• Baconpie

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej!

Jag har svårt att bli gravid, konstaterad PCO med stor äggreserv trots mina 37 år. Inga barn sedan innan, ett sent missfall i juni 2021. Har långa cykler (ca 35 dagar) men brukar oftast ägglossa åtminstone 10 gånger per år. Innan vi provar IVF så tyckte min läkare att vi skulle köra fem cykler med Letrozol. Jag börjar första dosen om två dagar och känner mig pirrig och nervös. UL om 14 dagar för att kontrollera att jag ej blir överstimulerad och sen får vi förhoppningsvis prova bli gravida. Solig

Skulle väldigt gärna följas åt med flera som provar Letrozol. Finns ni där ute? 

• Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?
  • Kanerol86

Hej på er, jag är ny i tråden. Jag och min sambo har försökt sedan Januari och jag har en bekräftad PCOS diagnos. Vi testade en gång som inte tog sig och blev därefter gravida i februari. Tyvärr slutade det i MA och vi har försökt igen sedan dess. Jag har haft 3 väldigt bra cykler som jag misstänker beror på att jag nyss varit gravid men denna månaden har de spårat ur igen och jag har ingen temphöjning och bara en blinkande gubbe. 

I samband med missfallet träffade jag en riktkgt grym läkare som skrev ut progesteron till mig förebyggande ifall jag blir gravid igen och då ju PCOS är en riktig progesterondödare, dvs fosterdödare, skulle det kunna hjälpa att behålla nästa graviditet. Nu har det tyvärr inte bitit så jag har ju inte hunnit testa om det funkar men tänker att nu när min ÄL spårat ur så skall jag gå tillbaka till honom och börja med letrozol. Han sa åt mig att försöka så länge jag vill naturligt och annars komma tillbaka när jag inte orkar mer. 4 månader var tydligen min dödsgräns för mentalt slit. 

vill gärna följas åt i tråden!

btw såg att ngn frågat om glidmedel. I januari körde vi vanligt glidmedel men bytte till conceive plus och blev gravida i februari. Kanske gav ngt, vem vet

• Sarastiina
    Nu ha tempen gått upp igen. Tycker Var lite konstigt att den dök så efter bekräftad ägglossning. ngn som vet vad det kan bero på eller haft så? 
  • JSAG

Hej alla Letrozolare!
    Någon som börjat testa med ÄL-stickor ännu?
    Jag är på dag 12, inget fertilt sekret, tänkte börja testa imorgon🙏🏼!

• FrökenGG
    JSAG skrev 2022-09-27 19:33:24 följande:

Hej alla Letrozolare!
    Någon som börjat testa med ÄL-stickor ännu?
    Jag är på dag 12, inget fertilt sekret, tänkte börja testa imorgon🙏🏼!

Jag började testa idag med äl-stickor, helt blankt!😅 är på dag 11 idag, ska gör vul imorgon för att kolla läget därinne 🙈
  • Vigge85

Här väntar man in mensen just nu. Har bara fått negativa graviditetstester denna gången också. Så blir och köra en runda med letrozol igen. Man får hoppas att det blir plus nästa gång. :)
    Mensen bör komma imorgon, vill börja om så fort som möjligt. :D

Håller tummarna att de går bra för er andra. Hjärta
  • FrökenGG
    Vigge85 skrev 2022-09-28 20:40:30 följande:

Här väntar man in mensen just nu. Har bara fått negativa graviditetstester denna gången också. Så blir och köra en runda med letrozol igen. Man får hoppas att det blir plus nästa gång. :)

Vad tråkigt! Håller tummarna för nästa omgång❤️
  • JSAG
    FrökenGG skrev 2022-09-28 17:29:12 följande:
    Jag började testa idag med äl-stickor, helt blankt!😅 är på dag 11 idag, ska gör vul imorgon för att kolla läget därinne 🙈

Håller tummarna för stor äggblåsa på vul idag🙏🏼! Hade också önskat att få kolla men min läkare avvaktar tills jag ökat dosen Letrozol.

Vigge85, ökar du dosen eller kör du samma?
    Så konstigt egentligen, man vill egentligen inte ha mens men så fort man får negativa graviditetstester så vill man bara att mensen ska komma så man får börja om😅?

Själv fick jag fertilt sekret igår, så böör få omslag på ÄL-test i helgen. Tror vi sätter igång redan ikväll, ser fram emot att testa fertilitetsglidmedlet!

• Afterrain

Jag har testat sen cd 11, svaga streck fram tills igår då strecket var i princip obefintligt. Jag har dock ont i magen idag, så hoppas på ÄL och inte den där jävla extra mensen som kommer om jag inte äter primolut nor från cd 15, ska ta primolut nor från cd 23 nu så att dem ej stör eventuell ÄL.

• Vigge85
    JSAG skrev 2022-09-29 08:49:16 följande:

Håller tummarna för stor äggblåsa på vul idag🙏🏼! Hade också önskat att få kolla men min läkare avvaktar tills jag ökat dosen Letrozol.

Vigge85, ökar du dosen eller kör du samma?
    Så konstigt egentligen, man vill egentligen inte ha mens men så fort man får negativa graviditetstester så vill man bara att mensen ska komma så man får börja om😅?

Själv fick jag fertilt sekret igår, så böör få omslag på ÄL-test i helgen. Tror vi sätter igång redan ikväll, ser fram emot att testa fertilitetsglidmedlet!

Jag kör med samma dos eftersom jag har fått lagom många blåsor som växt. Ökar jag så är risken att fler mognar och släpper samtidigt. Och blir alla befruktade så är man i riskzonen. Därför det är så bra med ul så man vet hur många som släpper. Hade jag haft fler än två blåsor som växt så hade jag fått förbud till oskyddat sex av min läkare.

Ja det kan va bra ni kör lite redan nu. Dom små rackarna överlever ju några dagar där inne. :) Hoppas ni får till ett plus. :)
  • JSAG
    Vigge85 skrev 2022-09-29 20:26:30 följande:
    Jag kör med samma dos eftersom jag har fått lagom många blåsor som växt. Ökar jag så är risken att fler mognar och släpper samtidigt. Och blir alla befruktade så är man i riskzonen. Därför det är så bra med ul så man vet hur många som släpper. Hade jag haft fler än två blåsor som växt så hade jag fått förbud till oskyddat sex av min läkare.

Ja det kan va bra ni kör lite redan nu. Dom små rackarna överlever ju några dagar där inne. :) Hoppas ni får till ett plus. :)

Ah okej!
    Än sålänge har jag inte fått någon glad gubbe, men tendens till två streck.

Hur går de för er andra?🙏🏼

Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?