• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Noran89
    TBSB123 skrev 2022-05-19 06:20:23 följande:

Lilleplutt2022: Stort lycka till idag! Hoppas så på ett plus! Solig Hur mår du? 

har läst klart boken nu, fråga, dricker du kaffe? Det gjorde mig väldigt ledsen när hon uppmanade till att sluta helt, jag har redan dragit ner till en kopp om dagen från två koppar, men att sluta helt känns ju tungt, kaffe är min glädje i livet :P 

Hur har ni andra i gruppen här gjort med kaffe/te eller annat koffeinintag? 

Noran89: tråkigt att höra att det inte blev något, håller tummarna för nästa insättning :)  hur gick det på ultraljudet? 

Ultraljudet gick lite som väntat, va på cd 11 och hade folliklar på som mest 10mm..så ett tag kvar till ägglossning som misstänkt. Däremot såg dem en cysta på 50mm som måse uppstått efter förra återföring, sån tur är känner jag inte så mycket av den (har haft cystor tidigare som varit rätt obekväma). Men imorgon, cd 14, ska jag börja testa med ägglossningstest igen, vill dock ha utslag antingen imorgon, lördag eller först på tisdag, blir det omslag söndag eller måndag så kommer det ev inte bli någon FET då det skulle falla in under helgstängt Obestämd har det inte blivit något omslag innan tisdag har jag ett nytt ultraljud bokat för kontroll. 
  • Carina82
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-19 20:38:31 följande:
    Tack snälla! Hjärta Ja det har du så rätt i, det är nog skönt att ta en paus från allt nu, känns som att hela ens förhållande har kretsat kring mediciner och läkarbesök sen september när vi startade hela IVF snurran .

Hur går det för dig? Kommer inte ihåg om du väntade på nästa omgång eller FET?Hjärta
    Ibland är nog paus det bästa man kan göra för själen, är en himla påfrestande process det här Hjärta

Jag skulle gjort fet förra månaden men det visade sig att min kropp inte ville ägglossa.. 'kul' Obestämd Men igår kom mensen så nu hoppas vi på den här cykeln istället, heja heja kroppen! 
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-19 16:56:23 följande:
    Tack! Tyvärr tog jag test idag som var negativt. Har fortsatt inte fått mensen. Tog ingen progesteron tabletter idag så märker nu att mensen är på väg, har molnande värk.
    Det sorgliga är att jag inte ens gråter längre när jag får negativt test,  blir bara tom och så trött på det hela. Nästa månad när jag har ägglossning är jag sannolikt bortrest så den månaden går till spillo den med .Rynkar på näsan

Lycka till Noran89 med ultraljudet!

Loppan1994, hur mår du?Hjärta
    Så ledsen för din skull att det inte blev nått denna gången Rynkar på näsanHjärta

Jo jag mår bra nu :) är väl den psykiska biten som kommer ikapp men försöker tänka bort det :) 
  • TBSB123

Lilleplutt2022: vad tråkigt att höra :( vet precis hur det känns. Vi får kämpa på och peppa varandra! Jag har fått lite hopp efter att ha läst boken och börjat äta vitaminer, men det kanske är lite naivt att tro att att kommer lösa sig bara man följer instruktionerna i den såklart, hur länge har du ätit kosttillskotten? 

Noran89: Jag förstår, segt med cystan men bra att den inte stör dig. hoppas att allt klaffar så ni får köra den här månaden! :)

• Lilleplutt2022
    Carina82 skrev 2022-05-20 00:09:43 följande:
    Ibland är nog paus det bästa man kan göra för själen, är en himla påfrestande process det här Hjärta

Jag skulle gjort fet förra månaden men det visade sig att min kropp inte ville ägglossa.. 'kul' Obestämd Men igår kom mensen så nu hoppas vi på den här cykeln istället, heja heja kroppen! 
    Just ja så himla snopet! 
    Nu håller vi tummarna att din kropp är redo att ägglossa den här månaden!! Solig
  • Carina82
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-22 09:54:13 följande:
    Just ja så himla snopet! 
    Nu håller vi tummarna att din kropp är redo att ägglossa den här månaden!! Solig
    Jaa jag hoppas, kommer bli så fruktansvärt ledsen om det inte blir insättning- isf kommer vi bli tvungna att vänta till augusti vilket känns som år bort.. 

Hur känns det för dig nu? Hjärta
  • Lilleplutt2022
    TBSB123 skrev 2022-05-20 21:29:20 följande:

Lilleplutt2022: vad tråkigt att höra :( vet precis hur det känns. Vi får kämpa på och peppa varandra! Jag har fått lite hopp efter att ha läst boken och börjat äta vitaminer, men det kanske är lite naivt att tro att att kommer lösa sig bara man följer instruktionerna i den såklart, hur länge har du ätit kosttillskotten? 

Noran89: Jag förstår, segt med cystan men bra att den inte stör dig. hoppas att allt klaffar så ni får köra den här månaden! :)

Tack, ja det tog extra hårt denna gång. Det ska vi absolut göra, förr eller senare blir det vår tur också!
    Jag håller med om att boken ger lite nytt hopp. Jag har bara knaprat vitaminerna i en månad så det har ju inte heller påverkat äggen än. Ska verkligen följa rekommendationerna under sommaren och hoppas det gör skillnad. Funderar om jag även ska lägga till melatonin några månader. 
  • Lilleplutt2022
    Carina82 skrev 2022-05-22 11:02:41 följande:
    Jaa jag hoppas, kommer bli så fruktansvärt ledsen om det inte blir insättning- isf kommer vi bli tvungna att vänta till augusti vilket känns som år bort.. 

Hur känns det för dig nu? Hjärta
    Ja förstår det.Tiden stressar en verkligen när månaderna bara tickar på och inget händer. Att det ska vara så mycket som ska klaffa, rätt sjukt att överhuvudtaget någon ens blir med barnFörvånad
    Men visst ska du börja med ägglossningstest fr cd 10 denna gång?

Jag mår verkligen dåligt denna gång. Har ingen ork eller lust med något. Mensen kom iaf igår men nu kommer jag såklart ägglossa när jag reser och inte är med min sambo. Men får försöka se det som att kroppen får vila och förhoppningsvis kickar vitaminerna igång och förbättrar äggkvaliten de kommande veckorna. 
  • Noran89

Jag kan förresten tipsa om ett väldigt bra instagramkonto som ger mycket bra info om kost runt TTC-processen. Ttc.nutritionist heter hon på insta, hon har även en väldigt bra podd som tar upp olika ämnen, den heter Food, Freedom and Fertility Glad

• Carina82
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-22 13:44:07 följande:
    Ja förstår det.Tiden stressar en verkligen när månaderna bara tickar på och inget händer. Att det ska vara så mycket som ska klaffa, rätt sjukt att överhuvudtaget någon ens blir med barnFörvånad
    Men visst ska du börja med ägglossningstest fr cd 10 denna gång?

Jag mår verkligen dåligt denna gång. Har ingen ork eller lust med något. Mensen kom iaf igår men nu kommer jag såklart ägglossa när jag reser och inte är med min sambo. Men får försöka se det som att kroppen får vila och förhoppningsvis kickar vitaminerna igång och förbättrar äggkvaliten de kommande veckorna. 
    Japp, ska börja med test på cd10- är nog mest orolig för om kroppen inte vill ägglossa den här månaden heller eller att återföringen hamnar på en helg.. Läkaren sa att 'det är därför dom använder ägglossningsspruta' men det är lite svårt att lita på och förstå :/ Nåja ska försöka hålla modet och humöret uppe :) 

Usch förstår att du mår dåligt, visst var det här sista frysisen ni hade? Hjärta Jag tänker att det nog är bra för kroppen med en paus ibland, du kanske kan hitta på nåt roligt projekt att fokusera på? Matprojekt, måla, sticka eller så. Inte för att det är nån tröst men det får ju iaf tiden att gå Hjärta
Svar på tråden IVF 2022