IVF 2022
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Jag tackar. Fick tid till barnmorska den 16:e, känns att vill testa mig varje dag. Livsrädd om nåt går fel nu. Samtidigt så lyclig!
lycka till med ditt försök nu!
jag håller tummarna till er alla som kämpar!
Jag tackar. Fick tid till barnmorska den 16:e, känns att vill testa mig varje dag. Livsrädd om nåt går fel nu. Samtidigt så lyclig!
lycka till med ditt försök nu!
jag håller tummarna till er alla som kämpar!
Hej. Grattis! Jag pratade med Livio, jag kan spara alla mina sprutor/mediciner i 3-4 månader (i kylen den som ska). Och om nåt akulle gå fel kan jag kontakta de och göra våran sista försök. Den endast som jag glömde fråga är att om det stämmer att man måste använda alla 3 försök på 2 år. Men jag verkligen hoppas att min lilla ska inte lämna mig nu??
Jag är på sprutdag 5 av Bemfola 150 och dag 2 Fyremadel. Började plötsligt att blöda och undrar om det är vanligt eller om det hänt någon av er? Har lite ont (känns som mensvärk både i ryggen och i magen) och det kommer ganska mycket färskt blod.
Har ringt fertilitetskliniken men de har bara ett callback-nummer och har inte hört av sig än.
Äggplocket idag var fruktansvärt mycket mer smärtsamt än förra gången, blev helt chockad att det var sådan skillnad, var inte mentalt inställd på det :(
Men de fick ut 16 ägg i alla fall så det fick väl vara värt det, imorgon får vi veta hur det gått med befruktningen.
Carina92: Hur gick det på ultraljudet idag? <3
Jag är på sprutdag 5 av Bemfola 150 och dag 2 Fyremadel. Började plötsligt att blöda och undrar om det är vanligt eller om det hänt någon av er? Har lite ont (känns som mensvärk både i ryggen och i magen) och det kommer ganska mycket färskt blod.
Har ringt fertilitetskliniken men de har bara ett callback-nummer och har inte hört av sig än.
Äggplocket idag var fruktansvärt mycket mer smärtsamt än förra gången, blev helt chockad att det var sådan skillnad, var inte mentalt inställd på det :(
Men de fick ut 16 ägg i alla fall så det fick väl vara värt det, imorgon får vi veta hur det gått med befruktningen.
Carina92: Hur gick det på ultraljudet idag? <3
Noran89: Vad kul med inplanerad FET på torsdag! Håller tummarna för dig :)
Lilleplutt2022: Låter skönt med en lugn sommar utan hormoner och räknande av dagar! Njut! :)
Jag kommer inte få någon ET efter det här äggplocket för de var rädda för överstimulering, känns ganska skönt just nu känner mig väldigt sliten. Så till nästa cykel blir det förhoppningsvis FET, om det blir några embryon alls
Mummuke: Stort grattis till er! Så skönt att få höra om en solskenshistoria, man ska aldrig ge upp! :)
Kan inte citera men Carina82, de ringde tillbaka idag och sa att det inte är speciellt vanligt att få blödningar av någon av injektionerna men att det kan ha andra orsaker. Jag ska på UL imorgon så ska bara nämna det till dem. Det har kommit lite blod idag men mycket mindre
UL idag och blev riktigt besviken, planerades in för äggplock på måndag, stimuleringsdag 14, känns sjukt sent.
Förra gången hade jag äggplock stimuleringsdag 12.
Anledningen är väl att de inte jobbar på helgen, men de vill hävda att vi ska ?prova något annat? då förra plocket inte var så lyckat, känns bara som de ljuger och att det kommer vara försent på måndag, sjukt frustrerande, man har ju inget att säga till om?
Vilken stimuleringsdag har ni haft äggplock?
Tack för tipset Noran89 ska kolla in den :)
hoppas att du mår bättre Lilleplutt, jag känner mig deppig idag också :(
Ni som gjort FET
Hur ligger det till med dagar?
Våra blastocyster ska vara odlad i 6 dagar.
Vid sprutstart och när man tar tabletter så räknas första mensdagen som dag 1.
När man ska göra FET räknas tydligen dagen efter man fått glad gubbe på stickan som dag 1........ Asssså
Jag har nu fått en tid vad jag tycker är dag 7. Om dag 1 är dagen jag fick glad gubbe... Hur ska jag tänka?
Läser på internet och då står det att 6 dagar efter äl så tar inte livmodern emot embryon längre...
Samtidigt så tyder glad gubbe på att äl kommer ske inom 1-2 dygn. När jag läser det känns det bättre. Någon kanske förstår vad jag menar. Vill ju att allt ska gå bra den här gången