• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Noran89

Är vikten något era kliniker nämnt som en faktor? Min frågade bara vad jag vägde vid inskrivning, och jag var så stolt då att jag hade gått ner 10kg och hamnat på "rätt" sida BMI, men det sas inget mer om det efter det..nu har jag pendlat 2-3 kg upp och ner, skulle väl behöva bli av med iaf 5kg. 

• Loppan1994
    Noran89 skrev 2022-09-02 22:30:09 följande:

Är vikten något era kliniker nämnt som en faktor? Min frågade bara vad jag vägde vid inskrivning, och jag var så stolt då att jag hade gått ner 10kg och hamnat på "rätt" sida BMI, men det sas inget mer om det efter det..nu har jag pendlat 2-3 kg upp och ner, skulle väl behöva bli av med iaf 5kg. 

Vid inskrivningen fråga dom, då låg ja under gränsen. Hade gått ner 25kg på 6 månader. Sen slutade ja snusa och gick upp 10kg. Tog ju sin tid mellan inskrivningen och första sprut omgången.
    Sen vid äggplocket så vägdes jag så det var på den vägen de upptäcktes att ja gått upp. 
  • Louloulio
    Louloulio skrev 2022-09-04 21:06:15 följande:
    Hjärta Grattis, så underbart!!
    Den var menad till HEJANONYMHEJ 😃

Ang vikten så har jag gått upp 1 kg ganska kvickt, vi har hållit på med sprutorna i 11 dagar nu. Hoppas man går ner när ruvningen kommer igång.. men samtidigt försöker jag inte fokusera så mycket på det, är ju viktigt att det finns lite överskott till eventuell 👶 
  • Noran89

Jag fick bara meddela min vikt vid inskrivning, sen har det aldrig efterfrågats trots nya stimuleringar, tänker att doserna bör ju kunna bli påverkade av vad man väger. 
    Nu håller jag på med en nystart kosten, och försöker äta gynnsamt för fertiliteten. 

Hade testdag i söndags (4/9) som visade negativt, 16 dagar efter äggplock, 13 efter återföring. Så försöker ställa om till positivitet för nästa omgång, men känns en aning jobbigt då det blir vårt sista försök från regionen..

• Louloulio
    Noran89 skrev 2022-09-05 18:50:29 följande:

Jag fick bara meddela min vikt vid inskrivning, sen har det aldrig efterfrågats trots nya stimuleringar, tänker att doserna bör ju kunna bli påverkade av vad man väger. 
    Nu håller jag på med en nystart kosten, och försöker äta gynnsamt för fertiliteten. 

Hade testdag i söndags (4/9) som visade negativt, 16 dagar efter äggplock, 13 efter återföring. Så försöker ställa om till positivitet för nästa omgång, men känns en aning jobbigt då det blir vårt sista försök från regionen..

Så jobbigt och synd, lider med dig!:(  Hoppas verkligen att det går bra nästa omgång💜 

Vi va på VUL idag och ?gänget? hade växt till och var ca 17/18 mm. Läkaren sa att de skulle vara redo för plock på?torsdag! Oj, jag är så nervös och förväntansfull! Är förstås intellektuellt införstådd med att det kan gå hur som helst.. men åh Som jag hoppas att det går vägen!🥹

• Sandralinnea123
    Louloulio skrev 2022-09-05 19:18:13 följande:

Så jobbigt och synd, lider med dig!:(  Hoppas verkligen att det går bra nästa omgång💜 

Vi va på VUL idag och ?gänget? hade växt till och var ca 17/18 mm. Läkaren sa att de skulle vara redo för plock på?torsdag! Oj, jag är så nervös och förväntansfull! Är förstås intellektuellt införstådd med att det kan gå hur som helst.. men åh Som jag hoppas att det går vägen!🥹

Åh va spännande ! Hoppas plockat går bra för dig Hjärta!

Jag har idag fått ett ägg insatt på dag 5, fick ju 7 befruktade av mina 13 ägg som dom lyckades få ut, ett är redan fryst och ser jätte bra ut dom Resterande 5st skulle odlas vidare och sen frysas, nu är de den långa väntan, om 12 dagar får jag göra grav test Skrattande
  • Louloulio
    Sandralinnea123 skrev 2022-09-07 17:03:06 följande:
    Åh va spännande ! Hoppas plockat går bra för dig Hjärta!

Jag har idag fått ett ägg insatt på dag 5, fick ju 7 befruktade av mina 13 ägg som dom lyckades få ut, ett är redan fryst och ser jätte bra ut dom Resterande 5st skulle odlas vidare och sen frysas, nu är de den långa väntan, om 12 dagar får jag göra grav test Skrattande

Så underbart när det går framåt! Ja man får verkligen pröva sitt tålamod med IVF-resan.. hoppas din tid i väntan blir bra😊 

Det gick bra! I början så kändes det okej, men sen gjorde det ont å jag fråga om smärtstillande - då kändes det plötsligt bättre😊 Vi fick ut 16 ägg, men det är förstås inte mängden det gäller, utan vi får hoppas kvaliteten är bra med.. Imorgon får vi veta om nåt är befruktat och sen isf kanske det blir återföring😊
    Är lite nervös för att ta Lutinus med.. blir man svullen av det också? Eller vilka biverkningar har ni fått? 
    har sådan abstinens efter att springa och göra yoga; men det får vänta i 2 veckor till😇

• Sandralinnea123

Jag har precis spenderat en hel dag på gyn akuten, förmodligen överstimulering men inte säkert, vaknade i panik i morse för hade så ont i hela magen, kunde inte prata knappt och andas fanns ju typ inte, så efter både stark medicin och kontrast röntgen och allt annat så tvingade jag mig hem även om jag fortfarande inte är bra, men jag fick inte äta förens nu när jag kom hem, inte fått dricka något alltså denna dagen har varit hemskt jag har gråtit och gråtit i smärta och kände att jag verkligen bara ville hem Rynkar på näsan
    Ber för allt att de imorgon känns bättre ska även in och lämna blodprov imorgon igen ...

Svar på tråden IVF 2022