• Baconpie

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej!

Jag har svårt att bli gravid, konstaterad PCO med stor äggreserv trots mina 37 år. Inga barn sedan innan, ett sent missfall i juni 2021. Har långa cykler (ca 35 dagar) men brukar oftast ägglossa åtminstone 10 gånger per år. Innan vi provar IVF så tyckte min läkare att vi skulle köra fem cykler med Letrozol. Jag börjar första dosen om två dagar och känner mig pirrig och nervös. UL om 14 dagar för att kontrollera att jag ej blir överstimulerad och sen får vi förhoppningsvis prova bli gravida. Solig

Skulle väldigt gärna följas åt med flera som provar Letrozol. Finns ni där ute? 

• Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?
  • amandakollb
    Vigge85 skrev 2022-08-08 09:27:29 följande:
    Hej. Hur gick det på ul idag?
    Jag ringde gyn idag och fick preliminärt en tid nu på fredag på dag 11 men hon skulle återkomma om min läkare tyckte de va för tidigt, annars får jag en tid på måndag veckan efter för dag 14.
    Man har märkt av att man kört med dubbel dos denna gång. Så förhoppningsvis har de hjälpt. :)
    Men ska fråga om ovitrelle är aktuellt, hon kanske vill se om det vägrar släppa först innan jag får ta det. Hur kom ni fram till att de behövdes?

Jag avbokade då jag redan fått ägglossning. Verkar ha blivit en jättetidig äl då jag körde dubbeldos samt förra cykeln hade jag ingen ägglossning. Så nu inväntar jag bim om typ 2 veckor men tror inte det blir något för då det blev så tidig äl känns de inte som typ slemhinnan hinner med? 

okej spännande, du får uppdatera oss hur det går på fredag! 

jag fick ovitrelle då jag sällan ägglossar av mig själv så för att ca säker på att ägget faktiskt släpper så får jag ovitrelle med. 

• Vigge85
    amandakollb skrev 2022-08-08 10:32:46 följande:

Jag avbokade då jag redan fått ägglossning. Verkar ha blivit en jättetidig äl då jag körde dubbeldos samt förra cykeln hade jag ingen ägglossning. Så nu inväntar jag bim om typ 2 veckor men tror inte det blir något för då det blev så tidig äl känns de inte som typ slemhinnan hinner med? 

okej spännande, du får uppdatera oss hur det går på fredag! 

jag fick ovitrelle då jag sällan ägglossar av mig själv så för att ca säker på att ägget faktiskt släpper så får jag ovitrelle med. 

Aha okej va synd. Men ni kanske hann få till det ändå? :) Slemhinnan kan ju överraska. Finns nog många där ute som fått tidig äl och blivit gravida. Så får hålla tummarna! :)

Okej men då borde ovitrelle va aktuellt för mig också egentligen. Ska försöka övertala henne och låta mig ta det om jag har en blåsa som växt till sig. Uppdaterar igen på fredag efter jag varit hos gyn :)
  • amandakollb
    Vigge85 skrev 2022-08-08 14:04:59 följande:
    Aha okej va synd. Men ni kanske hann få till det ändå? :) Slemhinnan kan ju överraska. Finns nog många där ute som fått tidig äl och blivit gravida. Så får hålla tummarna! :)

Okej men då borde ovitrelle va aktuellt för mig också egentligen. Ska försöka övertala henne och låta mig ta det om jag har en blåsa som växt till sig. Uppdaterar igen på fredag efter jag varit hos gyn :)

Ja hann få till det tre gånger runt ägglossningen så får hålla tummarna! Jag tänker också de, är väl många som kan få äl på cd12 typ? 

jaaa fråga om du kan få det, det tycker jag är väldigt skönt! Som sagt, förra cykeln fick jag ingen äl fast jag tagit dubbeldos letrozol så hade ju verkligen behövt ovitrelle då. 

jaaa håller tummarna att det ser bra ut på fredag och att du får ovitrelle :)) 

• Skåne97

För min del väntar jag på mensen nu. Tempen är fortfarande hög så jag tog ett test igår på cd 12 (testa tidigt) men det var negativt. Mensen är beräknad imorgon imorgon så jag väntar mest bara på att den ska komma så vi kan börja om igen. Glad

• Sarastiina

Ska testa dubbeldos denna månad. har testat enkeldos men får ägglossning ganska sent i cykeln typ dag 21-22 av den. 

när har ni fått ägglossning med dubbeldos? 

• amandakollb
    Skåne97 skrev 2022-08-10 16:57:25 följande:

För min del väntar jag på mensen nu. Tempen är fortfarande hög så jag tog ett test igår på cd 12 (testa tidigt) men det var negativt. Mensen är beräknad imorgon imorgon så jag väntar mest bara på att den ska komma så vi kan börja om igen. Glad

Jag såg din kurva i en annan tråd och sen såg ju lovande ut? Har mensen kommit idag? Min temp brukar nämligen sjunka några dagar innan mens så om min temp höll sig uppe sådär länge skulle jag ha hopp :D 
  • amandakollb
    Sarastiina skrev 2022-08-11 08:15:46 följande:

Ska testa dubbeldos denna månad. har testat enkeldos men får ägglossning ganska sent i cykeln typ dag 21-22 av den. 

när har ni fått ägglossning med dubbeldos? 

Okej låter bra att testa med dubbeldos! jag har fått äl på cd18-19 med dubbeldos :) 
  • Sarastiina

låter ju bra om den kan tidigareläggas, har kännts som att det blir så sent i cykeln runt dag 21-22 om det kan påverka hormoner och så vidare. 

har du fått fler äggblåsor med dubbeldos? kör du ovitrelle också?

• amandakollb
    Sarastiina skrev 2022-08-11 10:49:52 följande:

låter ju bra om den kan tidigareläggas, har kännts som att det blir så sent i cykeln runt dag 21-22 om det kan påverka hormoner och så vidare. 

har du fått fler äggblåsor med dubbeldos? kör du ovitrelle också?

Får du uppföljning med ultraöjud och hur har äggblåsorna sett ut då och på vilken cd?:)

när jag hade uppföljning med ultraljud så har jag fått en stor äggblåsa på cd 14 och då har jag fått ta ovitrelle. Nu har jag ju kört utan uppföljning två cykler och utan ovitrelle och då har jag fått äl på cd 18 och 19. 
Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?