• Bix1

IVF 2022

Hej
    Jag har följt tråden sedan början eftersom vi också gjorde vår första ivf nu i feb. Väldigt skönt att läsa om andra som är i samma/liknande situation. :)  vi gjorde ET nu i februari med testdag i dag, som dessvärre var negativt. Men vi hade turen att få 6 blastosyster så har 5 st i frysen. Min fråga är nu om eran erfarenhet av FET? Finns det nått man kan göra för att optimera chanserna? :) 

• Bix1
    Snöoväder skrev 2022-02-23 20:50:29 följande:
    Kul att du också är med här, men tråkigt att det inte blev positivt den här gången..

Vårt senaste ET blev heller inget så är inne på samma spår som dig. Vill också ha hjälp med vad man kan göra för att nu kommande FET ska få bästa chansen!

Vid vårt första FET fick vi ingen hjälp eftersom att det inte är något fel på mig. Men efter två misslyckade ET och ett FET kommer jag nu få ta letrozol för att jag ska få äl. Sen får jag se om jag även får ta ovitrelle för att inte få äl som krockar med helg och att jag verkligen haft äl.

Finns något som vissa kliniker har som heter embryo glue, det skulle jag vilja testa vid insättning, dock får man betala det själv.
    Tack :) tråkigt att höra, det är så frustrerande när man inte förstår varför. "När allt ser bra ut". 
    Förstår jag det rätt som att ni ska göra FET nu snart? Är det 2,4 eller 5 dagars embryo ni har/haft?

Hm, låter intressant ska kolla upp. Vi har bara gjort en ET, och 5 insemineringar som alla har varit negativa. Hos oss är det manlig faktor och använder oss av donator nämligen.
  • Bix1

Hejsan,
    Hoppar in här. :)
    Jag och min man startade denna ivf-resa för 2 år sedan, startade först med 5 inseminationer som inte slutade i nån graviditet. Sen i januari gjorde vi vår första ivf, där vi fick ut 11 ägg, 7 befruktade och 6 odlades till blastocyster. Fick tillbaka 1 som inte tog sig. Sen fick vi vänta en månad till nästa FET, som tog sig! Allt såg bra ut fram till kub-testet där det visade sig att fostret slutat utvecklas i vecka 8. Iom att min kropp inte förstått att fostret inte levde fick vi sätta igång det. Eftet det kände vi att ville ta en liten paus och landa. Nu i oktober var vi äntligen redo att köra igång, supertaggade och lite nervösa. Nu är jag på RD 5 och gjorde idag ett test som var negativt. Så har nu börjat ställa in oss på att det inte tog sig den här gången heller. Har känns aktivitet i tjejmagen sen insättning, men känns mer nu som mensvärk än molvärk. :(
    Nån som vet om man får göra en ny FET månaden efter? Tar Lutinus men annars har allt varit i naturlig cykel (förstärkt äl med ovitrelle)

• Bix1
    Loppan1994 skrev 2022-11-08 20:45:14 följande:
    Hej absolut! Nej men va tråkigt att det slutat utvecklas, största oron nu när jag plussat!! 
    Ge inte upp än, finns ändå chans att det ska ta sig denna gången eftersom du bara är på rd5! 
    Funderar oxå på det om man kan börja direkt eller om man måste vänta tills den "riktiga" mensen kommer och inte bortfallsblödningen.
    Hur känns de med lutinus i kroppen för dig? 
    Tack! Ja verkligen, kom som en chock. Hur man nånsin ska kunna slappna av och njuta av graviditeten förstår jag inte. :(
    Ja jo det är sant. Känns inte så i kroppen, men man vet ju aldrig. 
    Hur går det för dig, vart är du nånstans i allt detta? Har läst igenom tråden men minns inte riktigt vem som var vart. 

Efter återföringen har jag känt mig lite light headed, mensvärk, ilningar och stick i livmodern, deppig och trög i magen. Utöver kletet då. Det borde vara lutinus-relaterat eftersom det kom direkt. Har testdag 17 nov, lite sent tänker jag. Har BIM imorgon.. 
  • Bix1

@Sandralinnea123
    Jag verkar inte kunna svara. Om jag tryckt tumme upp, ner så var det inte meningen. Försökte svara. ;)

Tack, ja så är det verkligen. Det hjälper mig ju att hantera det, men blir samtidigt frustrerad. Nääär blir det min tur. 

Såg att du var på Rd3? Hur mår du? :)

• Bix1
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-17 09:51:01 följande:
    Test dag imorgon, tog ett i morse men positiva strecket var så gott som borta, plus nu kom mensen tror jag.... ännu ett misslyckat försök.. fast denna gången fäste det iallafall fast de inte satt så värst länge Rynkar på näsan

Vad tråkigt att höra! :(
  • Bix1

@Loppan1994 
    Oj hur mår du? Hur går det?

Jag plussade faktiskt i lördags RD8, sen även i torsdag på TD. Men jag mår inte längre illa, känner  inte så mycket i magen. Så orolig att det avstannat den igen. Denna ständiga oro.. 

• Bix1
    Loppan1994 skrev 2022-11-19 16:56:51 följande:
    Känns lite bättre idag, fortfarande lite ont men inte fullt så mycket, har börjat få ont i brösten så antar att det är ett bra tecken :) sen är mitt humör jätte svajigt.

Men åh grattis hoppas det går bra denna gången! Mina symptom jag hade innan TD försvann oxå men har börjat komma tbx nu så tappa inte hoppet! Hjärta Hur gick de dom andra gångerna? Minns inte riktigt vem som skrivit vad.. haha 
    Håller tummarna! Känns ju positivt :)

Ja egentligen är det ju väldigt tidigt så inte så konstigt att vi inte har så mycket symtom. Andra som inte gjort IVF känner kanske inte efter så mycket.

Haha jag förstår det! Samma här.
    Vi har gjort 5 insemineringar som inte tagit sig, sen började vi med IVF i feb där det inte gick vägen vid ET. Men gjorde en FET 2 månader efter där jag blev gravid men fostret slutade utvecklas efter v8 vilket vi upptäckte på KUB. Så extra nojig nu när jag inte har så mycket symptom. Jag hade nog hellre mått illa konstant.
    Är det ET eller FET för er? Har ni försökt länge?
Svar på tråden IVF 2022