• Baconpie

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej!

Jag har svårt att bli gravid, konstaterad PCO med stor äggreserv trots mina 37 år. Inga barn sedan innan, ett sent missfall i juni 2021. Har långa cykler (ca 35 dagar) men brukar oftast ägglossa åtminstone 10 gånger per år. Innan vi provar IVF så tyckte min läkare att vi skulle köra fem cykler med Letrozol. Jag börjar första dosen om två dagar och känner mig pirrig och nervös. UL om 14 dagar för att kontrollera att jag ej blir överstimulerad och sen får vi förhoppningsvis prova bli gravida. Solig

Skulle väldigt gärna följas åt med flera som provar Letrozol. Finns ni där ute? 

• Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?
  • Vigge85
    FrökenGG skrev 2022-10-03 16:59:45 följande:

Vi har kört varannan dag🙈 

En fråga jag har till er är när ni börjar testa? Väntar ni in bim eller testar ni innan? 🥰

Jag var tvungen nu senast att iaf vänta 10 dagar efter ovitrellen eftersom man kan få falskt resultat. Så testade efter 12 dagar och tror det va 10 dagar efter äl ungefär. Och svaret jag fick då stämde i slutändan också. Det finns ju tidiga tester man kan köpa men jag väntar hellre lite längre för att va säker på rätt svar.
  • JSAG
    FrökenGG skrev 2022-10-03 16:59:45 följande:

Vi har kört varannan dag🙈 

En fråga jag har till er är när ni börjar testa? Väntar ni in bim eller testar ni innan? 🥰

Jag har köpt hem känsliga test från babyplan som mäter från 10 Istället för 25, som många andra tester. Har oftast börja testa typ vid 10 dagar efter ÄL. Men försöker dröja på det eftersom jag inte vill bli besviken!🥰

• FrökenGG
    JSAG skrev 2022-10-03 18:45:20 följande:

Jag har köpt hem känsliga test från babyplan som mäter från 10 Istället för 25, som många andra tester. Har oftast börja testa typ vid 10 dagar efter ÄL. Men försöker dröja på det eftersom jag inte vill bli besviken!🥰

Aha okej ska kika på det!! Men menar du 10 dagar efter positivt äl-test eller räknar du från 48h efter postitvt? Lite rörig fråga men hoppas du förstår vad jag menar 🥰
  • funderandetjej
    Hej!

har nyss fått pcos konstaterat och började med enkeldos letrozol första gången denna cykel, dag 3-7. Redan på dag 9 började CB advanced ägglossningstest att blinka och fortsätter göra det idag på dag 11.
    Någon som varit med om samma sak? enligt beskrivning ska ju ägglossning skenen vecka efter sista letrozol tablett.
    Har VUL på cykel
    dag 13.
  • JSAG
    FrökenGG skrev 2022-10-04 07:00:59 följande:
    Aha okej ska kika på det!! Men menar du 10 dagar efter positivt äl-test eller räknar du från 48h efter postitvt? Lite rörig fråga men hoppas du förstår vad jag menar 🥰

Förstår absolut din fråga! Jag har alltid 14-15 dagars lutealfas, så har börjat testa cirka 4-5 dagar innan mensen kommer om vi ska vänta på det😅

Jag använder appen Flo, och när man registrerar positivt ÄL-test så beräknar den ägglossning inom 24h(de är ju såklart inte 100%) men jag räknar från appens ?förutsedda ägglossning? Sen 10 dagar fram🥰 

• Evelinaaan

Hej! Jag hoppar gärna in här och följs åt :) 
    Fick min dotter för 2 år sedan med hjälp av letrozol, det tog sig på andra försöket och då var det dubbeldos! 
    Nu har vi sökt oss till kliniken igen för syskonförsök och är nu på första cykeln med letrozol, dock enkeldos! Är på dag 8 och har ultraljud i slutet på veckan! 
    Hur går det för er? Första barnet? Vilken kur är ni inne på? :)

• Sarafisk88

Hej! Jag följs gärna åt. Vi har försökt flera år och gjort ett ivf som inte ledde till +. Har aldrig varit gravid. Ska på ett nytt försök om drygt en vecka. Har både psykisk och fysisk stress i livet så försöker hantera det lite också. Försöker se positivt så gott det går. Skönt att man inte är ensam ❤️

• FrökenGG
    Evelinaaan skrev 2022-10-04 12:29:21 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här och följs åt :) 
    Fick min dotter för 2 år sedan med hjälp av letrozol, det tog sig på andra försöket och då var det dubbeldos! 
    Nu har vi sökt oss till kliniken igen för syskonförsök och är nu på första cykeln med letrozol, dock enkeldos! Är på dag 8 och har ultraljud i slutet på veckan! 
    Hur går det för er? Första barnet? Vilken kur är ni inne på? :)

Välkommen!  

Hur kommer det sig att du får enkeldos denna gången och inte dubbeldos? 🙈
    Jag fick en dotter i December-21 efter en omgång med letrozol (enkeldos), och nu är vi inne på syskonförsök🥰 första kuren och är idag på dag  17 så nu är det bara att vänta🙈

• FrökenGG
    Sarafisk88 skrev 2022-10-04 12:29:37 följande:

Hej! Jag följs gärna åt. Vi har försökt flera år och gjort ett ivf som inte ledde till +. Har aldrig varit gravid. Ska på ett nytt försök om drygt en vecka. Har både psykisk och fysisk stress i livet så försöker hantera det lite också. Försöker se positivt så gott det går. Skönt att man inte är ensam ❤️

Välkommen ❤️
  • Evelinaaan
    FrökenGG skrev 2022-10-04 17:34:41 följande:

Välkommen!  

Hur kommer det sig att du får enkeldos denna gången och inte dubbeldos? 🙈
    Jag fick en dotter i December-21 efter en omgång med letrozol (enkeldos), och nu är vi inne på syskonförsök🥰 första kuren och är idag på dag  17 så nu är det bara att vänta🙈

Tack 😍
    Men va roligt!! Håller tummarna för dig nu 🙏🏻

Läkaren sa att vi kör enkeldos denna gången så att jag inte blir överstimulerad, vi vet inte hur jag reagerar på dosen denna gången. Då är det en längre väg tillbaks om man skulle bli överstimulerad.. Men tar det sig inte denna gången så får jag dubbeldos andra gången så det känns bra 😍

Mina ägg växte väldigt långsamt med letrozol 2020, men jag fick ändå ägglossning båda de försöken (runt dag 20 ish) och blev ju trots allt gravid andra försöket, så det ska bli spännande att se hur de växer denna gången! 

Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?