• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Carina82
    Soldrömmm skrev 2022-06-20 08:48:20 följande:
    Det testet använde jag förra veckan, det visade starkare än de jag hade hemma. 
    Har redan pratat med kliniken och de trodde det var lutinus som skjutit upp mensen bara..... Fick ingen bra stöttningRynkar på näsan
    Lutinus har aldrig skjutit upp min mens förut, det är ju bara vänta och se nu vad som händer. Ska testa om någon dag igen när jag har fått hem bättre tester.
    Idag känns det som om jag får bättre stöd här än av kliniken Hjärta Fy för att behöva gå igenom det här.....
    Aaa vad jobbigt att du inte känner nåt bra stöd på kliniken, även om det kanske 'bara' är att vänta så kunde dom verkligen hantera det bättre. Usch hoppas hoppas strecket blir starkare snart Hjärta Kram!!
  • Soldrömmm
    Carina82 skrev 2022-06-20 17:52:00 följande:
    Aaa vad jobbigt att du inte känner nåt bra stöd på kliniken, även om det kanske 'bara' är att vänta så kunde dom verkligen hantera det bättre. Usch hoppas hoppas strecket blir starkare snart Hjärta Kram!!
    Gick det bra för dig idag? Har du fått tid för ul? Hjärta
    Tycker att det här är så konstigt, jag har haft ont i magen lite till och från i en vecka som stickningar, spänningar, ömma bröst nu har jag till och med fått bytt till sportbh för mina andra passar för dåligt. Ändå så blir strecket svagare men symtomen är kvar och blir mer? 

Jag har bara fått biverkningar av äl sprutan och hormon plåster som jag hade förut, aldrig av lutinus. Så harsvårt att tro att de är de när jag haft de så många gånger innan.

Jag hoppas jag bara hade dåliga gravtest. Det är ju ett streck än om det är svagt så syns det ju. Så inget spökstreck. 
    Men det kan ju även betyda att något är fel eller kemisk graviditet som blir mens.

Vill ju så gärna att det här ska gå, fick sånt hopp när jag såg två streck Oskyldig
  • smulis85
    ttcjuliaa skrev 2022-06-19 19:26:54 följande:
    Förstår verkligen vad du menar och hur du känner! Jag är på rd5 och har också en märklig molvärk och det drar lite mot ljumskarna. Detta är första gången för mig så vet inte hur det ska kännas men allt kan ju bero på lutinusen verkar det som. Jag är också helt svajig i humöret, jag brukar aldrig vara såhär känslig. Började gråta på jobbet i fredags för att det var lite stressigt på slutet av dagen och jag bara orkade inte det så jag bröt ihop. Och det första mina kollegor frågar är "är du gravid?". I wish Gråter (har inte sagt till någon att vi håller på med ivf).

Men vi får bara försöka vara starka! Det enda som är säkert är att ingen kan stoppa tiden, förr eller senare så kommer vi att få veta. Jag har sysselsatt mig hela dagen med att googla 'hur tidigt plussa med blastocyst' och virkmönster till bebissaker Solig
    Ja fy för all känningar man har jag har ju inte ens lutinus och skylla på går på min vanliga cykel utan extra hormon. Mina ljumskar drar inte bara utan har konstant molande eller på kvällen om jag gått mycket typ träningsvärk eller trötthetskänsla i ljumskarna så jag knappt kan gå Obestämd

ja Som du säger bara att vänta och se! 
  • Carina82
    Soldrömmm skrev 2022-06-20 21:07:16 följande:
    Tycker att det här är så konstigt, jag har haft ont i magen lite till och från i en vecka som stickningar, spänningar, ömma bröst nu har jag till och med fått bytt till sportbh för mina andra passar för dåligt. Ändå så blir strecket svagare men symtomen är kvar och blir mer? 

Jag har bara fått biverkningar av äl sprutan och hormon plåster som jag hade förut, aldrig av lutinus. Så harsvårt att tro att de är de när jag haft de så många gånger innan.

Jag hoppas jag bara hade dåliga gravtest. Det är ju ett streck än om det är svagt så syns det ju. Så inget spökstreck. 
    Men det kan ju även betyda att något är fel eller kemisk graviditet som blir mens.

Vill ju så gärna att det här ska gå, fick sånt hopp när jag såg två streck Oskyldig
    Jag förstår verkligen, när man sett två streck en gång så blir det så stort - kan inte föreställa mig hur det skulle kännas om strecket försvann Rynkar på näsan Visst fick du inte lutinus från början? Fortsätter du ta det nu?

För mig har det gått bra, det finns fortfarande ett streck där (ta i trä) och jag håller på att vänta på att få tid för ultraljud. Inte helt lätt med tanke på min semesterresa och att kliniken stänger, men ska väl lösa sig. Känns fortfarande ofattbart abstrakt hela grejen! Konstigt det där, tidigare har jag gärna kikat på barngrejer och till och med handlar nån grej eller två. Men nu vill jag typ inte göra nåt sånt, är nog för rädd för att det inte ska gå vägen.

Jag har ungefär liknande känningar som du, men tar ju också lutinus så har ingen aning om vad som är vad {#emotions_dlg.flower} Svårt det där! Kliniken sa att jag kan sluta ta tabletten nu, men att det inte gör nåt om jag fortsätter - kan ju kännas tryggt. Jag tänker att jag kommer nog använda upp det jag har Glad
  • ttcjuliaa
    smulis85 skrev 2022-06-21 06:46:21 följande:
    Ja fy för all känningar man har jag har ju inte ens lutinus och skylla på går på min vanliga cykel utan extra hormon. Mina ljumskar drar inte bara utan har konstant molande eller på kvällen om jag gått mycket typ träningsvärk eller trötthetskänsla i ljumskarna så jag knappt kan gå Obestämd

ja Som du säger bara att vänta och se! 
    Men då är det väl ett gott tecken! Har en känsla att det kommer gå vägen för dig och hoppas verkligen det! {#emotions_dlg.flower}

Jag har mått ganska dåligt sen igår, hungrig men mår illa när jag äter. Det tar liksom bara stopp. Älskar banan i vanliga fall men lukten är för intensiv. Men det var blod på pappret på morgonen idag så jag vågar inte hoppas för mycket. Har BIM idag. 
  • smulis85
    ttcjuliaa skrev 2022-06-21 09:01:41 följande:
    Men då är det väl ett gott tecken! Har en känsla att det kommer gå vägen för dig och hoppas verkligen det! {#emotions_dlg.flower}

Jag har mått ganska dåligt sen igår, hungrig men mår illa när jag äter. Det tar liksom bara stopp. Älskar banan i vanliga fall men lukten är för intensiv. Men det var blod på pappret på morgonen idag så jag vågar inte hoppas för mycket. Har BIM idag. 
    Tack! Tråkigt att höra att du Hade blod på papperet men många blöder ju när de ska ha mens och ändå är gravida så hoppas de är så för dig {#emotions_dlg.flower} nått mer blod som kommit? Du har tjuvtestat nått? 
  • ttcjuliaa
    smulis85 skrev 2022-06-21 16:23:06 följande:
    Tack! Tråkigt att höra att du Hade blod på papperet men många blöder ju när de ska ha mens och ändå är gravida så hoppas de är så för dig {#emotions_dlg.flower} nått mer blod som kommit? Du har tjuvtestat nått? 
    Det har inte kommit något mer färskt blod men lite brunt på lutinuspinnen vid 16-tiden. Jag har testdag om en vecka men tror jag vill göra ett imorgon. Är det för tidigt att göra ett på rd8?
    Hur mår du idag? Har du testat än? 
  • Carina82
    ttcjuliaa skrev 2022-06-21 19:57:14 följande:
    Det har inte kommit något mer färskt blod men lite brunt på lutinuspinnen vid 16-tiden. Jag har testdag om en vecka men tror jag vill göra ett imorgon. Är det för tidigt att göra ett på rd8?
    Visst satte du in ett femdagars? Vi tog ett testa-tidigt test på rd8 med en femdagars och det var tydligt positivt, så är inte omöjligt Hjärta Däremot kanske det är bra att komma ihåg att det är himla tidigt och att ett negativt test inte nödvändigtvis betyder att det är kört Hjärta
  • smulis85
    ttcjuliaa skrev 2022-06-21 19:57:14 följande:
    Kan ju vara av lutinus du blöder och bra att de är brunt. Har också testdag om en vecka och en dag. Man kan absolut få ett plus rd8 men de kan också komma senare jag ska testa rd9 tänker jag då jag skulle ha haft min mens. är Fortfarande öm men inte lika som i går men drar väldigt mycket inljumskarna nu ikväll. 
  • Carina82
    Soldrömmm skrev 2022-06-20 21:07:16 följande:

Hej, ville bara höra hur du mår? Hoppas det är bra Hjärta
Svar på tråden IVF 2022