• evelinagra1

BIM mars 2022

Hittade ingen mars tråd så tror inte det finns någon än så tänkte att jag startar en

detta blir vårat 14e försök tror jag har tappat räkningen haha.. vi har gjort en utredning och de har inte hittat något ?fel? på någon av oss så nu står vi i kö för vidare utredning och behandling men jag hoppas såklart att vi inte ska behöva komma dit!

Förra månaden blev ägglossningen väldigt sen så är lite osäker på BIM men om det kommer i normal tid så borde bim bli 6/3

hoppas på många fina pluss denna månaden <3

6/3 evelinagra1 (14e försöket 1a barnet )

• Svar på tråden BIM mars 2022
  • Mchc
    PelloBello (5e försöket efter sent missfall, 3e barnet)
    1/3 Grodan90 (1:a försöket, 3:e barnet) 
    2/3 Etaj (7:e försöket 2:a gemensamma barnet fyra stora sen innan) 
    3-5/3 kiiwii (5:e försöket 3:e barnet)
    5/3 MAKL (19e försöket 1a barnet)
    5/3 kanelkringla (4:e försöket första barnet)
    5/3 Laktrisens ( 2a försöket 2a barnet )
    5/3 Chilins (4e försöketefter utomkvedshavandeskap, 1a barnet)  PLUSSAT
    6/3 Nathalie85 (barn nr 5 med ny man, 4 sen innan, mf nobember) 
    7/3 sockerbulle1 (2a försöket efter utomkveds, första barnet)
    7/3 Sofiaa90 (8e försöket, 2a barnet)
    7/3 Fagelfri 33år (6e försöket,2a barnet men ny man)
    7-8/3 LillaGry (8e försöket, 2a barnet)
    8-10/3 MissEA85 (1a försöket 1a barnet)
    10/3 evelinagra1 (14e försöket,1a barnet)
    10/3 Annemarit 123 (5:e försöket, andra barnet)
    10/3 Holy93 (fjärde försöket andra barnet)
    10/3 flisan89 (2a försöket första barnet)
    10/3 butembobaby (3e försöket andra barnet)
    10/3 Pico (6:e försöket efter MA, 1 barnet)
    12/3 rebeckae ( 1a försöket 1a barnet )
    12/3 My871 (3e försöket efter MA, 4e barnet)
    12/3 pepsin (1a försöker efter MF, 2a barnet) 
    12/3 Cinapuffen ( 1a försöket 3e barnet )
    14/3 LLucille (1:a försöket, 3:e barnet)
    14/3 tovikan (4:e försöket, andra barnet)
    15/3 Sophiee92 (6:e försöket, första barnet)
     16/3 Melsson (6:e försöket, första barnet)
    16/3 Fyran4 (13:e försöket, fjärde barnet)
    16-17/3 MariaNathalie ( 4:e försöket 3:e barnet) 
    17/3 Mchc (tredje försöket, första barnet)
    22/3 Loppster (2 försöket efter missfall, första barnet)
    24/3 Fyrklöverns (10:de försöket, första barnet)
    26/3 Sarah90 (4:e försöket, andra barnet) 
    31/3 Gurre94 (2a försöker, 1a barnet)

Hejsan 

Hoppar in i tråden jag med. 

Mängder med försök i bagaget (sen -19). Fick då letrozol men ingen uppföljning pga pandemin. Nu med ännu en letrozol behandling och uppföljning denna gång, detta blir officiellt försök nr 3.

Jag har en fundering, äl skulle enligt läkaren troligtvis ske någonstans mellan 2-3 mars. Och jag funderar på om det är någon som har koll på när äl-stickningarna kommer, om det är innan, under eller efter äl? 

• MAKL
    Mchc skrev 2022-03-03 23:43:32 följande:
    PelloBello (5e försöket efter sent missfall, 3e barnet)
    1/3 Grodan90 (1:a försöket, 3:e barnet) 
    2/3 Etaj (7:e försöket 2:a gemensamma barnet fyra stora sen innan) 
    3-5/3 kiiwii (5:e försöket 3:e barnet)
    5/3 MAKL (19e försöket 1a barnet)
    5/3 kanelkringla (4:e försöket första barnet)
    5/3 Laktrisens ( 2a försöket 2a barnet )
    5/3 Chilins (4e försöketefter utomkvedshavandeskap, 1a barnet)  PLUSSAT
    6/3 Nathalie85 (barn nr 5 med ny man, 4 sen innan, mf nobember) 
    7/3 sockerbulle1 (2a försöket efter utomkveds, första barnet)
    7/3 Sofiaa90 (8e försöket, 2a barnet)
    7/3 Fagelfri 33år (6e försöket,2a barnet men ny man)
    7-8/3 LillaGry (8e försöket, 2a barnet)
    8-10/3 MissEA85 (1a försöket 1a barnet)
    10/3 evelinagra1 (14e försöket,1a barnet)
    10/3 Annemarit 123 (5:e försöket, andra barnet)
    10/3 Holy93 (fjärde försöket andra barnet)
    10/3 flisan89 (2a försöket första barnet)
    10/3 butembobaby (3e försöket andra barnet)
    10/3 Pico (6:e försöket efter MA, 1 barnet)
    12/3 rebeckae ( 1a försöket 1a barnet )
    12/3 My871 (3e försöket efter MA, 4e barnet)
    12/3 pepsin (1a försöker efter MF, 2a barnet) 
    12/3 Cinapuffen ( 1a försöket 3e barnet )
    14/3 LLucille (1:a försöket, 3:e barnet)
    14/3 tovikan (4:e försöket, andra barnet)
    15/3 Sophiee92 (6:e försöket, första barnet)
     16/3 Melsson (6:e försöket, första barnet)
    16/3 Fyran4 (13:e försöket, fjärde barnet)
    16-17/3 MariaNathalie ( 4:e försöket 3:e barnet) 
    17/3 Mchc (tredje försöket, första barnet)
    22/3 Loppster (2 försöket efter missfall, första barnet)
    24/3 Fyrklöverns (10:de försöket, första barnet)
    26/3 Sarah90 (4:e försöket, andra barnet) 
    31/3 Gurre94 (2a försöker, 1a barnet)

Hejsan 

Hoppar in i tråden jag med. 

Mängder med försök i bagaget (sen -19). Fick då letrozol men ingen uppföljning pga pandemin. Nu med ännu en letrozol behandling och uppföljning denna gång, detta blir officiellt försök nr 3.

Jag har en fundering, äl skulle enligt läkaren troligtvis ske någonstans mellan 2-3 mars. Och jag funderar på om det är någon som har koll på när äl-stickningarna kommer, om det är innan, under eller efter äl? 

Välkommen!
    Det är inte alltid jag får äl stickningar, men när jag får det så brukar dom börja ca 3-4 dagar innan äl och håller i sig tills ägglossningen. Någon gång kanske det har hållit i sig en dag efter också men det är inte ofta.
    Jag tror det är väldigt individuellt så det finns nog inget svar som gäller för alla.
  • Laktrisens

Jag fick ett svagt streck idag På morgonen också. ungefär lika som igår.. denna ovisshet alltså. Ska nu gå en hel dag innan jag testar imorgon på morgonen med digitalt? jobbig väntan .. 

• MommyA
    Kiiwii skrev 2022-03-03 13:16:25 följande:

Jag räknar alltid ut BIM utefter när jag hade ÄL. Jag får alltid mens 12 dagar efter ÄL, när jag inte varit gravid förstås, haha. 

Om du är på ÄL+10 idag skulle jag räkna BIM 7/3 om du har 14 dagars lutealfas (standard). Men det beror ju på vilken dag du fick ÄL? 

Är nog äl +10 idag. Fick två tydliga streck 21/2 på äl stickan så appen sa äl 22/2 kände också av äl dessa dagar. Har en lutealfas på 15-16 dagar. 
  • Pico

ÄL+7 (Bim -6) idag, tog ett tidigt test bara för att det är kul och jag var ensam hemma - negativt såklart, men det var ju väntat. Oskyldig

Vaknade i natt av ett hugg/kramp i nedre delen av magen, svårt att förklara känslan - någon med liknande erfarenhet?

• Butembobaby
    Pico skrev 2022-03-04 07:57:46 följande:

ÄL+7 (Bim -6) idag, tog ett tidigt test bara för att det är kul och jag var ensam hemma - negativt såklart, men det var ju väntat. Oskyldig

Vaknade i natt av ett hugg/kramp i nedre delen av magen, svårt att förklara känslan - någon med liknande erfarenhet?

Haha, jag kunde inte heller hålla mig, tog också ett test i morse ÄL+7, också negativt. 

Sådär huggkänsla har jag haft 2 tidigare gånger när jag har varit gravid, så tycker det låter lovande :) 
  • Pico
    Kanelkringla skrev 2022-03-04 08:58:03 följande:

Ljusbruna flytningar Idag på äl +10 så mensen är tyvärr på gång :(

Nej vad tråkigt - håller tummarna att det inte är ett mens-tecken :( brukar du få ljusbruna flytningar före mens? Jag får alltid det, känns som det är ovanligt, men kanske inte? 
  • Pico

Butembobaby - vi är synkade Solig frågan är när man vågar testa igen.. vill gärna testa i smyg för att kunna överraska den dag som Plus dyker upp..

Åh det låter lovande ju! Min tempkurva är en helt annan denna cykel, tidigare har tempen dippat ganska rejält typ äl+3-4 för att sen stiga lite igen innan mens. Nu har den varit tydligt hög hela tiden. Funderar på om det har varit brist på progesteron efter mitt missfall. Men jag är hoppfull och längtar till tempning varje morgon xD

• evelinagra1
    Pico skrev 2022-03-04 09:18:10 följande:

Butembobaby - vi är synkade Solig frågan är när man vågar testa igen.. vill gärna testa i smyg för att kunna överraska den dag som Plus dyker upp..

Åh det låter lovande ju! Min tempkurva är en helt annan denna cykel, tidigare har tempen dippat ganska rejält typ äl+3-4 för att sen stiga lite igen innan mens. Nu har den varit tydligt hög hela tiden. Funderar på om det har varit brist på progesteron efter mitt missfall. Men jag är hoppfull och längtar till tempning varje morgon xD

nu har inte jag tempat så länge än men hittills denna cykeln är tempen helt annorlunda, den har sjunkt vid äl + 3-4 precis som för dig innan och hoppat lite mer men denna cykel har tempen legat vid ungefär samma grad sen ägglossning, nu är jag bara på äl+5 eller 6 men hoppas att det kan vara positivt och längtar till imorgon när jag gör tempa igen haha

Svar på tråden BIM mars 2022