• Baconpie

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej!

Jag har svårt att bli gravid, konstaterad PCO med stor äggreserv trots mina 37 år. Inga barn sedan innan, ett sent missfall i juni 2021. Har långa cykler (ca 35 dagar) men brukar oftast ägglossa åtminstone 10 gånger per år. Innan vi provar IVF så tyckte min läkare att vi skulle köra fem cykler med Letrozol. Jag börjar första dosen om två dagar och känner mig pirrig och nervös. UL om 14 dagar för att kontrollera att jag ej blir överstimulerad och sen får vi förhoppningsvis prova bli gravida. Solig

Skulle väldigt gärna följas åt med flera som provar Letrozol. Finns ni där ute? 

• Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?
  • FrökenGG
    JSAG skrev 2022-10-01 11:23:16 följande:

Ah okej!
    Än sålänge har jag inte fått någon glad gubbe, men tendens till två streck.

Hur går de för er andra?🙏🏼

Det går bra tror jag!! Såg på vul att jag hade ett ägg på 17mm och fick positivt äl-test nu i eftermiddag. Så nu blir det babyverkstad🙈
  • Skåne97

Jag har precis ätit dubbeldos för 5e månaden, får alltid fina blåsor och ägget släpper men ändå händer det ingenting. Nu är det bara att vänta 2v igen för att se om det tagit sig, men med tanke på att det inte hänt något alls hittills så kan jag inte påstå att hoppet är så stort.. 

• JSAG
    Skåne97 skrev 2022-10-02 14:54:54 följande:

Jag har precis ätit dubbeldos för 5e månaden, får alltid fina blåsor och ägget släpper men ändå händer det ingenting. Nu är det bara att vänta 2v igen för att se om det tagit sig, men med tanke på att det inte hänt något alls hittills så kan jag inte påstå att hoppet är så stort.. 

Håller tummarna att de tar sig denna gången! Har din partner gjort någon utredning, så att de inte ligger hos honom?

Jag fick äntligen glad gubbe på ÄL-test imorse🙏🏼

• JSAG
    FrökenGG skrev 2022-10-01 18:36:55 följande:
    Det går bra tror jag!! Såg på vul att jag hade ett ägg på 17mm och fick positivt äl-test nu i eftermiddag. Så nu blir det babyverkstad🙈

Vår babyverkstad är också igång ordentligt nu! Äntligen glad gubbe på testet imorseSkrattande

Hur ofta försöker ni få till de under de fertila fönstret?

• Olli85

Når vi får glad gubbe så kör vi 2 dagar , chilla 1 och 2 dagar till. Det är ju inte som förr nu för tiden. Ibland är de jobbigt att ha sex. 

Får jag mens igen efter denna babyverkstaden så är vi inne på 10:e omgången. Jag kommer dock höra av mig till min läkare för uppenbarligen så vill de inte funka. 

Blir knäpp av alla hormoner 😭

• Vigge85

Lycka till med era baby verkstäder! :)
    Här har man idag tagit första dosen av letrozol, så fyra dagar till och sen vänta in tills jag ska till ul troligen den 11/10. Ska ringa boka tid imorgon.
    Så får man hoppas att det lyckas denna gång. :)

• Skåne97
    JSAG skrev 2022-10-02 15:11:32 följande:

Håller tummarna att de tar sig denna gången! Har din partner gjort någon utredning, så att de inte ligger hos honom?

Jag fick äntligen glad gubbe på ÄL-test imorse🙏🏼

Han har lämnat prover 3 gånger och har alltid sett bra ut så problemet ligger inte där heller. Jag har pco och har ingen egen ägglossning så att vi inte kunnat bli gravid innan när vi försökte själv är inte konstigt om än frustrerande, men som sagt så ser allt ut som det ska nu och alla förutsättningar finns men fortfarande har det inte hänt något trots att vi alltid tajmar helt rätt...

Jag kommer ringa min klinik imorgon och be om möte med in läkare för att få en remiss skickad till ivf, sen hålla tummarna att det går naturligt innan det.. 

Med tanke på att jag bara är 24 och alltid har haft regelbunden mens och cykel hade jag aldrig trott att det skulle vara problem, ingen i min familj har haft det heller så blev verkligen som en käftsmäll Rynkar på näsan
  • JSAG
    Skåne97 skrev 2022-10-02 23:00:29 följande:
    Han har lämnat prover 3 gånger och har alltid sett bra ut så problemet ligger inte där heller. Jag har pco och har ingen egen ägglossning så att vi inte kunnat bli gravid innan när vi försökte själv är inte konstigt om än frustrerande, men som sagt så ser allt ut som det ska nu och alla förutsättningar finns men fortfarande har det inte hänt något trots att vi alltid tajmar helt rätt...

Jag kommer ringa min klinik imorgon och be om möte med in läkare för att få en remiss skickad till ivf, sen hålla tummarna att det går naturligt innan det.. 

Med tanke på att jag bara är 24 och alltid har haft regelbunden mens och cykel hade jag aldrig trott att det skulle vara problem, ingen i min familj har haft det heller så blev verkligen som en käftsmäll Rynkar på näsan
    Tråkigt och frustrerande! 
    Hoppas du får ett möte och remiss❤️
  • FrökenGG

Vi har kört varannan dag🙈 

En fråga jag har till er är när ni börjar testa? Väntar ni in bim eller testar ni innan? 🥰

• FrökenGG
    Skåne97 skrev 2022-10-02 23:00:29 följande:

Vi hade det likadant!! Jag var 22 när jag började med letrozol och då hade vi försökt i några år innan vi upptäckte att jag inte hade någon ägglossning, eller iaf väldigt sällan. Var verkligen inte inställd på att det kunde bli några problem pga min ålder, och alla i min släkt blev gravida utan bekymmer, men med facit i hand så är det ju inte så konstigt ifall man inte har naturlig ägglossning så ofta eller inte alls. Lycka till med remissen! och håller tummarna att det blir ett plus innan dess❤️
Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?