• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Carina82
    Snöoväder skrev 2022-06-07 18:29:52 följande:
    Samma här! Har tagit det lugnt efter och ska göra det resten av kvällen!
    Den hade börjat att kläckas, så håller alla tummarna nu för oss två att det är vår tur Hjärta
    Ii den här också! Otroligt spännande! Håller tummarna för oss båda Hjärta
  • Hopplöstattkommapå

Snöoväder och Carina82, vad jag hoppas att det är er tur nu! Håller alla tummar Glad

För oss är det dags att börja med ÄL-tester på söndag för en FET i naturlig cykel. Jag blev överstimulerad efter äggplock så det blev totalfrys. Av 24 ägg var 23 av bra kvalitet, 13 befruktades och 4 hamnade i frysen. Hoppas att något av dessa ska stanna hos oss! 

Lite trist att kliniken har helgstängt, så hoppas att ägglossningen inte blir på en söndag eller måndag. Vi får se helt enkelt. Jag är glad att min kropp inte strulat med varken första blödningen eller första riktiga mensen efter äggplocket iaf! För nu vill jag inte vänta mer Glad

• Snöoväder
    Hopplöstattkommapå skrev 2022-06-08 09:28:11 följande:

Snöoväder och Carina82, vad jag hoppas att det är er tur nu! Håller alla tummar Glad

För oss är det dags att börja med ÄL-tester på söndag för en FET i naturlig cykel. Jag blev överstimulerad efter äggplock så det blev totalfrys. Av 24 ägg var 23 av bra kvalitet, 13 befruktades och 4 hamnade i frysen. Hoppas att något av dessa ska stanna hos oss! 

Lite trist att kliniken har helgstängt, så hoppas att ägglossningen inte blir på en söndag eller måndag. Vi får se helt enkelt. Jag är glad att min kropp inte strulat med varken första blödningen eller första riktiga mensen efter äggplocket iaf! För nu vill jag inte vänta mer Glad

Tack! Hjärta
    Vad roligt att du också ska göra FET nu framöver. Fast jobbigt att du blev överstimulerad.. Hoppas du inte blev allt för dålig.
    Jag läste någon gång under denna process att om man har lätt för att bli överstimulerad så kan man även ha lättare att bli gravid när man får hjälp. Om det stämmer eller ej vet jag inte. Men jag brukar tänka att så är det, låg på gränsen till att bli/blev överstimulerad vid mina två senaste äp. Så jag brukar tänka på det och hoppas på att man ska ha ytterligare en liten chans att lyckas! 

Ja det är så tråkigt att klinikerna har helgstängt, har man regelbunden cykel kan det dröja länge innan det blir rätt. Men det finns ju ovitrelle man kan ta för att styra äl lite Glad

Håller tummarna för dig med!!!!!
  • Carina82
    Hopplöstattkommapå skrev 2022-06-08 09:28:11 följande:

Tack för lyckönskningen Hjärta Spännade att det är dags för dig snart! Jag blev också överstimulerad och fick frysa allt, så typiskt hur det gör att allt bara drar ut på tiden. Är ocksp på ställe med helgstängt - såå stressande, I feel you! Håller tummarna att det kommer på rätt dag så ni hinner med en återföring innan sommaren Hjärta
  • Hejanonymhej

Hej igen! 

Nu hoppas jag in här i tråden igen. Blev precis uppringda av kliniken vi går hos och ska börja med hormonstimuleringen idag kort protokoll Gonal-F 112.5 E. Jag ligger i risk för överstimulering därav låg dos. Är väldigt rädd för överstimulering och har nojjat upp mig själv helt. Ni som blivit överstimulerade, hur länge mådde ni dåligt och hur långt efter kunde ni göra FET? :)  

• ttcjuliaa

Håller tummarna för alla ruvare här inne! Snart är det dags. Är det någon som ska testa innan testdagen?

Jag hade äggplock för första gången idag. Vilken speciell upplevelse det var att ligga där och följa med på monitorn och höra embryologen ropa varje gång hon hittar ett ägg Förvånad Jag kände nästan ingenting under själva ingreppet men blev SKITRÄDD precis innan vi startade för jag hade bara tagit 10mg oxynorm på morgonen och fick ingenting mer där utöver bedövningen. Men det gick ju hur bra som helst. Alla i personalen som var med var så goa och pratade och skojade massa och tog verkligen tillvara på oss så jag tycker det blev en väldigt fin och minnesvärd upplevelse

8 ägg fick de ut. Återföring på tisdag om allt går som det ska Hjärta

• Lilleplutt2022
    Hejanonymhej skrev 2022-06-09 15:06:49 följande:

Hej igen! 

Nu hoppas jag in här i tråden igen. Blev precis uppringda av kliniken vi går hos och ska börja med hormonstimuleringen idag kort protokoll Gonal-F 112.5 E. Jag ligger i risk för överstimulering därav låg dos. Är väldigt rädd för överstimulering och har nojjat upp mig själv helt. Ni som blivit överstimulerade, hur länge mådde ni dåligt och hur långt efter kunde ni göra FET? :)  

Jag blev över på mitt första försök, mådde rätt dåligt men det var ändå inte något allvarligt och det gick över rätt snabbt så snart jag hade slutat med hormonsprutorna. Jag fick genomföra FET månaden efter i naturlig cykel Solig
    Håller tummarna att det går bättre med medicinering den här gången.Hjärta Förstår din oro men det är ju bra att de börjar med en låg dos. Då kan de alltid öka medicineri gen de sista dagarna om de ser att äggblåsorna inte har växt på ordenligt. Så fick de göra med mig då jag också har risk för överstimulering 
  • Carina82
    ttcjuliaa skrev 2022-06-09 16:00:29 följande:

Håller tummarna för alla ruvare här inne! Snart är det dags. Är det någon som ska testa innan testdagen?

Jag hade äggplock för första gången idag. Vilken speciell upplevelse det var att ligga där och följa med på monitorn och höra embryologen ropa varje gång hon hittar ett ägg Förvånad Jag kände nästan ingenting under själva ingreppet men blev SKITRÄDD precis innan vi startade för jag hade bara tagit 10mg oxynorm på morgonen och fick ingenting mer där utöver bedövningen. Men det gick ju hur bra som helst. Alla i personalen som var med var så goa och pratade och skojade massa och tog verkligen tillvara på oss så jag tycker det blev en väldigt fin och minnesvärd upplevelse

8 ägg fick de ut. Återföring på tisdag om allt går som det ska Hjärta

Åh vad skönt att det gick så bra! Jag hade lite samma- var supernervös innan men sen gick det toppen, personalen på kliniken var så himla bäst! Kul att du får återföra i samma cykel, då odlar dom till dag fem antar jag? Heja heja! 

Vi ska smygtesta Oskyldig Testdag är 20e men min kille ska till USA den 17e, så vi vill verkligen få en känsla innan om det funkade eller inte funkade (inser att det finns en osäkerhetsfaktor om man tar tidigt test men du förstår Flört)

Hej igen!  Nu hoppas jag in här i tråden igen. Blev precis uppringda av kliniken vi går hos och ska börja med hormonstimuleringen idag kort protokoll Gonal-F 112.5 E. Jag ligger i risk för överstimulering därav låg dos. Är väldigt rädd för överstimulering och har nojjat upp mig själv helt. Ni som blivit överstimulerade, hur länge mådde ni dåligt och hur långt efter kunde ni göra FET? :)  

Ii så spännande! Jag hade också kort protokoll med gonal-F 112,5 pga risk för överstimulering. Men det gick ok, hamnade lite i gränslandet för överstimulerad eftersom jag mådde lite dåligt efter så blev totalfrys. Det visade sig mest genom att jag fick rätt många ägg och blev tvungen att stanna kvar lite längre på kliniken eftersom jag inte kunde kissa. Plus att jag hade rätt ont efteråt. Men var inte så farligt nu i efterhand, inser att 'riktig' överstimulering kan vara rätt rejält jobbigt - tur att det är ovanligt. Låter som att ditt protokoll är utformat så det inte ska ske, så tycker inte du behöver oroa dig Hjärta
  • ttcjuliaa
    Carina82 skrev 2022-06-09 16:53:01 följande:
    Åh vad skönt att det gick så bra! Jag hade lite samma- var supernervös innan men sen gick det toppen, personalen på kliniken var så himla bäst! Kul att du får återföra i samma cykel, då odlar dom till dag fem antar jag? Heja heja! 

Vi ska smygtesta Oskyldig Testdag är 20e men min kille ska till USA den 17e, så vi vill verkligen få en känsla innan om det funkade eller inte funkade (inser att det finns en osäkerhetsfaktor om man tar tidigt test men du förstår Flört)

Hej igen!  Nu hoppas jag in här i tråden igen. Blev precis uppringda av kliniken vi går hos och ska börja med hormonstimuleringen idag kort protokoll Gonal-F 112.5 E. Jag ligger i risk för överstimulering därav låg dos. Är väldigt rädd för överstimulering och har nojjat upp mig själv helt. Ni som blivit överstimulerade, hur länge mådde ni dåligt och hur långt efter kunde ni göra FET? :)  

Ii så spännande! Jag hade också kort protokoll med gonal-F 112,5 pga risk för överstimulering. Men det gick ok, hamnade lite i gränslandet för överstimulerad eftersom jag mådde lite dåligt efter så blev totalfrys. Det visade sig mest genom att jag fick rätt många ägg och blev tvungen att stanna kvar lite längre på kliniken eftersom jag inte kunde kissa. Plus att jag hade rätt ont efteråt. Men var inte så farligt nu i efterhand, inser att 'riktig' överstimulering kan vara rätt rejält jobbigt - tur att det är ovanligt. Låter som att ditt protokoll är utformat så det inte ska ske, så tycker inte du behöver oroa dig Hjärta
    Ja, planen är att de ska odla till dag 5 (dag 6 om det överlever någon till frys). Vad som helst kan ju hända på vägen men så länge telefonen är tyst så går det bra.

Åh hoppas det blir plus så att ni kan slappna av litegrann iallafall. Och såklart är ju hoppet inte ute om det skulle visa sig bli negativt Hjärta
  • Hejanonymhej
    Carina82 skrev 2022-06-09 16:53:01 följande:

Okej tusen tack för svar! Man blir ju nervös och nojig. Min första behandling och hoppas att allt går smidigt. Känns som denna resa medföljer mycket upp och nergångar! ?? 

Svar på tråden IVF 2022