• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • ttcjuliaa

Vill bara hoppa in här och gratulera till plussen som kommit! Skål Jag går in i vecka 26 imorgon och förstår känslan av att man trots positivt test slungas mellan hopp och förtvivlan när man upplever både mensvärk, blödningar och tester som är starkare ena dagen och svagare nästa, det var inte längesen jag satt i den beegochdalbanan själv. 
    Håller mina tummar och tår att det ska gå vägen för alla Hjärta Stor kram! 

• Sandralinnea123
    Loppan­1994 - säker på ingen nidblödning, exakt som mens och mensvärk... 
    Nej ingen mer i frysen fick bara 1 till frysen... 

Men nu har jag pratat med sahlgrenska och har planerat äggplock v.5 så 6 januari börjar jag med provera ..

Ja det känns ändå skönt att veta att de faktiskt har fäst att veta att det går, försöker tänka att de förmodligen inte utvecklades som de skulle eller att de var något fel därför kroppen stötte bort... 

ttcjul­iaa - tack så mycket ! Och grattis till ditt lilla mirakel !! Hjärta
  • Loppan1994
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-18 10:34:12 följande:
    Loppan­1994 - säker på ingen nidblödning, exakt som mens och mensvärk... 
    Nej ingen mer i frysen fick bara 1 till frysen... 

Men nu har jag pratat med sahlgrenska och har planerat äggplock v.5 så 6 januari börjar jag med provera ..

Ja det känns ändå skönt att veta att de faktiskt har fäst att veta att det går, försöker tänka att de förmodligen inte utvecklades som de skulle eller att de var något fel därför kroppen stötte bort... 

ttcjul­iaa - tack så mycket ! Och grattis till ditt lilla mirakel !! Hjärta
    Men vad tråkigt! Ledsen för din skull! Kommer du mitt I julledigheten om ni gör det tidigare så det är därför du måste vänta så länge? Ja vi håller tummarna att det går hela vägen för er nästa vända! :) 

Jag är påväg hem från gynakuten, har sån magsmärta, graviditet låg där den skulle iaf denna gången men för tidigt att se nått annat så får snällt vänta till den 5e... 
  • Sandralinnea123
    Loppan1994 skrev 2022-11-18 16:28:47 följande:
    Men vad tråkigt! Ledsen för din skull! Kommer du mitt I julledigheten om ni gör det tidigare så det är därför du måste vänta så länge? Ja vi håller tummarna att det går hela vägen för er nästa vända! :) 

Jag är påväg hem från gynakuten, har sån magsmärta, graviditet låg där den skulle iaf denna gången men för tidigt att se nått annat så får snällt vänta till den 5e... 
    Ja exakt dom hinner inte med mig innan julledigt... och sen åker jag till fjällen v 2 så då vi får skjuta på de till efter det...

Åh nej, vad trodde dom det berodde på?? 
    Håller tummarna för dig ! Hjärta
  • Loppan1994
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-18 18:27:18 följande:
    Ja exakt dom hinner inte med mig innan julledigt... och sen åker jag till fjällen v 2 så då vi får skjuta på de till efter det...

Åh nej, vad trodde dom det berodde på?? 
    Håller tummarna för dig ! Hjärta
    Okej, så tråkigt att dessa stängingar kommer emellan :(

Han sa inget alls faktiskt, men läste på 1177 att bm skrev missed abort? Normal? Så antar att det är nått av det men för tidigt att se då, så så länge det inte blir värre så får jag avvakta Hjärta
  • Bix1
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-17 09:51:01 följande:
    Test dag imorgon, tog ett i morse men positiva strecket var så gott som borta, plus nu kom mensen tror jag.... ännu ett misslyckat försök.. fast denna gången fäste det iallafall fast de inte satt så värst länge Rynkar på näsan

Vad tråkigt att höra! :(
  • Bix1

@Loppan1994 
    Oj hur mår du? Hur går det?

Jag plussade faktiskt i lördags RD8, sen även i torsdag på TD. Men jag mår inte längre illa, känner  inte så mycket i magen. Så orolig att det avstannat den igen. Denna ständiga oro.. 

• Loppan1994
    Bix1 skrev 2022-11-19 11:03:49 följande:

@Loppan1994 
    Oj hur mår du? Hur går det?

Jag plussade faktiskt i lördags RD8, sen även i torsdag på TD. Men jag mår inte längre illa, känner  inte så mycket i magen. Så orolig att det avstannat den igen. Denna ständiga oro.. 

Känns lite bättre idag, fortfarande lite ont men inte fullt så mycket, har börjat få ont i brösten så antar att det är ett bra tecken :) sen är mitt humör jätte svajigt.

Men åh grattis hoppas det går bra denna gången! Mina symptom jag hade innan TD försvann oxå men har börjat komma tbx nu så tappa inte hoppet! Hjärta Hur gick de dom andra gångerna? Minns inte riktigt vem som skrivit vad.. haha 
  • Bix1
    Loppan1994 skrev 2022-11-19 16:56:51 följande:
    Känns lite bättre idag, fortfarande lite ont men inte fullt så mycket, har börjat få ont i brösten så antar att det är ett bra tecken :) sen är mitt humör jätte svajigt.

Men åh grattis hoppas det går bra denna gången! Mina symptom jag hade innan TD försvann oxå men har börjat komma tbx nu så tappa inte hoppet! Hjärta Hur gick de dom andra gångerna? Minns inte riktigt vem som skrivit vad.. haha 
    Håller tummarna! Känns ju positivt :)

Ja egentligen är det ju väldigt tidigt så inte så konstigt att vi inte har så mycket symtom. Andra som inte gjort IVF känner kanske inte efter så mycket.

Haha jag förstår det! Samma här.
    Vi har gjort 5 insemineringar som inte tagit sig, sen började vi med IVF i feb där det inte gick vägen vid ET. Men gjorde en FET 2 månader efter där jag blev gravid men fostret slutade utvecklas efter v8 vilket vi upptäckte på KUB. Så extra nojig nu när jag inte har så mycket symptom. Jag hade nog hellre mått illa konstant.
    Är det ET eller FET för er? Har ni försökt länge?
  • Loppan1994
    Bix1 skrev 2022-11-19 18:10:51 följande:
    Håller tummarna! Känns ju positivt :)

Ja egentligen är det ju väldigt tidigt så inte så konstigt att vi inte har så mycket symtom. Andra som inte gjort IVF känner kanske inte efter så mycket.

Haha jag förstår det! Samma här.
    Vi har gjort 5 insemineringar som inte tagit sig, sen började vi med IVF i feb där det inte gick vägen vid ET. Men gjorde en FET 2 månader efter där jag blev gravid men fostret slutade utvecklas efter v8 vilket vi upptäckte på KUB. Så extra nojig nu när jag inte har så mycket symptom. Jag hade nog hellre mått illa konstant.
    Är det ET eller FET för er? Har ni försökt länge?
    Nej men precis :) 

Ah okej, ja det är största rädslan nu att det inte ska utvecklas! 
    Det är FET för oss, gjorde en ET i april blödde konstant i ca 6v som sedan upptäcktes att det va ett utomkveds, för mig va testet negativt på TD så va ren tur att jag sökte vård och dom upptäckte de :) 

Ja sen 2019 har vi försökt sen sökte vi hjälp 2020.

Håller verkligen tummarna för oss nu att vi får våra små till sommaren!! 
Svar på tråden IVF 2022