• Baconpie

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej!

Jag har svårt att bli gravid, konstaterad PCO med stor äggreserv trots mina 37 år. Inga barn sedan innan, ett sent missfall i juni 2021. Har långa cykler (ca 35 dagar) men brukar oftast ägglossa åtminstone 10 gånger per år. Innan vi provar IVF så tyckte min läkare att vi skulle köra fem cykler med Letrozol. Jag börjar första dosen om två dagar och känner mig pirrig och nervös. UL om 14 dagar för att kontrollera att jag ej blir överstimulerad och sen får vi förhoppningsvis prova bli gravida. Solig

Skulle väldigt gärna följas åt med flera som provar Letrozol. Finns ni där ute? 

• Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?
  • Afterrain
    funderandetjej skrev 2022-10-04 07:49:34 följande:
    Letrozol 2022 - följas åt?
    Hej!

har nyss fått pcos konstaterat och började med enkeldos letrozol första gången denna cykel, dag 3-7. Redan på dag 9 började CB advanced ägglossningstest att blinka och fortsätter göra det idag på dag 11.
    Någon som varit med om samma sak? enligt beskrivning ska ju ägglossning skenen vecka efter sista letrozol tablett.
    Har VUL på cykeldag 13.
    Hej. Haft samma problem som dig, smileyn har blinkat för att sedan avlösas av en blödning lika kraftig som min mens runt dag 15. Detta ska tydligen ha och göra med att östrogenet i kroppen ökar, vilket är det hormon som mäta för blinkande gubbe. Vid fast smiley är det LH hormonet som frisätts. Vilket innebar att jag ej fick ägglossning men hade östrogen ökning. Rekommenderar inte den typen av ägglossningstest till dem som inte har regelbunden ägglossning.

Lycka till 😊
  • funderandetjej

Gjorde VUL idag dag 13 och tydligen visade det sig att jag hade ägglossning dag 11 eller 12 (Tog letrozol dag 3-7) men var på konferens de dagarna så gjorde inget test men hade sex senast dag 10. Hon sa att det fortfarande finns en chans om vi har sex idag , men det låter konstigt tycker jag? Är de inte dagarna innan som är säkrast? hon sa att det tar dagar för ägg o transporteras så spermier kan plockas upp dagarna från ägglossning. 
    Någon annan som varit med om liknande?

• Sarastiina

Jag fick ägglossning dag 11 på en letrozolkur (dubbel) så man kan få rätt tidigt i cykeln. men jag tror inte det behöver vara försent. 

• JSAG

Hej! 

Hur går de för alla? Någon som har börjat testa för graviditet ännu?
    Har en fundering och hoppas någon kanske känner igen sig eller vet? Fick glad gubbe 2/10. Flo appen förutsäger ägglossning 3/10. Fick till det både 29,30 sep och 2,3,4 okt. Den 5/10 började mina äggvite-flytningar försvinna och blev mer krämig. Från den 6/10 vet jag haft i princip konstant känning i höger äggstock i form av, ilning, stick, kramande. Tänker att de är alldeles förtidigt för ägget att fästa. Någon som upplevt liknande, eller har någon gissning på vad det kan vara? 🥰

• Olli85

Nej de verkar som att de inte gick denna gången heller. 

testade en vecka innan mens för att jag inte kunde hålla mig. Men åter igen så står de inte gravid. 

har bestämt mig för att kontakta min doktor igen då jag är inne på min 10:e Letrozol kur. 

har även fått för mig att börja äta conceive plus, så får väll leva på hoppet 😜

• FrökenGG
    JSAG skrev 2022-10-08 12:29:17 följande:

Hej! 

Hur går de för alla? Någon som har börjat testa för graviditet ännu?
    Har en fundering och hoppas någon kanske känner igen sig eller vet? Fick glad gubbe 2/10. Flo appen förutsäger ägglossning 3/10. Fick till det både 29,30 sep och 2,3,4 okt. Den 5/10 började mina äggvite-flytningar försvinna och blev mer krämig. Från den 6/10 vet jag haft i princip konstant känning i höger äggstock i form av, ilning, stick, kramande. Tänker att de är alldeles förtidigt för ägget att fästa. Någon som upplevt liknande, eller har någon gissning på vad det kan vara? 🥰

Inte börjat testa än, men tänkte jag skulle börja imorgon. Har beställt tidiga tester som ska komma imon så det är ju väldigt spännande!! borde vara på bim-6 eller bim-7, vet inte riktigt när ägglossningen ägde rum och inte heller hur mina cyklar påverkas av letrozolen. otroligt taggad men också lite rädd för att bli besviken 🙈
  • JSAG
    FrökenGG skrev 2022-10-09 20:35:24 följande:
    Inte börjat testa än, men tänkte jag skulle börja imorgon. Har beställt tidiga tester som ska komma imon så det är ju väldigt spännande!! borde vara på bim-6 eller bim-7, vet inte riktigt när ägglossningen ägde rum och inte heller hur mina cyklar påverkas av letrozolen. otroligt taggad men också lite rädd för att bli besviken 🙈

Känner samma! Vågar knappt testa?
    Jag ska försöka hålla mig till fredag, om jag kan! Då är det ÄL+11, BIM-4 (om jag räknat rätt)🙏🏼

• FrökenGG
    JSAG skrev 2022-10-09 21:29:20 följande:

Känner samma! Vågar knappt testa?
    Jag ska försöka hålla mig till fredag, om jag kan! Då är det ÄL+11, BIM-4 (om jag räknat rätt)🙏🏼

Jag räknade fel visst😅 la in allt i en mensapp nu för att få koll haha är så förvirrad kring dagar osv. tror vi har samma bim? 18/10? Tog förövrigt ett tidigt test idag, det var blankt! Men får det till bim-8 så är kanske inte så konstigt!!
    får flashbacks från mitt förra letrozol försök, jag blir helt testgalen. önskar jag kunde ta det lite mer chill🤪
  • JSAG
    FrökenGG skrev 2022-10-10 21:05:32 följande:
    Jag räknade fel visst😅 la in allt i en mensapp nu för att få koll haha är så förvirrad kring dagar osv. tror vi har samma bim? 18/10? Tog förövrigt ett tidigt test idag, det var blankt! Men får det till bim-8 så är kanske inte så konstigt!!
    får flashbacks från mitt förra letrozol försök, jag blir helt testgalen. önskar jag kunde ta det lite mer chill🤪
    Stämmer med BIM 18/10!
    Haha ja, tänkte om jag skulle ta ett test idag ändå, men jag kunde hålla mig. Har börjat kolla på videos på tiktok eller instagram när andra testar sig och helt plötsligt får två streck🤪😅
  • Evelinaaan

Hallå där!! Någon som testat sig än? 😍
    Själv har jag inte fått ägglossning ännu och jag är på cykeldag 16 (hade ägglossning runt dag 20 när jag fick min dotter 2020 med hjälp av letrozol)
    men idag fick jag typ ljusbrun/ljusrosa spottings på pappret? tog ägglossningstest imorse och det är inte på g riktigt än.. någon som fått det såhär mitt i cykeln? 🤔

Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?