Inlägg från: Hopplöstattkommapå |Visa alla inlägg
  • Hopplöstattkommapå

IVF 2022

Hej!

Jag hoppar också in här för att få lite stöd och ta del av era erfarenheter kring IVF. 

Vår historia: Jag och min partner har försökt bli gravida i drygt 3 år, men inget har hänt. I november 2020 skickade jag in en begäran om utredning och i september 2021 fick vi lämna prover. Inget avvikande. I januari 2022 skickades en remiss till Umeå och i onsdags var vi på uppstartsmöte. Så nu blir det start nästa mens i mars, eller i april. 

Jag är kluven till när man ska sätta igång. Tänker på alla röda dagar i april, det kan ju ställa till det om man har otur. Och såklart vill man ju sätta igång direkt, vi har försökt så länge utan resultat... Hur hade ni tänkt? Glad

• Hopplöstattkommapå
    Snöoväder skrev 2022-02-25 09:02:53 följande:

Vad roligt att det kommit så många fler hit, än om omständigheterna inte är roliga. Men tror det är bra att kunna stötta varandra och hjälpa varandra att hålla hoppet uppe!

Loppan1994 - Jag hoppas verkligen att ni ska få många fina ägg nu nästa gång när du får köra igång! 
    Det här är en av få gånger man vill att tiden ska gå riktigt fort, man vill ju ha nästa mens nu så man kan få längta tills att man får ruva. 

Minns ej användar namn.. Men jag står i samma dilemma köra FET nu i mars eller vänta tills i april men då kanske krocka med helgdagar... 
    Kör man i mars kanske man får ett barn i december, men samtidigt vill man ju inte "slösa" på tiden då man inte blir yngre.
    Få ett barn i julklapp hade ju inte varit fel, men får man välja när barnet ska födas så visst vill man inte konkurrera födelsedag med jul. 

Det var nog mig du tänkte på! Nej, precis. Jag vill inte slösa en endaste dag, inte heller riskera att hamna mitt i röda dagar i april. Men har sjukhusen stängt under dessa röda dagar? Är det någon som vet? 

Min sambo känner att han vill ta en månad och "landa i allt", och det får jag respektera. Men jag vill starta nu. Det spelar ingen som helst roll för mig när ett eventuellt barn föds!

• Hopplöstattkommapå

Oj vad jag håller tummarna för alla er som ruvar och hoppas! 

För vår del så är det start i april, så snart mensen kommer. Men kliniken sa också att det kan hända att vi inte får starta, och måste vara beredda på det. Är det många av er som fått vänta? 

Det är vår första IVF-omgång så är helt novis på detta. Känns så spännande och nervöst på samma gång. 

Har skickat sambon på apoteket för att hämta ut alla sprutor nu. Hoppas dom finns inne. 

• Hopplöstattkommapå
    1991februari skrev 2022-04-14 07:33:56 följande:
    Nu när vi väntar på återföring i juni så är jag plötsligt gravid!! Jag vågar inte ta ut något i förskott ännu med tanke på hur tidigt det är, men bortsett från den gången jag fick MA 2020 så har vi inte sett röken av ett plus. Jag är i chock!
    Stort grattis! 
  • Hopplöstattkommapå

Så jag lider med er som inte lyckats denna vända!

Vi är igång med hormonstimuleringen iaf, dag 4 med Bemfola idag. UL och blodprov på fredag. Ska bli spännande! Känner inte av så mycket, lite svullen men inte alls farligt. Lever som vanligt med skötsel av djur osv. Men har dragit ner på kaffet ordentligt och ÅH vad jag är kaffesugen. Min underbara man har verkligen investerat emotionellt i detta och det är jag tacksam för. Men han är lite lätt överbeskyddande... Jag får inte bli kall, hungrig, bära tungt, helst inte dricka kaffe osv osv. Så ibland får jag smyga ut med vattenhinkar till djuren, haha! 

I övrigt så kommer det en avundsjukkänsla över mig så fort jag ser att folk blir gravida till höger och vänster. Det känns så orättvist på nått vis. 

• Hopplöstattkommapå

Då var vi igång ordentligt. 

Första UlL och blodprov dag 6 visade 28 äggblåsor som var på g, ett östraditolvärde på 4500 ca. Resultat - sänkt dos Bemfola från 150 till 125 och ny koll på sprutdag 9, som var idag. Läkaren var något brydd idag över att det var så många äggblåsor och många som snart var klar för plock, och i kombo med ett östraditolvärde på 10.000 så finns risk för överstimulering... 

Jag vill verkligen INTE pausa nu, när vi äntligen fått komma igång med IVF. Nu väntar jag på att Umeå ska ringa upp mig för att berätta hur vi går vidare. Jag mår bra, svullen såklart, men inte värre än så. Mådde dock väldigt dåligt i lördags, spydde och hade migrän, men läkaren trodde det var en biverkning av Fyremadel.

Har någon av er blivit överstimulerad, haft höga värden eller liknande? Hjälp, behöver lite pepp nu känner jag...

Angående kaffe, alkohol osv. Jag tjuvar ett par koppar kaffe i veckan, annars dricker jag koffeinfritt. Alkohol har jag undvikit hela tiden sedan vi blev beviljade IVF, inte för att jag tror att det är så farligt, utan för att jag då gjort allt jag kan. Slutade även snusa i samma veva. 

Skickar omtanke till alla oss som kämpar, det är fasen inte lätt Hjärta

• Hopplöstattkommapå

Snöoväder och Carina82, vad jag hoppas att det är er tur nu! Håller alla tummar Glad

För oss är det dags att börja med ÄL-tester på söndag för en FET i naturlig cykel. Jag blev överstimulerad efter äggplock så det blev totalfrys. Av 24 ägg var 23 av bra kvalitet, 13 befruktades och 4 hamnade i frysen. Hoppas att något av dessa ska stanna hos oss! 

Lite trist att kliniken har helgstängt, så hoppas att ägglossningen inte blir på en söndag eller måndag. Vi får se helt enkelt. Jag är glad att min kropp inte strulat med varken första blödningen eller första riktiga mensen efter äggplocket iaf! För nu vill jag inte vänta mer Glad

• Hopplöstattkommapå

Kommer inte ihåg vem som frågade om överstimulering, men det här är min historia kort. 

Började med Bemfola 150, efter ett par dagar på UL såg de att äggstockarna löpt amok, sänkte dosen, nytt UL som visade att det fortfarande var för hög aktivitet så jag fick surfa ut. Så tog bara ett par sprutor sedan inget mer, inte heller ägglossningssprutan fick jag ta. Äggplocket gick jättebra, verkligen a walk in the park, men sedan kom det trubbel. Samlade på mig vätska, gick upp 7 kg på ett par dagar, kunde inte kissa och mådde pyton. Men det rättade till sig, så nu på första riktiga mensen efter stimuleringen får vi göra en FET i naturlig cykel. 

För, jag fick ägglossning idag vilket betyder att vi borde få göra en återföring på onsdag nästa vecka eftersom alla i frysen är odlade i 5 eller 6 dagar Glad Väntar på att Livio ska ringa upp och ge mig en tid. Spännande som tusan!

• Hopplöstattkommapå

Åh, vad underbart att öppna och läsa om plus! Så glad för er skull Hjärta

Vi var till kliniken igår och gjorde vår FET med en 5-dagars. Den hade kläckts(?) innan och var liksom på väg ur skalet sa läkaren. Hoppas det är ett bra tecken? 

Nu väntar en lång tids ovisshet. Antar att man kommer gå runt och känna efter hela tiden. Det är en så märklig känsla att det finns ett annat liv i mig. Hoppas nu det vill fortsätta leva. 

Glad midsommar på er alla!

• Hopplöstattkommapå

Soldrömm - jag lider med dig. Usch så trist. 

Här kunde jag inte hålla mig från att tjuvtesta i morse. Har officiell testdag tisdag nästa vecka, men eftersom jag är helt hormonfri så tyckte jag mig må lite udda. Superhungrig direkt när jag vaknar (inte ätit frukost på 25 år), drar lite i magen, drömmer konstiga saker och lätt illamående. Ställde in mig på att det var inbillning men tog ett test som sagt. Jag har aldrig i hela mitt liv fått två streck på testet, men där var det. Rd 7. Obegripligt. 

Jag vet att det mycket väl kan släppa och inte bli nått och att vi inte ska ropa hej. Men just nu är jag faktiskt gravid. Det är helt sjukt. 4 år av negativa tester och mens som kommer som en klocka varje månad. Kanske är det vår tur nu!

Svar på tråden IVF 2022