligt för spermierna så första gången vi skulle skaffa barn köpte jag ett glidmedel som skulle vara extra bra för spermierna och då blev jag gravid direkt, andra graviditeten glömde jag av det och kom på det tredje gången vi försökte och blev gravid då igen. Om det är ett sammanträffande vet jag inte men kan tipsa annars om Conceive plus :)
  • Mjarå

Hoppar in här jag med! Har bim 30/3 känns som en evighet till dess. Jag och min sambo har försökt länge så jag hoppas verkligen på ett plus denna gång!! :) 
    Grattis till er som redan har plussat :D

• MaddeBreli

En liten fråga, när börjar ni testa? Jag tog faktiskt ett idag (negativt) men det var nog på tok för tidigt: äl+8 / bim -8 har så svårt o vänta...! 

• Loppster
    MaddeBreli skrev 2022-03-16 18:19:53 följande:

En liten fråga, när börjar ni testa? Jag tog faktiskt ett idag (negativt) men det var nog på tok för tidigt: äl+8 / bim -8 har så svårt o vänta...! 

Jag testar aldrig förens efter Bim. Skit jobbigt att hålla sig men jag blir så besviken när det är negativt så då känns det bättre att det är mens än ett negativt test. 
Svar på tråden BIM mars 2022