• Baconpie

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej!

Jag har svårt att bli gravid, konstaterad PCO med stor äggreserv trots mina 37 år. Inga barn sedan innan, ett sent missfall i juni 2021. Har långa cykler (ca 35 dagar) men brukar oftast ägglossa åtminstone 10 gånger per år. Innan vi provar IVF så tyckte min läkare att vi skulle köra fem cykler med Letrozol. Jag börjar första dosen om två dagar och känner mig pirrig och nervös. UL om 14 dagar för att kontrollera att jag ej blir överstimulerad och sen får vi förhoppningsvis prova bli gravida. Solig

Skulle väldigt gärna följas åt med flera som provar Letrozol. Finns ni där ute? 

• Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?
  • FrökenGG
    Afterrain skrev 2022-09-20 11:08:44 följande:

FrökenGGz, går du också hos en privat gyn? 😊

Ja precis! Fast det är en regionsfinansierad privatklinik. Förra året betalade jag bara 250kr/besök men nu när det är syskonförsök så får man betala allt själv 😇
  • JSAG

Tredje dagen med Letrozol! Känner liiiite extra i höger äggstock, hoppas de växer så de knakar där inne😅

hur går de för er?

• Afterrain

Har lite allmänt ont i magen emellanåt nedtill, just nu på vä sida, men har ju också mens så. Brukar det kännas något eller? Jag är lite seg med, men vet inte om det är för hormonerna eller för att sambon är sjuk 🤣

• FrökenGG
    JSAG skrev 2022-09-20 15:19:04 följande:

Tredje dagen med Letrozol! Känner liiiite extra i höger äggstock, hoppas de växer så de knakar där inne😅

hur går de för er?

Hoppas!!😃 

jag mår bra, har haft lite huvudvärk nu ikväll men kan inte säga om det beror på letrozolen eller inte🙈

ni har kanske skrivit längre upp i tråden, men hur gamla är ni? Hur länge har ni försökt bli gravida? har ni testat letrozol innan denna cykeln? 😃
  • Afterrain

Jag fyller 31 i år. Jag har varit tillsammans med min sambo i 1 år snart, vi har inte aktivt försökt, men vi har inte heller skyddat oss. Jag har ju försök bakom mig med mitt x, så har redan gått igenom denna processen i ca 8 månader då, så sitter lite med facit, samt att det var svårt för mig att bli stimulerad av hormonerna då, blev några misslyckade försök med bemfola och ett med letrozol. Och en överstimulering. Jag och min sambo har sagt att vi vill ha barn om ca 2 år, därför börjar vi nu 🤣. Detta är första månaden för oss, så man är ju lite försiktigt optimistisk. 

Jag äter folsyra och även d och e vitamin enligt rek från gyn

• JSAG
    Afterrain skrev 2022-09-20 16:15:44 följande:

Har lite allmänt ont i magen emellanåt nedtill, just nu på vä sida, men har ju också mens så. Brukar det kännas något eller? Jag är lite seg med, men vet inte om det är för hormonerna eller för att sambon är sjuk 🤣

FrökenGG skrev 2022-09-20 21:34:49 följande:
    Hoppas!!😃 

jag mår bra, har haft lite huvudvärk nu ikväll men kan inte säga om det beror på letrozolen eller inte🙈

ni har kanske skrivit längre upp i tråden, men hur gamla är ni? Hur länge har ni försökt bli gravida? har ni testat letrozol innan denna cykeln? 😃

Jag har alltid lite spänningar i mina äggstockar, förutom vid mens, och de har jag ju nu. Huvudvärk fick jag förra gången! 

Jag är 28 år, varit tillsammans med min sambo i 11 år. Tog ut min spiral för 1,5 år sen. Har aktivt försökt cirka ett halvår, fick hjälp av gyn med Letrozol då mina cykler va i snitt 50 dagar, så chanserna ?halverades?. Är inne på min andra cykel med Letrozol😊

• Olli85

Jag fyllde nyss 37 år. Har ett barn som snart fyller tre. 

Har aktivt försökt skaffa barN i 1,5 år Efter mitt andra barn. Har tagit Letrozol 7 omgångar. Fick tidigt missfall andra omgången. Har regelbunden mens och glada gubbar på clear blue testen. 

Varje gång mensen kommer vill man bara gå och lägga sig. Hur svårt ska de vara ????

• Vigge85
    Olli85 skrev 2022-09-20 20:43:18 följande:

Är de någon som äter folsyra samtidigt ? 

Jag tar bara vanlig multi för kvinna som bland annat har 400 folsyra i. Känner det räcker tills man vet man är gravid och kan gå över till tabletter för gravida.

Har dock ej fått de rekommenderat av min gyn utan är av eget val för jag vet hur bra det är för fostret m.m.
Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?