IVF 2022
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Ni som gjort FET
Hur ligger det till med dagar?
Våra blastocyster ska vara odlad i 6 dagar.
Vid sprutstart och när man tar tabletter så räknas första mensdagen som dag 1.
När man ska göra FET räknas tydligen dagen efter man fått glad gubbe på stickan som dag 1........ Asssså
Jag har nu fått en tid vad jag tycker är dag 7. Om dag 1 är dagen jag fick glad gubbe... Hur ska jag tänka?
Läser på internet och då står det att 6 dagar efter äl så tar inte livmodern emot embryon längre...
Samtidigt så tyder glad gubbe på att äl kommer ske inom 1-2 dygn. När jag läser det känns det bättre. Någon kanske förstår vad jag menar. Vill ju att allt ska gå bra den här gången
Kan inte citera men Carina82, de ringde tillbaka idag och sa att det inte är speciellt vanligt att få blödningar av någon av injektionerna men att det kan ha andra orsaker. Jag ska på UL imorgon så ska bara nämna det till dem. Det har kommit lite blod idag men mycket mindre
Ni som gjort FET
När man ska göra FET räknas tydligen dagen efter man fått glad gubbe på stickan som dag 1........ Asssså
Jag har nu fått en tid vad jag tycker är dag 7. Om dag 1 är dagen jag fick glad gubbe... Hur ska jag tänka?
Läser på internet och då står det att 6 dagar efter äl så tar inte livmodern emot embryon längre...
Samtidigt så tyder glad gubbe på att äl kommer ske inom 1-2 dygn. När jag läser det känns det bättre. Någon kanske förstår vad jag menar. Vill ju att allt ska gå bra den här gången
Ni som gjort FET
Varit på första ul idag (sprutdag 8), 1 äggpåse på 16mm, 9st på 11-14mm och 5st mindre som eventuellt kunde växa till sig fram till nästa ul på tisdag. De tyckte det var en helt normal respons på stimulering så jag fortsätter med 150iu bemfola. Preliminärt ägguttag på torsdag. Huff, nu börjar jag bli nervös.