• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Louloulio
    Sandralinnea123 skrev 2022-09-08 22:17:12 följande:

Jag har precis spenderat en hel dag på gyn akuten, förmodligen överstimulering men inte säkert, vaknade i panik i morse för hade så ont i hela magen, kunde inte prata knappt och andas fanns ju typ inte, så efter både stark medicin och kontrast röntgen och allt annat så tvingade jag mig hem även om jag fortfarande inte är bra, men jag fick inte äta förens nu när jag kom hem, inte fått dricka något alltså denna dagen har varit hemskt jag har gråtit och gråtit i smärta och kände att jag verkligen bara ville hem Rynkar på näsan
    Ber för allt att de imorgon känns bättre ska även in och lämna blodprov imorgon igen ...

herregud, så hemskt! låter absolut som beskrivningen på överstimulering, men visste inte att man kan få det även efter återföringen. 

igår fick de fram 16 ägg varav 14 är befruktade! isättning är på tisdag förmiddag, och på morgonen ska jag göra blodprov för att se om det finns risk för överstimulering.. jag får gå med stora skjortor å jeansen uppknäppta just nu, men kanske är extra-svullen p.g.a gårdagens äggutplock🤔
    sandra, gjorde du också ett  blodprov för att undersöka ev överstimulering innan återföringen?

• Sandralinnea123
    Louloulio skrev 2022-09-09 12:27:28 följande:

herregud, så hemskt! låter absolut som beskrivningen på överstimulering, men visste inte att man kan få det även efter återföringen. 

igår fick de fram 16 ägg varav 14 är befruktade! isättning är på tisdag förmiddag, och på morgonen ska jag göra blodprov för att se om det finns risk för överstimulering.. jag får gå med stora skjortor å jeansen uppknäppta just nu, men kanske är extra-svullen p.g.a gårdagens äggutplock🤔
    sandra, gjorde du också ett  blodprov för att undersöka ev överstimulering innan återföringen?

Ja det har varit riktigt hemskt, den smärtan jag hade igår ja man kan säga att jag har minnesluckor så ont hade jag.. idag är de bättre fortfarande lite ont och lite svårt med andning, mina äggstockar är förstorade och lite vätska i buken, varit på gyn akuten 2 gånger idag men äntligen hemma igen..  

Jag fick inte ta något prov för att kolla det... önska jag fick det då dom pratade om överstimulering eventuellt för dom höjde min dos så mycket i slutet.. 
    Kan bara säga att jag hoppas att embyot fäst och de går nra för dessa 2 dagar har gjort att jag förmodligen inte vågar köra sprut perioden igen.. annars hoppas jag att jag fått några bra till frysen... 

Men idag på ultraljudet så frågade jag om hon kunde se om embryot fäst de kunde hon inte men såg att min slemhinna växt och de skulle tydligen vara bra Skrattande
  • Louloulio

Nu är jag på dag 2 av ruvandet. Av de 14 befruktade äggen har vi 5 blastocyster av toppkvalitet i frysen 🎉 
    Svullnaden/vikten har också börjat gå ner, så skönt! 
    Igår fick jag veta att min lillasyster väntar barn och nu drömmer jag än mer och hoppas verkligen på en ljus framtid där kusinerna kan leka med varandra?

Hur mår du nu, Sandra?❤️

• Sandralinnea123
    Louloulio skrev 2022-09-14 14:41:43 följande:

Nu är jag på dag 2 av ruvandet. Av de 14 befruktade äggen har vi 5 blastocyster av toppkvalitet i frysen 🎉 
    Svullnaden/vikten har också börjat gå ner, så skönt! 
    Igår fick jag veta att min lillasyster väntar barn och nu drömmer jag än mer och hoppas verkligen på en ljus framtid där kusinerna kan leka med varandra?

Hur mår du nu, Sandra?❤️

Åh va spännande hoppas det går vägen för er Hjärta

Jo men mår bättre, fick dock mens för 3 dagar sedan så detta försök gick inte alls för oss...
    Och tyvärr har dom bara lyckats frysa 1 ägg av 6!? 
    Så ett försök till innan fler sprutor om jag nu vågar mig på det igen, läkarna vet inte vad det är som orsakade min smärta men troligen överstimulering men ja dom vet inte exakt... 
    Så det har varit en tuff period och trodde nog inte det skulle vara så jobbigt när de inte tog sig denna gången, men när jag insåg att de var mens och inte en nidblödning så blev jag ju ledsen och efter allt så hoppades man ju att det skulle bli braRynkar på näsan 
    Men nu ska jag ta mitt test i helgen och sen ringa min klinik så vi får gå vidare med min enda blastocyst och hoppas den klarar upptining och fäster 
  • Louloulio

Så jobbigt med allt hopp och motgångar.. 
    Vi är på RD 7 och ska egentligen testa först på söndag. Men vi blev så nyfikna och testade imorse, där det stod ?Ej Gravid?.. vi blev förstås ledsna, men samtidigt kanske det är för tidigt att testa? finns det ändå en chans att det kan vända..?
    Jag har ändrats en del kroppsligt; mina bröst har växt och ömmar, samt att det känns i ländryggen. men det kan ju ha att göra med Lutinus?
    känner mig så vilsen just nu

• Hejanonymhej
    Louloulio skrev 2022-09-20 12:32:01 följande:

Så jobbigt med allt hopp och motgångar.. 
    Vi är på RD 7 och ska egentligen testa först på söndag. Men vi blev så nyfikna och testade imorse, där det stod ?Ej Gravid?.. vi blev förstås ledsna, men samtidigt kanske det är för tidigt att testa? finns det ändå en chans att det kan vända..?
    Jag har ändrats en del kroppsligt; mina bröst har växt och ömmar, samt att det känns i ländryggen. men det kan ju ha att göra med Lutinus?
    känner mig så vilsen just nu

Hej!
    Tycker absolut inte du ska tappa hoppet. När jag testade positivt på RD 13 (tror jag) vilket var vår testdag. Då fick vi positivt på sticka (dock ganska svagt streck) och gravid 1-2 veckor på digitalt CB. Jag tror inte att jag hade visat positivt om jag hade tagit det en vecka tidigare än vad vi skulle. Även om det är skitsvårt att vänta på testdagen så är ju det såklart allra säkrast att försöka vänta och testa då. Tappa inte hoppet och försök tänka positivt!!
  • Sarafisk88

Hej! Vi gjorde äggplock i maj och frysåterföring i september pga försenad mens. Fick tyvärr neg på test igår o idag, testdag var igår. Går och är skengravid o använder fortfarande lutinus. Hoppas så..har hållt på flera år själva men detta var 1a ivf. Känns tyvärr lite att man tappar hoppet ibland. Somliga får barn utan ansträngning o jag känner mig missunnsam. Hur gör man för att orka fortsätta? Vi håller hysch hysch till närmsta familjerna. Har sagt det till vissa kompisar o kollegor. 

• Louloulio

vägen kan vara lång, men tänk om den leder fram. Då är det såå värt det! Jag försöker verkligen tänka så. För just nu blöder jag både fysiskt och själsligt.. imorgon är testdag och man ska ju ta det i vilket fall. Jez vilken plåga🥹 det verkar inte gå denna gången, men kanske nästa.. 
    ni som blivit gravida, har ni något tips? Ska man tänka på något särskilt under ruvartiden? ❤️

• Stressbollen

Hej! Första gången jag skriver här på Familjeliv. Jag behöver nog skriva av mig men också uppmärksamma det jag går igenom om någon annan går igenom liknande. 

Jag är 29 år och har ett AMH-värde på 0,5. Genomförde mig första IVF-behandling nyligen. Fick veta idag att ÄP i fredags ledde inte till några embryon. Jag gick på Menopur i flera veckor. inte många äggblåsor som utvecklades. Jag fick ut två ägg vid ÄP. 

Inväntar att läkarna ska ha ha möte för att se vad man kan göra bättre för mig. Det tar ungefär två veckor tills jag får svar på hur nästa behandling ska gå till. 

Värt att nämna är att jag har opererat bort sköldkörteln pga hypertyeros 2018. 

• Hejanonymhej

Jag plussade ju för första gången i mitt liv för några veckor sedan efter vår första fullgångna ivf. Fick då ut 9 äggblåsor och 5 blev befruktade. Fick tillbaka ett och inget till frysen tyvärr. 

Förrförra veckan så skulle jag göra första tidiga ultraljudet i vecka 8. Visade sig att embryot delat sig och avstannat i vecka 5+1 så blev ett missed abortion och fick genomgå cytotecbehandling hemma då jag inte haft någon blödning och fortsatta symtom. Detta har varit sjukt utmanande psykiskt men har försökt få tillbaka motivationen. Måste sluta blöda och sen invänta två normala menscyklar för att kunna rapportera mensstart vid andra mensen. Det va ingen som sa att detta skulle vara en lätt resa men får försöka vara glad över att jag faktiskt kunde bli gravid. 

Svar på tråden IVF 2022