• Baconpie

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej!

Jag har svårt att bli gravid, konstaterad PCO med stor äggreserv trots mina 37 år. Inga barn sedan innan, ett sent missfall i juni 2021. Har långa cykler (ca 35 dagar) men brukar oftast ägglossa åtminstone 10 gånger per år. Innan vi provar IVF så tyckte min läkare att vi skulle köra fem cykler med Letrozol. Jag börjar första dosen om två dagar och känner mig pirrig och nervös. UL om 14 dagar för att kontrollera att jag ej blir överstimulerad och sen får vi förhoppningsvis prova bli gravida. Solig

Skulle väldigt gärna följas åt med flera som provar Letrozol. Finns ni där ute? 

• Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?
  • Vigge85
    amandakollb skrev 2022-08-30 12:55:58 följande:
    det låter ju lovande för dig med! jag har haft ömma bröstvårtor och svullen mage denna cykel så kan absolut vara ett gravidtecken :) vilken dag blir cd 35?

det går bra för mig antar jag, eller vet inte, har fått tidigt ultraljud måndag 12 sep så då får vi se hur det går! har lite symptom, som ömma bröstvårtor, lite svullen mage, lätt andfådd typ. men inget illamående ännu. det hade jag inte förra graviditeten heller så hoppas på att slippa det. 
    Den 5:e september är dag 35. Så några dagar kvar. Men jag tog dock ett test idag som visade negativt. :(
    Hade lite molnande värk i nedre delen av magen igårkväll men idag känns det inget ännu. Va som mensvärk så kanske är bara mensen som kommer snart.

Men man vill veta vad det är snart så man slipper sitta och hoppas och kan börja om på nytt igen. Efter testet idag så känns de som att det inte blev nåt så nu vill jag bara börja om så fort som möjligt. :)

Får hoppas du slipper illamåendet. :) Och ska bli spännande och höra hur det gick sen efter ultraljudet. :)
  • Vigge85
    Sarastiina skrev 2022-08-30 19:49:08 följande:

Jag har oftast 14 dagar, väldigt exakt. Så Känns bra denna gången i alla fall. Tänkte testa fredag eller lördag. 

Va spännande! :) Du får skriva sen ihelgen hur det gick med testet. Håller tummarna för dig!
  • Olli85

Hej 
    jag har följt denna tråden i 6 månader. Lika längesedan jag gått på letrozol dubbeldos. 

Lyckades bli gravid vid andra kuren men efter några dagar fick jag mens dvs tidigt missfall. 

Efter jag tagit min 5:e dos började jag även ta folsyra för att öka mina chanser. (något jag hoppas och tror) 

Men sakta men säkert börjar tålamodet ta slut och man börjar undra vad problemet är. 
    Hoppas hoppas hoppas att de går vägen denna gång 🙏

• Sarah90
    Olli85 skrev 2022-08-31 21:27:51 följande:

Hej 
    jag har följt denna tråden i 6 månader. Lika längesedan jag gått på letrozol dubbeldos. 

Lyckades bli gravid vid andra kuren men efter några dagar fick jag mens dvs tidigt missfall. 

Efter jag tagit min 5:e dos började jag även ta folsyra för att öka mina chanser. (något jag hoppas och tror) 

Men sakta men säkert börjar tålamodet ta slut och man börjar undra vad problemet är. 
    Hoppas hoppas hoppas att de går vägen denna gång 🙏

Jag håller tummarna för dig Hjärta Folsyra är bra att ta om man försöker bli gravid. Jag är inne på mitt 4de försök nu, men inte tagit sig ännu. Har bim på söndag så då får vi se. 
  • Sarastiina

Jag hade lite svårt att hålla mig så testade idag, i och med troligtvis en nidblödning mån-tis. Dock negativt idag. har Bim på lördag. 

• Vigge85
    Sarah90 skrev 2022-08-31 18:39:18 följande:

Vad tempar ni med? En vanlig termometern eller är det någon särskild? 

Jag har använt en vanlig hittills men köpte hem en basal termometer med två decimaler istället för att kunna se små ändringar. Men de kan ju räcka med en vanlig men jag ville ha den för många rekommenderar det och den va inte så dyr.
  • Vigge85

Då kom mitt svar igår, fick en liten blödning men väntade tills idag för och bekräfta att det verkligen är mensen som kom. Och det va det! Så det blev inget denna månaden heller.

Men nu kan jag börja om igen, så imorgon börjar nästa omgång med dubbel dos letrozol. Men jag är så glad över att slippa behöva ta provera den här gången. :) Och så fick man bekräftat att jag ändå haft en ägglossning, vilket känns skönt och veta. :)

Så den 12:e september blir det ul och hoppas man har en blåsa eller två redo för nytt försök.

• Sarah90
    Vigge85 skrev 2022-09-01 17:13:14 följande:

Då kom mitt svar igår, fick en liten blödning men väntade tills idag för och bekräfta att det verkligen är mensen som kom. Och det va det! Så det blev inget denna månaden heller.

Men nu kan jag börja om igen, så imorgon börjar nästa omgång med dubbel dos letrozol. Men jag är så glad över att slippa behöva ta provera den här gången. :) Och så fick man bekräftat att jag ändå haft en ägglossning, vilket känns skönt och veta. :)

Så den 12:e september blir det ul och hoppas man har en blåsa eller två redo för nytt försök.

Kände likadant nu senast. Hade molvärk I 1,5 vecka och mensen  var sen men med negativa test så jag blev  glad när mensen väl kom Hjärta Det är skönt att veta att kroppen fungerar som den ska och jag hoppas det går vägen för dig den här kuren Skäms

Har inga symtom och det känns skönt för varje gång jag haft det så har det visat sig vara negativt! Förra kuren hade jag molvärk I 1,5 vecka och kuren innan det var det ömma bröst. Hoppas att inga symtom betyder att det blir ett + Skäms 
Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?