• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Noran89
    Saramaddi skrev 2022-08-12 22:23:10 följande:

Halloj,

Jag hoppar också in till er Glad
    Andra försöket nu. Gjorde en FET på dag 5 i april som slutade i kemisk graviditet, så himla jobbigt att få ett plus man väntat på i flera år som sen bara blev svagare och svagare.
    Men nu är vi på banan igen och dag 11 med Menopur idag.
    Ovitrelle imorgon och äggplock på måndag.
    Så pirrig och nervös! Någon mer som är mitt i just nu? Hjärta

Vi är också mitt i, dock vet vi inte om det blir något äggplock eller inte då jag idag bara hade 4 dugliga folliklar, har fått Gonal-F ökat till 200E och ska göra ett nytt ultraljud på onsdag...bara att hålla tummarna! 
  • Sandralinnea123

Åh va spännande för alla, för mig är de nu dag 2 med menopur, ska köra den i 8 dagar och 4 dagar med fyremadel sen ultraljud dag 8 ???? 

• Hejanonymhej

hej igen! 

Jag fick en avbruten behandling i juni pga för lite äggblåsor. Nytt försök nu i augusti och jag gjorde äggplock igår. 9 ägg ut och 5 befruktade. Återföring på lördag Om inget ändras. Hoppas att några klarar sig så det verkligen blir en återföring. ???????? Nervös väntan. 

• Saramaddi
    Hejanonymhej skrev 2022-08-16 11:31:07 följande:

hej igen! 

Jag fick en avbruten behandling i juni pga för lite äggblåsor. Nytt försök nu i augusti och jag gjorde äggplock igår. 9 ägg ut och 5 befruktade. Återföring på lördag Om inget ändras. Hoppas att några klarar sig så det verkligen blir en återföring. ???????? Nervös väntan. 

Jag gjorde äggplock samma dag som du Glad
    hoppas hoppas för oss! Ska du tillbaka på lördag?
  • SierraLeone

Kommer bli kallad till Ivf inom 3 månader. fick reda på att jag har få ägg o min sambo färre spermier än normalt. Hoppas allt går bra och vi till sist får ett tillskott i vår nuvarande 2 person familj. 

• Sandralinnea123

Vad spännande för er båda med äggplock ! Skrattande
    På måndag ska jag på ultraljud, hoppas äggen ser bra ut och de blir äggplock i början av nästa vecka också! 

Dock nervös över börja med fyremadel också för  jag tycker menopur sprutorna gör super ont ? Och hon undersköterskan jag haft kontakt med sa att fyremadel känns mer Skrikandes

• Hejanonymhej
    Saramaddi skrev 2022-08-17 20:59:06 följande:
    Jag gjorde äggplock samma dag som du Glad
    hoppas hoppas för oss! Ska du tillbaka på lördag?

Åh vad kul att följas åt! Ja vi ska tillbaka för ET på lördag och hoppas verkligen att allt går bra fram tills dess  det är en nervös väntan. hur gick det för ditt äggplock? Skrattande

Jag tyckte inte äggplocket va all speciellt farligt. Man fick ju dock smärtstillande och lugnande under plocket så jag va nog ganska hög på det, haha! Sov bort hela den Dagen och jobbade som vanligt dagen efter och har mått bra sen dess vilket känns skönt. började med lutinus dagen efter plocket och hittills är det inte någon hemsk upplevelse heller  Glad

Håller verkligen alla tummar och tår för alla här inne! 

• Hejanonymhej
    Sandralinnea123 skrev 2022-08-17 21:38:59 följande:

Vad spännande för er båda med äggplock ! Skrattande
    På måndag ska jag på ultraljud, hoppas äggen ser bra ut och de blir äggplock i början av nästa vecka också! 

Dock nervös över börja med fyremadel också för  jag tycker menopur sprutorna gör super ont ? Och hon undersköterskan jag haft kontakt med sa att fyremadel känns mer Skrikandes

Jag använde gonal -f och den kändes inte speciellt mycket. fyremadelen fick sambon ge mig för jag tyckte nålen såg läskigt stor ut (är ändå själv sjukvårdspersonal som jobbar dagligen med injektioner haha) och det är mest efteråt jag tyckte att den sved till ordentligt en stund. Skrikandes Bara räkna ner varje spruta, i slutändan hoppas vi att det är värt besväret!!
  • Sandralinnea123
    Hejanonymhej skrev 2022-08-18 08:22:06 följande:
    Jag använde gonal -f och den kändes inte speciellt mycket. fyremadelen fick sambon ge mig för jag tyckte nålen såg läskigt stor ut (är ändå själv sjukvårdspersonal som jobbar dagligen med injektioner haha) och det är mest efteråt jag tyckte att den sved till ordentligt en stund. Skrikandes Bara räkna ner varje spruta, i slutändan hoppas vi att det är värt besväret!!
    Ja okej, första sprutan med menopur kändes ingenting men dom andra har gjort ondare och ondare, vet inte varför haha min sambo ger mig alls sprutor för jag är riktigt sprut rädd Glad 
  • Noran89

Har gjort äggplock idag, av 7 folliklar fanns det 3 ägg, inte riktigt vad vi hoppats på men bättre än inga! Planerat ET på måndag. Gick inte lika smärtfritt som förra gången, är ganska öm och kan inte stå/gå längre stunder för då trycker det neråt känns det som. 

Som många andra tycker jag också Fyremadelen gjorde ondare, både att sticka med (trög att få genom huden) och sedan sved/kliade det en stund efter, inte alls som Gonal-F som inte kändes alls...förutom den sista jag tog häromdagen som träffade ett kärl och gav en blåning xD

Svar på tråden IVF 2022