• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Lilleplutt2022
    Snöoväder skrev 2022-06-02 20:03:31 följande:

Ni som gjort FET
    Hur ligger det till med dagar?

Våra blastocyster ska vara odlad i 6 dagar. 
    Vid sprutstart och när man tar tabletter så räknas första mensdagen som dag 1.
    När man ska göra FET räknas tydligen dagen efter man fått glad gubbe på stickan som dag 1........ Asssså Obestämd

Jag har nu fått en tid vad jag tycker är dag 7. Om dag 1 är dagen jag fick glad gubbe... Hur ska jag tänka?

Läser på internet och då står det att 6 dagar efter äl så tar inte livmodern emot embryon längre...
    Samtidigt så tyder glad gubbe på att äl kommer ske inom 1-2 dygn. När jag läser det känns det bättre. Någon kanske förstår vad jag menar. Vill ju att allt ska gå bra den här gången Solig

Mitt senaste FET I maj satte kliniken in en femdagars 6 dagar efter att jag fick positivt på ägglossningstickan. Dvs 2 maj positivt på stickan och insättning 8 maj. 
    Håller tummarna att du får en lyckad ruvning! Solig
  • Carina82
    ttcjuliaa skrev 2022-06-02 17:19:09 följande:

Kan inte citera men Carina82, de ringde tillbaka idag och sa att det inte är speciellt vanligt att få blödningar av någon av injektionerna men att det kan ha andra orsaker. Jag ska på UL imorgon så ska bara nämna det till dem. Det har kommit lite blod idag men mycket mindre Glad

Å skönt att det blivit mindre och att dom inte lät så oroliga! Hoppas ultraljudet går bra imorgon Glad

Ni som gjort FET

När man ska göra FET räknas tydligen dagen efter man fått glad gubbe på stickan som dag 1........ Asssså Obestämd

Jag har nu fått en tid vad jag tycker är dag 7. Om dag 1 är dagen jag fick glad gubbe... Hur ska jag tänka?

Läser på internet och då står det att 6 dagar efter äl så tar inte livmodern emot embryon längre...
    Samtidigt så tyder glad gubbe på att äl kommer ske inom 1-2 dygn. När jag läser det känns det bättre. Någon kanske förstår vad jag menar. Vill ju att allt ska gå bra den här gången Solig

Å jag har exakt samma! Var tvungen att ringa och fråga för jag blev så stressad men hon sa att det inte var några konstigheter. Så jag vet inte, försöker att inte stressa upp mig - dom borde veta bäst liksom. Men panikar inombords! Så I feel you! När blir återföringen? Min blir på tisdag iii 
    Lilleplutt2022 skrev 2022-06-02 17:19:58 följande:
    Åhhh så bra att ditt ultraljud gick bra!!! Önskar dig lycka till med åteföringen på tisdag!!Hjärta
    Nu tar vi paus över sommaren och hoppas att alla tillskott och dhea mediciner gör susen och förbättrar äggkvaliten till evt ny hormonbehandling i augusti Solig
    Ii tack! Lycka till du också, hoppas du får en fin och härlig sommar Hjärta
  • Snöoväder
    Lilleplutt2022 skrev 2022-06-02 20:26:45 följande:
    Mitt senaste FET I maj satte kliniken in en femdagars 6 dagar efter att jag fick positivt på ägglossningstickan. Dvs 2 maj positivt på stickan och insättning 8 maj. 
    Håller tummarna att du får en lyckad ruvning! Solig
    Hur har det gått för dig?
    Ja men då borde de göra rätt. Bara jag som räknar dag 1 på fel dag Tyst
  • Snöoväder
    Carina82 skrev 2022-06-02 20:35:59 följande:
    Å skönt att det blivit mindre och att dom inte lät så oroliga! Hoppas ultraljudet går bra imorgon Glad

Ni som gjort FET

Å jag har exakt samma! Var tvungen att ringa och fråga för jag blev så stressad men hon sa att det inte var några konstigheter. Så jag vet inte, försöker att inte stressa upp mig - dom borde veta bäst liksom. Men panikar inombords! Så I feel you! När blir återföringen? Min blir på tisdag iii Ii tack! Lycka till du också, hoppas du får en fin och härlig sommar Hjärta
    Ja man blir stressad för allt. Mitt ultraljud såg så fint ut den här månaden, bra slemhinna och en bra ledande folikel, så då måste man hitta något annat att stressa över. Förra månaden så var min slemhinna för tunn....

Jag har också på tisdag, då håller vi tummarna för oss! Hjärta Hur långt odlad är er?
    Mina ska va 6 dagar men kan lika gärna vara 5 dagars. Man blir så snurrig i det hela och på kliniken tycker jag att de ofta säger olika saker.

Har du stimulerad cykel eller vanlig?
    Jag har regelbunden cykel med äl, men nu efter alla äp så kommer det antagligen helger i vägen eller så hoppade min kropp över äl när allt väl såg bra ut. 
    Så fick ta tabletter för att hjälpa äl och ovitrelle samma kväll som äl stickan vissade positivt. Så känns skönt med ett bra ultraljud och nu har även kroppen fått lite hjälp.Glad
  • Carina82
    Snöoväder skrev 2022-06-02 20:55:06 följande:
    Ja man blir stressad för allt. Mitt ultraljud såg så fint ut den här månaden, bra slemhinna och en bra ledande folikel, så då måste man hitta något annat att stressa över. Förra månaden så var min slemhinna för tunn....

Jag har också på tisdag, då håller vi tummarna för oss! Hjärta Hur långt odlad är er?
    Mina ska va 6 dagar men kan lika gärna vara 5 dagars. Man blir så snurrig i det hela och på kliniken tycker jag att de ofta säger olika saker.

Jag har regelbunden cykel med äl, men nu efter alla äp så kommer det antagligen helger i vägen eller så hoppade min kropp över äl när allt väl såg bra ut. 
    Så fick ta tabletter för att hjälpa äl och ovitrelle samma kväll som äl stickan vissade positivt. Så känns skönt med ett bra ultraljud och nu har även kroppen fått lite hjälp.Glad
    Vad roligt att följas åt Glad Vår är odlad fem dagar säger dom, men jaaa vem vet egentligen haha! Hade planerat återföring förra månaden men då fick jag ingen ägglossning, så allt blev framflyttat - så typiskt!

Vi kör (typ) naturligt men med ovitrelle för att (vad dom säger) styra ägglossningen. Var på ultraljud i måndags och då hade jag en äggblåsa på 14 mm, fick instruktion om att ta sprutan på tisdagskvällen. Antar att läkaren tänker att det skulle ta tid för ägget att släppa efter det, men det känns som en evighet till tisdag :/ När visade ditt test positivt? Och när börjar du med lutinus (om du ska ta det)? Jag börjar på lördag! 
  • Carina82
    Snöoväder skrev 2022-06-02 20:55:06 följande:

Förlåt om det jag skrev i förra inlägget var stressande förresten, kan nog lätt bli så när man befinner sig i samma sits- även om man inte ska jämföra är det ibland svårt att låta bli Glad Du behöver inte svara Hjärta
  • Snöoväder
    Carina82 skrev 2022-06-02 21:19:22 följande:
    Vad roligt att följas åt Glad Vår är odlad fem dagar säger dom, men jaaa vem vet egentligen haha! Hade planerat återföring förra månaden men då fick jag ingen ägglossning, så allt blev framflyttat - så typiskt!

Vi kör (typ) naturligt men med ovitrelle för att (vad dom säger) styra ägglossningen. Var på ultraljud i måndags och då hade jag en äggblåsa på 14 mm, fick instruktion om att ta sprutan på tisdagskvällen. Antar att läkaren tänker att det skulle ta tid för ägget att släppa efter det, men det känns som en evighet till tisdag :/ När visade ditt test positivt? Och när börjar du med lutinus (om du ska ta det)? Jag börjar på lördag! 
    Ja, kul att vi var så synkade! Hjärta
    Gjorde ul på tisdag och hade då en äggblåsa som var 19mm och fick positivt på onsdag morgon. Så ovitrellen på onsdag kväll för att de ska vara säker på att jag verkligen hade äl.
    Jag behöver inte ta lutinus, hur ska du ta det? Jag har mängder kvar hemma från tidigare behandlingar. Men alltid glömt att fråga de om jag får ta det Skrikandes
    Fast de är inte så roligt att ta så slipper gärna..

Ingen fara, man blir stressad fram och tillbaka under dessa behandlingar, det värsta är helgerna som kommer ivägen och ul som inte visar det man hoppats på.
    Jag ska försöka slappna av nu och tänka positivt, nu kanske det ska gå den här gången Cool
  • Carina82
    Snöoväder skrev 2022-06-02 22:02:12 följande:
    Ja, kul att vi var så synkade! Hjärta
    Gjorde ul på tisdag och hade då en äggblåsa som var 19mm och fick positivt på onsdag morgon. Så ovitrellen på onsdag kväll för att de ska vara säker på att jag verkligen hade äl.
    Jag behöver inte ta lutinus, hur ska du ta det? Jag har mängder kvar hemma från tidigare behandlingar. Men alltid glömt att fråga de om jag får ta det Skrikandes
    Fast de är inte så roligt att ta så slipper gärna..

Ingen fara, man blir stressad fram och tillbaka under dessa behandlingar, det värsta är helgerna som kommer ivägen och ul som inte visar det man hoppats på.
    Jag ska försöka slappna av nu och tänka positivt, nu kanske det ska gå den här gången Cool
    Jaa usch när processen hindras av nåt så enkelt som att det blir helg och kliniken är stängd, hade jag valt om hade jag nog valt en klinik med helgöppet! 

Så skumt att det kan se så olika ut, jag ska ta lutinus två gånger per dag från och med lördag. Kan det bero att du testat det tidigare, medans det här är min första återföring? Så dom vill testa nåt nytt för dig, eller så. Låter oavsett vad inte superkul med tablett där nere, så kanske skönt att slippa Flört
  • Snöoväder
    Carina82 skrev 2022-06-02 23:01:20 följande:
    Jaa usch när processen hindras av nåt så enkelt som att det blir helg och kliniken är stängd, hade jag valt om hade jag nog valt en klinik med helgöppet! 

Så skumt att det kan se så olika ut, jag ska ta lutinus två gånger per dag från och med lördag. Kan det bero att du testat det tidigare, medans det här är min första återföring? Så dom vill testa nåt nytt för dig, eller så. Låter oavsett vad inte superkul med tablett där nere, så kanske skönt att slippa Flört
    Lutinus har jag fått tagit när vi gjort ET, men aldrig vid FET. Det verkar som om det är väldigt olika. 
    Frågade på kliniken om embryo glue och de använder de inte längre, vi kunde få det om vi ville men då var det lång leveranstid. 
    Så jag antar att eftersom det inte används ofta längre så lär det inte göra någon skillnad för resultatet.
    Men man vill ju göra vad som helst för att det ska lyckas. Så några extra tabletter eller så gör ju inget kan jag tycka.
    Allt klet med lutinus var värt den gången jag blev gravid!
  • ttcjuliaa

Varit på första ul idag (sprutdag 8), 1 äggpåse på 16mm, 9st på 11-14mm och 5st mindre som eventuellt kunde växa till sig fram till nästa ul på tisdag. De tyckte det var en helt normal respons på stimulering så jag fortsätter med 150iu bemfola. Preliminärt ägguttag på torsdag. Huff, nu börjar jag bli nervös. 

Svar på tråden IVF 2022