• Baconpie

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej!

Jag har svårt att bli gravid, konstaterad PCO med stor äggreserv trots mina 37 år. Inga barn sedan innan, ett sent missfall i juni 2021. Har långa cykler (ca 35 dagar) men brukar oftast ägglossa åtminstone 10 gånger per år. Innan vi provar IVF så tyckte min läkare att vi skulle köra fem cykler med Letrozol. Jag börjar första dosen om två dagar och känner mig pirrig och nervös. UL om 14 dagar för att kontrollera att jag ej blir överstimulerad och sen får vi förhoppningsvis prova bli gravida. Solig

Skulle väldigt gärna följas åt med flera som provar Letrozol. Finns ni där ute? 

• Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?
  • Vigge85

Jag menar igår kväll inte i förrgår. :) Det som visade negativt kan ha påverkats av tabletten tänkte jag.

• amandakollb
    Vigge85 skrev 2022-08-17 07:13:39 följande:
    Det som var i förrgår kanske berodde på att du hade tagit en tablett letrozol. Dom har sagt till mig att man inte ska ta dom om man misstänker en graviditet.
    Jag tycker testet visar positivt på bilden. Men om letrozol kan påverka testresultatet vet jag inte säkert.
    Jag tycker du ska avvakta med en till tablett och ring in till gyn idag så fort du kan och hör med dom vad du ska göra.
    För har man positivt svar så bör man kolla upp det om det stämmer innan man går vidare med kuren.
    Håller tummarna för dig! :)
    Nej alltså det är skåne97 som påbörjat en ny letrozolkur, inte jag :) 
  • Skåne97
    amandakollb skrev 2022-08-17 06:36:33 följande:
    ja Låter bra att ta ett test idag, hur såg tempen ut imorse? Och har du tagit ett test?:)) 

Detta var dagens temp, högre än igår. Jag tog ett test i morse som var negativt, så jag antar att det var min mens bara att den betedde sig väldigt konstigt... :(
  • Vigge85
    amandakollb skrev 2022-08-17 07:18:52 följande:
    Nej alltså det är skåne97 som påbörjat en ny letrozolkur, inte jag :) 
    Haha oj jag missade helt att det va din post. Jag var nog lite för trött imorse och tänkte på Skånes inlägg från igår kväll då hon sa hon skulle ta ett test på morgonen. Förlåt. Men ändå stort grattis till ett eventuellt positivt svar! Hjärta Du måste skriva sen hur det går så vi får veta om det gått vägen. Glad
  • Vigge85
    Skåne97 skrev 2022-08-17 07:31:23 följande:
    Detta var dagens temp, högre än igår. Jag tog ett test i morse som var negativt, så jag antar att det var min mens bara att den betedde sig väldigt konstigt... :(
    Va synd att det blev negativt. Men nu har du iaf fått det bekräftat så du kan gå vidare med kuren. Hoppas de kommer gå bra vid nästa försök! :) Själv sitter jag i nästan samma båt fast jag väntar nu in min mens.
    Fick inga utslag på äl denna gång heller så tror inte det blev nåt. Så jag får nog också fortsätta försöka.
  • amandakollb
    Vigge85 skrev 2022-08-17 10:41:54 följande:
    Haha oj jag missade helt att det va din post. Jag var nog lite för trött imorse och tänkte på Skånes inlägg från igår kväll då hon sa hon skulle ta ett test på morgonen. Förlåt. Men ändå stort grattis till ett eventuellt positivt svar! Hjärta Du måste skriva sen hur det går så vi får veta om det gått vägen. Glad
    tack <3 ja absolut jag kommer nog hänga kvar här ett tag till, vill ju veta hur det går för er andra :)) när har du bim? 
  • Vigge85
    amandakollb skrev 2022-08-17 19:51:13 följande:
    tack <3 ja absolut jag kommer nog hänga kvar här ett tag till, vill ju veta hur det går för er andra :)) när har du bim? 
    Åh va kul. Ska bli spännande. :) Jag bör ha bim runt den 29:e augusti om jag hade äl på rätt dag. Men jag tror inte den kom så kan bli förskjuten.

Men idag har min mage varit jätte konstigt. Har kännt spänningar och lite svullen under dagen. Nu på kvällen har jag fått många smärtsamma små hugg och känningar på vänster sida (äggblåsan var i den vänstra äggstocken vid kontroll). Tycker jag fortfarande får fertilt sekret också. Men varken temp eller test visar nåt nytt.
    Så har ingen aning om vad min kropp håller på med just nu. Kanske nåt någon känner igen sig i?
  • Sarah90

Hej Skäms  Min mens kom den 5 augusti på dag 33 så nu har jag börjat en ny kur. Tråkigt, men skönt när test visar negativt. Var hos Gynekologen i onsdags och då såg han att min slemhinna var 9,5mm och trippel samt 2 mogna ägg på 24,5mm på höger äggstock. Håller tummarna att ett släpper och att det går den här månaden Hjärta Fick ingen ovitrelle, men det kanske var för jag hade 2 ägg som var lika stora? 

• Sarastiina

Hej! 

tog Ovitrelle i fredags kväll och hade mkt motvärk i helgen. har även tempat men tempen har inte stigit mycket ligger runt 36,3 nu sista dagarna. borde haft ägglossning i helgen. Tempar ni med Ovitrelle? Tänker att tempen borde stigit mer? 

• amandakollb
    Vigge85 skrev 2022-08-17 21:07:01 följande:
    Åh va kul. Ska bli spännande. :) Jag bör ha bim runt den 29:e augusti om jag hade äl på rätt dag. Men jag tror inte den kom så kan bli förskjuten.

Men idag har min mage varit jätte konstigt. Har kännt spänningar och lite svullen under dagen. Nu på kvällen har jag fått många smärtsamma små hugg och känningar på vänster sida (äggblåsan var i den vänstra äggstocken vid kontroll). Tycker jag fortfarande får fertilt sekret också. Men varken temp eller test visar nåt nytt.
    Så har ingen aning om vad min kropp håller på med just nu. Kanske nåt någon känner igen sig i?
    okej spännande, du får uppdatera oss när det börjar närma sig! :) 
Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?