Inlägg från: Stinajohannas |Visa alla inlägg
  • Stinajohannas

BIM mars 2022

Hej alla! Har hängt i februari tråden innan men mensen sa hej imorse :?( så nu blir det ett försök till i mars . Är de någon här som också har slutat med p-piller efter många år som är inne på försök 2 nu ? <3

• Stinajohannas
    ems1991 skrev 2022-02-27 21:21:39 följande:
    Jag slutade med p piller i augusti efter 15 år och ännu har det inte hänt så mycket hos oss. Min mens är oregelbunden och kommer allt från dag 25-29 så jag har inte så jätte bra koll på ägglossning men hoppas det ska ta sig snart :)
    Ja okej , nej precis man har Ju hört att de kan ta tid för ägglossningen att komma tillbaka. Jag fick en blödning efter avslut med p-piller som Höll sig i 7 dagar men var inte som mens utan blödde pytte lite . Nu igår precis 28 dagar efter kom en riktig mens. Så jag håller tummarna att kroppen är på g och ägglossning sätter i gång haha . Har du använt dig av ägglossningstest?
  • Stinajohannas
    ems1991 skrev 2022-02-28 10:19:01 följande:
    Ja jag har provat cb digitala ägglossningstest med glad gubbe men förstår inte så mycket av ägglossningstest om jag ska vara ärlig. Det jag har läst är att mensen kommer 14 dagar efter ägglossning men det stämmer inte på min cykel. Dom två senaste månaderna när jag har fått glad gubbe på test så har mensen kommit 11-12 dagar efter det. Men då har det ju inte gått 14 dagar... och då brukar jag testa 5-6 dagar innan glad gubbe kommer också. Tycker det är lite svårt det där :)
    Nej jag har inte heller förstått mig på dedär.. blir Ju också som dyrt att hålla på att köpa ägglossningstest hela tiden. jag använder mig av en app där jag Trackat min mens och den ger ett ungefär på ägglosning och fertila dagar. så har bara kört på på dom dagarna haha Cool hur ser det ut för dig denna månad då ? 
  • Stinajohannas

Ems1991-  ne de stämmer ju verkligen inte med appen då.. kanske värt att prova ägglossningtest haha . på Mig har dock appen stämt väldigt bra med när jag ska få mens! Men Huvva.. ni får krya <3  ja jag är på dag 2 av mens nu.. så längtar bara tills de är över haha , sen är de bara att köra igång :))) 

• Stinajohannas

Hej!! ni som plussat eller har barn Sen tidigare vilka tidiga symptom hade ni då? Alltså innan BIM  GladOch har det vart annorlunda med första barnet till de andra ? 

• Stinajohannas
    Grodan90 skrev 2022-03-16 12:19:13 följande:
    Mina två tidigare graviditeter har jag inte fått symtom förrän efter vecka 8 förutom att jag fick värmevallningar innan bim förra graviditeten. Fick det även denna gången innan bim och det var det som fick mig misstänka att jag var gravid :) har även mått illa sedan några dagar innan bim denna gången vilket jag inte gjort tidigare :)
    Ja okej , ja det verkar vara så himla olika , men skönt att ändå känna Igen ett typiskt symptom och får lite bekräftat :D
    men när man går och väntar på mens så börjar man ju nästan inbilla sig att man har nått symptom för att stärka hoppet , för man läser om alla andra som har massa symptom många dagar innan bim haha Tungan ute men spännande att de kan va så olika!! 
  • Stinajohannas

Är det någon som har vart extra kissnödig så tidigt i graviditeten?innan man ens har plussat? Jag har 8 dagar kvar till mens och har i 2,3 dagar känt att jag får akut bråttom och kissa nästan svårt att hålla mig och knipa? och när jag väl kissar är de inte så mycket ändå ? Annars när man vart akut kissnödig så är de ju lixom en flod haha. Någon som känner igen ?? 

• Stinajohannas

Hej , jag är o chock . Jag har BIM på söndag men tog ett testa tidigt idag för Vart nyfiken men var 100 de skulle vis neg Då de var för tidigt . Min fråga är ska jag ta nya test för att va mer säker ??? Kissade bara några få droppar på stickan med . 

• Stinajohannas
    Cinapuffen skrev 2022-03-21 17:54:59 följande:
    Stort grattis! Skrattande
    Taaack Så hemskt Mehmet!!! ! Är så glad och chockad. väntar På sambon Ska komma hem nu haha <3 
Svar på tråden BIM mars 2022