• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • dHT

Hejjjj Allihopa,
    Jag hänger med här. Efter att ha längtat o försökt sen 2015 med många omgångar med Clomifen lyckades vi, i föregående förhållande bli gravid på den 9:e kuren men slutade med ett utomkvedshavandeskap. Ledde till att ena äggledaren togs bort, och vårt förhållande ledde sen till skillmässa. 
    träffade sen en ny och vi hade varit på besök hos läkaren kommunalt men skulle måste gå igenom allt från början som jag redan tidigare gjort. visste inte om jag har såna krafter att igenom gå allt igen och vi valde gå privat IVF. Nu har jag den sista sprutdagen ikväll. Ovitrelle imorgon och äggplock på onsdag. Är det någon som ligger jämt i behandlingen med mig? 🤗🤗🤗

• Loppan1994
    Äntligen ska vi få tillbaka ett ägg om ca 2v. Efter 7 månader med ett utomkvedshavandeskap, en äggledare mindre, viktuppgång och viktnedgång. Hoppas såå att det blir lyckat denna gång!! Dom hade även en studie nu med lutinus eller inte efter FET. Känns som man vill ha det denna gången med 
  • Louloulio

Ledsen att höra Hejanonymhej.😔 Bra att du fått tillbaka motivationen igen! 
    det är en sann prövning av återhämtning och att mitt i allt leva ändå. 

• Sandralinnea123

Hej hur har de gått för alla? 
    Har varit lite off efter mitt negativa sticka, men nu har jag fått min mens och ska börja med letrozol dag 3 för sedan återinföring av vårt frysta embryo.. Så nervös men taggad samtidigt Skrattande

• Loppan1994
    Sandralinnea123 skrev 2022-10-15 23:37:02 följande:

Hej hur har de gått för alla? 
    Har varit lite off efter mitt negativa sticka, men nu har jag fått min mens och ska börja med letrozol dag 3 för sedan återinföring av vårt frysta embryo.. Så nervös men taggad samtidigt Skrattande

Varför ska du ta letrozol? Vi ska oxå få vårt frysta snart, ska börja med stickor på tisdag Glad
  • Sandralinnea123
    Loppan1994 skrev 2022-10-16 11:02:24 följande:
    Varför ska du ta letrozol? Vi ska oxå få vårt frysta snart, ska börja med stickor på tisdag Glad
    Jag tar letrozol för att framkalla ägglossning så dom vet att jag kommer få en ägglossning Glad
    Åh va kul!
  • Loppan1994
    Sandralinnea123 skrev 2022-10-17 17:46:10 följande:
    Jag tar letrozol för att framkalla ägglossning så dom vet att jag kommer få en ägglossning Glad
    Åh va kul!
    Jaha okej :) ja verkligen lite nervös för att man ska komma dit och det visar sig att man inte ägglossat iomed att vi inte ska ta nån ovitrelle nu 
  • Sandralinnea123
    Loppan1994 skrev 2022-10-17 19:34:41 följande:
    Jaha okej :) ja verkligen lite nervös för att man ska komma dit och det visar sig att man inte ägglossat iomed att vi inte ska ta nån ovitrelle nu 
    Samma här, ska ju dock börja med ägglossningstest nu och när jag får glad gubbe så ska jag ringa dit, men man är rädd att de ska visa fel eller att embryot inte klarat upptining med tanke på att vi bara har 1 i frysen... hoppas de går bra för er detta försök! 

Jag testar att leva som vanligt nu innan, första försöket så slutade jag med allt, till exempel dricka lite vin eller ta en cigg... men denna gången försöker jag leva som vanligt för att hoppas de funkar denna gången... tycker de är så sjukt att man snart har ett embryo insatt som man är så så rädd om... sist var jag så försiktigt för man är rädd att de ska trilla ut typ hahaSkrattande
  • Loppan1994
    Sandralinnea123 skrev 2022-10-23 21:20:11 följande:
    Samma här, ska ju dock börja med ägglossningstest nu och när jag får glad gubbe så ska jag ringa dit, men man är rädd att de ska visa fel eller att embryot inte klarat upptining med tanke på att vi bara har 1 i frysen... hoppas de går bra för er detta försök! 

Jag testar att leva som vanligt nu innan, första försöket så slutade jag med allt, till exempel dricka lite vin eller ta en cigg... men denna gången försöker jag leva som vanligt för att hoppas de funkar denna gången... tycker de är så sjukt att man snart har ett embryo insatt som man är så så rädd om... sist var jag så försiktigt för man är rädd att de ska trilla ut typ hahaSkrattande
    Ja nu är det inte långt kvar tills vi får ruva Skrattande
    Enligt appen skulle jag få omslag idag men icke.. rädd att jag inte får nån äl denna månaden bara för de. Åh håller verkligen tummarna att detta är erat guldägg Hjärta

Ja det är väl det bästa att försöka leva som vanligt, men jag har oxå svårt för det. Har slutat med snus, kaffe och all koffein.. men ja ellerhur, vi har tunga lyft på jobbet så det oroar en oxå.. man blir lite besatt haha 
  • Loppan1994

Sen är de detta när på dagen men ska ta äl test.. kliniken sa morgon och jag har alltid fått utslag på morgon men läser man på nätet så ska man inte ta morgon utan senare på dagen? 

Svar på tråden IVF 2022