LJM91 skrev 2022-09-22 18:33:39 följande:
Tack för din input Vigge85, kändes lite konstigt i magen måste jag erkänna när jag lämnade gynekologen med receptet och ingen uppföljning.. Hade såklart läst på innan så visste att man brukar kontrollera med ultraljud, ångrar att jag inte frågade. Kan såklart ringa dit igen och kolla av läget. Har inte gjort någon fertilitetsutredning heller, har tagit blodprover via Werlabs som visade på högt AMH (alla andra värden normala) och fick letrozolen bara utifrån att jag berättade om mina långa oregelbundna menscykler och ett ultraljud.
Hur lång tid efter avslutad kur brukar ni få ägglossning?
Dom borde ha gett dig provera för att reglera dina cykler först och se om du får igång ägglossningen. Sen en fertilitetsutredning är väldigt bra att genomföra för genom den visade sig att jag även hade en infektion där nere som spökade så fick antibiotika. Sen får man även göra en spolning oftast för att kolla äggledarna.
Men en uppföljning efter första kuren bör du ha tills dom hittar rätt nivå för dig och sen hålla koll om du får ägglossning för annars måste du få hjälp med de också.
Så ring tillbaka och prata med dom. :) Hoppas du får bra svar.
Jag tar nu ovitrelle för att tvinga igång min ägglossning eftersom den va rätt trög så jag har tyvärr inget bra svar på den frågan. Alla är lite olika men när man går på ul efter kuren så får man veta hur stora äggblåsorna är och gyn kan då räkna ut när du bör få ägglossningen. Så kan man köra med test och temp för att se om man verkligen fick nån.