• Baconpie

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej!

Jag har svårt att bli gravid, konstaterad PCO med stor äggreserv trots mina 37 år. Inga barn sedan innan, ett sent missfall i juni 2021. Har långa cykler (ca 35 dagar) men brukar oftast ägglossa åtminstone 10 gånger per år. Innan vi provar IVF så tyckte min läkare att vi skulle köra fem cykler med Letrozol. Jag börjar första dosen om två dagar och känner mig pirrig och nervös. UL om 14 dagar för att kontrollera att jag ej blir överstimulerad och sen får vi förhoppningsvis prova bli gravida. Solig

Skulle väldigt gärna följas åt med flera som provar Letrozol. Finns ni där ute? 

• Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?
  • Afterrain

Någon annan än jag som varit illamående under och efter letrozol kur? Är på cd 10 idag, tog sista letrozolen cd 7 😵

• Vigge85
    Sarastiina skrev 2022-09-24 11:03:13 följande:
    Har en liten annorlunda kurva denna gången efter ägglossningen. gjorde vul i måndags och fick bekräftad ägglossning i onsdags men sen har tempen dykt igen. Någon som vet vad det kan bero på? 
    Tar du tempen samma tid varje dag? Och minst 4 timmar oavbruten sömn?
    Det kan fluktuera ibland och inget ovanligt har jag läst mig till. Ta tempen imorgon också, den bör gå upp igen.
  • Vigge85
    Afterrain skrev 2022-09-24 15:38:39 följande:

Någon annan än jag som varit illamående under och efter letrozol kur? Är på cd 10 idag, tog sista letrozolen cd 7 😵

Japp jag har känt av det och även huvudvärk. Lite biverkningar man kan få. Men har än så länge inte fått nått allvarligt pga letrozolen.
  • Olli85

Fick migrän 2 gånger i början. 

känner mig ibland lite illamående från och till. 

En fråga ang clearblue ägglossningatest, den dagen man får glad gubbe. Menas de då att du behöver ha samlag samma dag och dagen efter eller samma dag och två dagar efter ? 

• Afterrain
    Olli85 skrev 2022-09-25 08:29:20 följande:

Fick migrän 2 gånger i början. 

känner mig ibland lite illamående från och till. 

En fråga ang clearblue ägglossningatest, den dagen man får glad gubbe. Menas de då att du behöver ha samlag samma dag och dagen efter eller samma dag och två dagar efter ? 

Menar du blinkande gubbe eller fast sken? 😊 då förstår jag varför jag mår/mått så illa, huvudvärk, yrsel, illamående och trötthet 🤣
  • Afterrain

Jag är absolut inget proffs på ÄL stickor här så behöver lite hjälp. Är på cd 11 och ser ett svagt streck på äl testet. Inget spökstreck utan svagt streck. Betyder detta att LH är på väg uppåt? 

Någon som bara fått svaga streck och aldrig starka? 

Tänkte så jag inte testar upp allamina stickor i onödan 🤣

• Olli85

Får aldrig blinkande gubbar. 

Igår var de ingen smiley och idag en fast smiley. 

• Afterrain
    Olli85 skrev 2022-09-25 10:42:03 följande:

Får aldrig blinkande gubbar. 

Igår var de ingen smiley och idag en fast smiley. 

Då bör det betyda ägglossning 😊 
  • Vigge85
    Afterrain skrev 2022-09-25 10:23:06 följande:

Jag är absolut inget proffs på ÄL stickor här så behöver lite hjälp. Är på cd 11 och ser ett svagt streck på äl testet. Inget spökstreck utan svagt streck. Betyder detta att LH är på väg uppåt? 

Någon som bara fått svaga streck och aldrig starka? 

Tänkte så jag inte testar upp allamina stickor i onödan 🤣

Jag har bara fått starka linjer när jag fick ovitrelle, innan dess var de alltid svaga streck och ingen ägglossning kom alls. Så jag tror inte det betyder nåt förens dom är lika eller mer starka än kontroll linjen.

Tempar du? Jag gör det som ett extra hjälpmedel till testerna.
  • Afterrain
    Vigge85 skrev 2022-09-25 19:07:07 följande:
    Jag har bara fått starka linjer när jag fick ovitrelle, innan dess var de alltid svaga streck och ingen ägglossning kom alls. Så jag tror inte det betyder nåt förens dom är lika eller mer starka än kontroll linjen.

Tempar du? Jag gör det som ett extra hjälpmedel till testerna.
    Jag tempar inte alls. Men det har nog att göra med att jag kör letrozol i 3 månader, för att sen gå över till gonal-f om letrozol ej funkar, och då kommer jag ju gå på vul
Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?