• Baconpie

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej!

Jag har svårt att bli gravid, konstaterad PCO med stor äggreserv trots mina 37 år. Inga barn sedan innan, ett sent missfall i juni 2021. Har långa cykler (ca 35 dagar) men brukar oftast ägglossa åtminstone 10 gånger per år. Innan vi provar IVF så tyckte min läkare att vi skulle köra fem cykler med Letrozol. Jag börjar första dosen om två dagar och känner mig pirrig och nervös. UL om 14 dagar för att kontrollera att jag ej blir överstimulerad och sen får vi förhoppningsvis prova bli gravida. Solig

Skulle väldigt gärna följas åt med flera som provar Letrozol. Finns ni där ute? 

• Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?
  • Sarastiina

har varit lite olika ibland cykeldag 14 och nu senaste gångerna runt dag 20. så det är lite som att cykeln har förslyttats. hoppas dubbeldos kan göra det till tidigare. 

jag kör ovitrelle när jag följt upp med ultraljud. 

• Vigge85

Så där nu kommer min uppdatering. :)

Var hos gyn idag på morgonen och till min lycka så har jag en stor fin äggblåsa på 17mm. Så hon tror den släpper på cd14. Så vi fick äntligen ett okej att köra oskyddat nu. 

Så dubbel dos funkade väldigt bra för mig som det ser ut just nu, så skulle det inte bli nåt denna månad så blir det att fortsätta med dubbel. Sen hålla koll om jag får en ägglossning, ovitrelle var inte aktuellt för mig just nu sa läkaren. Men får jag bekymmer med att det inte släpper så kommer det nog bli aktuellt. Och provera ska jag använda om inte mensen kommer som den ska efter ett kontroll med graviditet test. 

Så härligt och kunna se att det äntligen händer nåt. Man va så besviken förra gången när ingenting hade hänt. Så nu får man hålla tummarna! :)

• amandakollb
    Vigge85 skrev 2022-08-12 11:19:42 följande:

Så där nu kommer min uppdatering. :)

Var hos gyn idag på morgonen och till min lycka så har jag en stor fin äggblåsa på 17mm. Så hon tror den släpper på cd14. Så vi fick äntligen ett okej att köra oskyddat nu. 

Så dubbel dos funkade väldigt bra för mig som det ser ut just nu, så skulle det inte bli nåt denna månad så blir det att fortsätta med dubbel. Sen hålla koll om jag får en ägglossning, ovitrelle var inte aktuellt för mig just nu sa läkaren. Men får jag bekymmer med att det inte släpper så kommer det nog bli aktuellt. Och provera ska jag använda om inte mensen kommer som den ska efter ett kontroll med graviditet test. 

Så härligt och kunna se att det äntligen händer nåt. Man va så besviken förra gången när ingenting hade hänt. Så nu får man hålla tummarna! :)

Wow grattis till fin äggblåsa :D kul att det händer något! Vilken cd är du på nu? Ska du ta ältest? Ja verkligen, håller tummadna jag med! 
  • Vigge85
    amandakollb skrev 2022-08-13 06:55:31 följande:
    Wow grattis till fin äggblåsa :D kul att det händer något! Vilken cd är du på nu? Ska du ta ältest? Ja verkligen, håller tummadna jag med! 
    Jag är idag på cd12. Jag tar ägglossningsstickor och försöker tempa. Tempen har gått upp litegrann sen i förrgår men jag vet inte hur högt den behöver vara för att man ska veta att en äl sker. Så därför kör jag med stickor också.
  • amandakollb
    Vigge85 skrev 2022-08-13 14:31:45 följande:
    Jag är idag på cd12. Jag tar ägglossningsstickor och försöker tempa. Tempen har gått upp litegrann sen i förrgår men jag vet inte hur högt den behöver vara för att man ska veta att en äl sker. Så därför kör jag med stickor också.
    Jag brukar få temphöjning på ca 0,4-0,5 men är säkert lite olika för alla! Tycke man oftast brukar kunna se en skillnad/mönster när man fyllt i några dagar 
  • amandakollb
    Vigge85 skrev 2022-08-13 14:31:45 följande:
    Har du kunnat utläsa något från tempen Ännu? Eller fått positivt på stickorna?:) 
  • amandakollb
    Sarastiina skrev 2022-08-11 12:51:09 följande:

har varit lite olika ibland cykeldag 14 och nu senaste gångerna runt dag 20. så det är lite som att cykeln har förslyttats. hoppas dubbeldos kan göra det till tidigare. 

jag kör ovitrelle när jag följt upp med ultraljud. 

Hur går det med dubbeldos, cilken cd är du på och har du fått äl?:) 
  • amandakollb
    Skåne97 skrev 2022-08-10 16:57:25 följande:

För min del väntar jag på mensen nu. Tempen är fortfarande hög så jag tog ett test igår på cd 12 (testa tidigt) men det var negativt. Mensen är beräknad imorgon imorgon så jag väntar mest bara på att den ska komma så vi kan börja om igen. Glad

Lite nyfiken på hur det gick för dig, tyckte du såg ut att ha en lovande tempkurva! Tog du något mer test?:) 
  • Skåne97
    amandakollb skrev 2022-08-15 22:04:54 följande:
    Lite nyfiken på hur det gick för dig, tyckte du såg ut att ha en lovande tempkurva! Tog du något mer test?:) 
    Min mens kom i lördags men den har betett sig sjukt underligt. Började blöda vid 03 på natten lördagen och blödde i 1.5 dygn, det slutade alltså vid 15 söndagen. Blödde inte något alls efter det och tänkte att min mens brukar vara kort (4 dagar) men ett och ett halvt dygn var lite väl kort.

Vid 15 igår (dvs 1dygn senare) blödde jag lite, kanske fyllde en halv tampong och efter att jag tog ut den 2h senare har jag inte blött mer sedan dess.

Jag har aldrig varit med om att den slutar och börjar såhär och att det är så pass lite, var egentligen bara första dygnet det kom riktigt annars har det bara varit li sk/mörkrött och annars mest rosa/ljusrött. Nu blev det väldigt detaljerat men jag har som sagt aldrig varit med om detta tidigare, är det någon annan som kanske haft likadant eller håller min kropp bara på försöka göra allt för att inte fungera som normalt? 
Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?