• Baconpie

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej!

Jag har svårt att bli gravid, konstaterad PCO med stor äggreserv trots mina 37 år. Inga barn sedan innan, ett sent missfall i juni 2021. Har långa cykler (ca 35 dagar) men brukar oftast ägglossa åtminstone 10 gånger per år. Innan vi provar IVF så tyckte min läkare att vi skulle köra fem cykler med Letrozol. Jag börjar första dosen om två dagar och känner mig pirrig och nervös. UL om 14 dagar för att kontrollera att jag ej blir överstimulerad och sen får vi förhoppningsvis prova bli gravida. Solig

Skulle väldigt gärna följas åt med flera som provar Letrozol. Finns ni där ute? 

• Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?
  • amandakollb
    Sarah90 skrev 2022-08-01 10:08:41 följande:
    Är på cd29 och förra mensen kom då. Men brukar få mens på cd30. Ingen i sikte ännu. Har haft mensvärk varje kväll nu i en vecka, så den borde komma när som. Men om mensen inte kommit till på onsdag tar jag ett test :) Hoppas hoppas! 
    åh det låter ju jättelovande :) fortf ingen mens? ska du testa imorgonbitti? håller alla tummar o tår!! 
  • amandakollb
    Vigge85 skrev 2022-07-31 09:33:43 följande:
    Va härligt att den kom och kul att du fått en tid för ultraljud. Ska bli spännande och höra hur de gick. Hoppas de ser bra ut.

Jag är inne på dag 6 på provera nu. Så bör ha mens om 4-5 dagar. Så har räknat med att jag bör va på ultraljud 15:e eller 16:e augusti. Så jag har veckan efter dig nästan exakt. Glad Får hålla tummarna att det växer nåt denna gång.
    ja jätteskönt att ultraljud är inbokat! dock så har jag börjat få fertilt sekret sedan några dagar tillbaka och vet förut när jag fick en cykel utan ägglossning så fick jag ägglossning mycket tidigare cykeln efter så frågan är ju om jag inte kommer ägglossa av mig själv innan ultraljudet.. håller iaf koll med tempen så vet jag om den dyker upp innan. 

har du fått mens ännu? :) ja håller tummarna! 
  • amandakollb
    Skåne97 skrev 2022-07-31 10:45:05 följande:

Min mens dök upp på cd 35 så blev rejält försenad. Denna månaden har jag börjat tempa samt att jag testade med äl test och fick bekräftat via båda äl på cd 15, idag är jag på cd 18. Så nu är det den långa väntan igen bara till mensen!

Pratade även med rmc i Malmö om att skicka in remiss för ivf även om jag inte fyllt 25 än vilket dom sa var helt okej pga lång väntetid och att jag bara har några månader kvar, så jag ska prata med min läkare när han är tillbaka från semestern och be honom skicka in och sen fortsätta med letrozolen som jag gör nu tills dess att vi blir kallade! 

okej spännande! vilket datum blir bim? skönt att äl har varit, tycker alltid det är skönt så kan man inte göra annat än att vänta. 

okej det låter bra med remiss! hur många omgångar letrozol har ni kört nu? hur länge har ni försökt? 
  • Sarah90
    amandakollb skrev 2022-08-02 12:55:47 följande:
    åh det låter ju jättelovande :) fortf ingen mens? ska du testa imorgonbitti? håller alla tummar o tår!! 
    Hoppas allt går bra på ditt ultraljud Hjärta Ingen mens ännu och om den inte kommer inatt så testar jag imorgon. Köpta test nu på kvällen. Hoppas verkligen inte den kommer, men min mage håller på så risken finns nog. Den brukar bli bångstyrig när mensen är på väg Obestämd
  • Vigge85
    amandakollb skrev 2022-08-02 12:57:35 följande:
    ja jätteskönt att ultraljud är inbokat! dock så har jag börjat få fertilt sekret sedan några dagar tillbaka och vet förut när jag fick en cykel utan ägglossning så fick jag ägglossning mycket tidigare cykeln efter så frågan är ju om jag inte kommer ägglossa av mig själv innan ultraljudet.. håller iaf koll med tempen så vet jag om den dyker upp innan. 

har du fått mens ännu? :) ja håller tummarna! 
    Jag är dålig på att tempa. Borde försöka göra en vana med de. :) Hoppas du fångar upp en ägglossning. Får du ha oskyddat samlag även utan ultraljud?

Jag började blöda lite idag, få se om de fortsätter imorgon om mensen kommit igång ordentligt eller inte  Har två tabletter kvar att ta av provera. Den kom lite för tidigt för dag 12 sker på en lördag, så får se om jag får gå på dag 11 eller 14 hos gyn. Ska ringa kliniken när dom öppnat igen nästa vecka. Får hoppas det kommer gå bra denna gång.
  • amandakollb
    Sarah90 skrev 2022-08-02 19:06:51 följande:
    Hoppas allt går bra på ditt ultraljud Hjärta Ingen mens ännu och om den inte kommer inatt så testar jag imorgon. Köpta test nu på kvällen. Hoppas verkligen inte den kommer, men min mage håller på så risken finns nog. Den brukar bli bångstyrig när mensen är på väg Obestämd
    såå spännande!! hur gick det med testet imorse? :D 
  • amandakollb
    Vigge85 skrev 2022-08-03 00:17:03 följande:
    Jag är dålig på att tempa. Borde försöka göra en vana med de. :) Hoppas du fångar upp en ägglossning. Får du ha oskyddat samlag även utan ultraljud?

Jag började blöda lite idag, få se om de fortsätter imorgon om mensen kommit igång ordentligt eller inte  Har två tabletter kvar att ta av provera. Den kom lite för tidigt för dag 12 sker på en lördag, så får se om jag får gå på dag 11 eller 14 hos gyn. Ska ringa kliniken när dom öppnat igen nästa vecka. Får hoppas det kommer gå bra denna gång.
    ja det är jätteskönt när man kan se att man haft ägglossning, särskilt jag som har så oregelbunden cykel. hoppas jag med! nej min klinik sa att jag inte skulle ha något samlag innan vi varit på ultraljudet men det har vi ändå. jag reagerade bra på letrozol tidigare när jag fick uppföljning med ultraljud så vi chansar. 

okej ah jag fattar, jag kommer ju gå cd 14 hos kliniken nu och det kanske är lite sent men på cd 14 har det sett bra ut tidigare gånger jag följt upp och då fått ta ovitrelle samma dag så hoppas på samma nu, och hoppas cd 14 funkar för dig med =) eller om du får gå cd 11 
  • Sarah90
    amandakollb skrev 2022-08-03 08:33:04 följande:
    såå spännande!! hur gick det med testet imorse? :D 
    Bara ett streck på RFSU- testet, men ingen mens ännu. Är på cd 31 så testet borde visa positivt. Troligtvis är det något annat som gör att den inte dykt upp ännu Obestämd Det konstiga är att mensvärken som jag haft i en vecka nu är borta, fattar ingenting. Säkert en cysta som strular till det Skrikandes
  • amandakollb
    Sarah90 skrev 2022-08-03 22:35:22 följande:
    Bara ett streck på RFSU- testet, men ingen mens ännu. Är på cd 31 så testet borde visa positivt. Troligtvis är det något annat som gör att den inte dykt upp ännu Obestämd Det konstiga är att mensvärken som jag haft i en vecka nu är borta, fattar ingenting. Säkert en cysta som strular till det Skrikandes
    Hm vad konstigt, men kan de va att ägglossningen kom senare än du trott? Så det kanske är tidigt Att plussa ännu! Spännande iaf, Du får hålla oss uppdaterade :)) 
  • Vigge85
    amandakollb skrev 2022-08-03 10:01:28 följande:
    ja det är jätteskönt när man kan se att man haft ägglossning, särskilt jag som har så oregelbunden cykel. hoppas jag med! nej min klinik sa att jag inte skulle ha något samlag innan vi varit på ultraljudet men det har vi ändå. jag reagerade bra på letrozol tidigare när jag fick uppföljning med ultraljud så vi chansar. 

okej ah jag fattar, jag kommer ju gå cd 14 hos kliniken nu och det kanske är lite sent men på cd 14 har det sett bra ut tidigare gånger jag följt upp och då fått ta ovitrelle samma dag så hoppas på samma nu, och hoppas cd 14 funkar för dig med =) eller om du får gå cd 11 
    Hej. Hur gick det på ul idag?
    Jag ringde gyn idag och fick preliminärt en tid nu på fredag på dag 11 men hon skulle återkomma om min läkare tyckte de va för tidigt, annars får jag en tid på måndag veckan efter för dag 14.
    Man har märkt av att man kört med dubbel dos denna gång. Så förhoppningsvis har de hjälpt. :)
    Men ska fråga om ovitrelle är aktuellt, hon kanske vill se om det vägrar släppa först innan jag får ta det. Hur kom ni fram till att de behövdes?
Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?