• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Louloulio

Sandra, känner med dig! Vad jobbigt att behöva avbryta:( Vet ni hur länge det dröjer till ni får börja försöka igen? 

Åh noran, håller verkligen tummarna för dig!!<3

Måste erkänna att jag kände mig lite bortkopplad på middagen igår; hade försökt ställa in mig på att allt var som vanligt.. men kändes konstigt att gå iväg å ta spruta och sen in igen och låtsas som ingenting. Men det är ju såhär läget är just nu:)
    Och håller med, finns nog värde i att folk vet varför man inte är helt pepp om inte allt går vägen. 

• Sandralinnea123
    Louloulio skrev 2022-08-27 11:59:26 följande:

Sandra, känner med dig! Vad jobbigt att behöva avbryta:( Vet ni hur länge det dröjer till ni får börja försöka igen? 

Åh noran, håller verkligen tummarna för dig!!<3

Måste erkänna att jag kände mig lite bortkopplad på middagen igår; hade försökt ställa in mig på att allt var som vanligt.. men kändes konstigt att gå iväg å ta spruta och sen in igen och låtsas som ingenting. Men det är ju såhär läget är just nu:)
    Och håller med, finns nog värde i att folk vet varför man inte är helt pepp om inte allt går vägen. 

Jag har inte fått avbryta än, allt beror på hur äggblåsorna växt till sig tills imorgon, så får all information imorgon, så hoppas hoppas dom växt nu !! :) 

Förstår vad du menar med behöva gå iväg, vi var bortbjudna på middag igår och behöva gå iväg och ta sprutan kändes bara så skumt hos någon annan också, nu visste ju dom om vad vi gör men kändes lite konstigt:) 
  • Sandralinnea123

Nu har jag varit på mitt tredje ultraljud och jag hade nu 8 st äggblåsor som var stora nog, hade 2 st i fredags, så nu kör jag menopur och fyremadel idag och imorgon och på onsdag den sprutan man tar 36 timmar innan äggplock Skrattande och troligtvis insättning på söndag ! 
    Vi gick verkligen dit med inställning att vi kommer få avbryta men vi lyckades :)

• Louloulio
    Sandralinnea123 skrev 2022-08-29 16:08:02 följande:

Nu har jag varit på mitt tredje ultraljud och jag hade nu 8 st äggblåsor som var stora nog, hade 2 st i fredags, så nu kör jag menopur och fyremadel idag och imorgon och på onsdag den sprutan man tar 36 timmar innan äggplock Skrattande och troligtvis insättning på söndag ! 
    Vi gick verkligen dit med inställning att vi kommer få avbryta men vi lyckades :)

Åh är så glad för din skull!! ❤️💜 
  • Louloulio

Idag var jag på min första VUL sedan jag började ta sprutorna. De små äggblåsorna hade växt till ca 11 mm, å jag fick öka dosen till 250 IE på gonal-f. Vi ska kolla på måndag igen, om de växt å så kan det bli äggplock nästa vecka?.. hoppas! Ni som gjort äggplock; hur känns det? Gör det jätteont..?❤️

• Hejanonymhej
    Louloulio skrev 2022-08-31 21:23:26 följande:

Idag var jag på min första VUL sedan jag började ta sprutorna. De små äggblåsorna hade växt till ca 11 mm, å jag fick öka dosen till 250 IE på gonal-f. Vi ska kolla på måndag igen, om de växt å så kan det bli äggplock nästa vecka?.. hoppas! Ni som gjort äggplock; hur känns det? Gör det jätteont..?❤️

Jag tyckte inte äggplocket va farligt alls. Spolningen i utredningen för mig gjorde fruktansvärt ont då jag hade stopp i äggledaren. Äggplocket va verkligen ingenting I jämförelse. Ganska häftig upplevelse bara. Man fick både lugnande och smärtstillande. Sen sov jag bort resten av dagen Glad
  • Noran89
    Hejanonymhej skrev 2022-09-01 07:18:06 följande:

Tog precis test på min testdag Som va idag, fick positivt PlusHjärta

Wow grattis!!! SkrattandeHjärta
    Louloulio skrev 2022-08-31 21:23:26 följande:

Första äggplocket gick väldigt bra, kände inget under själv plocket och inget efter. Andra gången gjorde det lite ont under plocket och mer ont direkt efter och höll i sig ett par dagar tillsammans med en lättare blödning.
    Var jättenervös för första återföringen då man går in på samma vis som på utredningens spolning, för spolningen gjorde fruktansvärt ont! Men återföringarna har inte känts alls även gången efter plocket som gjorde ont, trodde den återföringen skulle kännas mer då man kände sig lite mörbultad där nere xD
  • Sandralinnea123

- HEJANONYMHEJ 
    åh va kul grattis :) 

Idag hade jag mitt äggplock, oj va häftigt det var men gjorde lite ont till och från men helt klart hanterbart ! 
    Men nu några timmar efter har jag otroligt ont när jag går och reser mig m.m :( men tar alvedon regelbundet och tänker att de är för en bra sak.. 

Blev så besviken på mig själv jag har gått upp i vikt och ligger nu precis på bmi gränsen.. 
    Jag har ju slutat snusa och röka så beror nog mycket på det att jag gått upp i vikt men även semester nyligen.. Så nu ska jag försöka tappa några kilon också :( 

• Loppan1994
    Sandralinnea123 skrev 2022-09-02 16:45:15 följande:

- HEJANONYMHEJ 
    åh va kul grattis :) 

Idag hade jag mitt äggplock, oj va häftigt det var men gjorde lite ont till och från men helt klart hanterbart ! 
    Men nu några timmar efter har jag otroligt ont när jag går och reser mig m.m :( men tar alvedon regelbundet och tänker att de är för en bra sak.. 

Blev så besviken på mig själv jag har gått upp i vikt och ligger nu precis på bmi gränsen.. 
    Jag har ju slutat snusa och röka så beror nog mycket på det att jag gått upp i vikt men även semester nyligen.. Så nu ska jag försöka tappa några kilon också :( 

Sitter i samma sits som dig nu :( gjorde äp i april och hade gått upp över gränsen pga slutade snusa med, fick ändå tbx en tredagars som tyvärr slutade i ett utomkveds som opererades i maj. Orkade inte riktigt ta tag i vikten men började nu för 2v sen. Har 8kg som ja måste ner och gått ner 2 hittills. Men känner mig sjukt besatt, väger mig varje gång jag är på toa och skriver upp allt jag äter 
Svar på tråden IVF 2022