• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-05 20:15:49 följande:

Det är ditt arbete om du vill, du vet om vilka vaccin och vilka studier det handlar om, jag gör inte ditt arbete.

Och jag kör även din källhantering du lärt mig enligt tidigare erfarenhet.

Det är inte litt jobb att leta fram din källa som stödjer ditt påstående. Det är ditt jobb.

Min källhantering? Hade du gjort det så hade vi inte ens diskuterar det här.
  • Anonym (L)

Vaccinpassen gör ju bara att folk tror att de är skyddade. Efter ca tre mån som fullvaccinerad sjunker effekten av vaccinet. Efter 6 mån har vaccinet 25% effekt, och man måste fylla på med tredje dosen.

Hur många går runt i samhället vaccinerade och sprider smitta, kan man ju undra?

Självklart sprider ovaccinerade smitta. Men de är åtminstone medvetna om att de inte har nåt skydd, till skillnad mot vaccinerade som verkar tro att de är säkra.

Ett vaccinpass borde alltså endast vara giltigt i 3 mån efter dos 2, sen börja gälla igen då man fått dos 3. Hur länge nu effekten av den sitter i. 3 mån kanske, att döma av tidigare doser?

Att bara gå på om man tagit sprutorna eller inte räcker inte. Det är hur längesen man tagit som avgör effekten.

• Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen)
    Anonym (L) skrev 2022-01-05 20:21:18 följande:

Vaccinpassen gör ju bara att folk tror att de är skyddade. Efter ca tre mån som fullvaccinerad sjunker effekten av vaccinet. Efter 6 mån har vaccinet 25% effekt, och man måste fylla på med tredje dosen.

Hur många går runt i samhället vaccinerade och sprider smitta, kan man ju undra?

Självklart sprider ovaccinerade smitta. Men de är åtminstone medvetna om att de inte har nåt skydd, till skillnad mot vaccinerade som verkar tro att de är säkra.

Ett vaccinpass borde alltså endast vara giltigt i 3 mån efter dos 2, sen börja gälla igen då man fått dos 3. Hur länge nu effekten av den sitter i. 3 mån kanske, att döma av tidigare doser?

Att bara gå på om man tagit sprutorna eller inte räcker inte. Det är hur längesen man tagit som avgör effekten.

Och din titel är?
    Var forskar du?

Källa (pålitlig sådan) till dina påståenden tack.
    En antivaxxgrupp på FB är inte en pålitlig källa.
    Inte en gubbe som heter Anders, Fredrik eller Max heller.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-05 20:18:37 följande:
    Mensrubbning innebär inte enbart riklig mens. Det hade du förstått om du hade läst ena länken jag länkade till, den som förklarade vad mensrubbning innebär.

Hade läst artikeln hade du också förstått det. Men det gjorde du inte.

Jag är bara intresserad av COVID-19 vaccin och det om mensen där.
    Och vad i denna studie är det som berättar det du vill?
    Så det summa är varför du inte berättar det är detta, detta och detta, nu började istället diskutera andra orsaker till mensrubbningar som även innebär utebliven mens.
    Och då blir det missvisande för COVID-19 biverkningen, medvetet?

Du säger dig sitta med svaren, men sen inte ger dom.
    Och jag säger varken bu eller bä, och varför gör jag detta tror du?
    Jo, för vi inte ens vet svaret än till varför de fått en riklig mens fysikaliskt och vad dessa kan vara mer än riklig mens.

Jag inser att det inte finns nått än som kan berätta vad som är vad här, och vi får vackert vänta.
    Men detta vill du förekomma det är inte så vetenskapligt eller hur?

EpicF skrev 2022-01-05 20:19:55 följande:
    Det är inte litt jobb att leta fram din källa som stödjer ditt påstående. Det är ditt jobb.

Min källhantering? Hade du gjort det så hade vi inte ens diskuterar det här.

Du vet redan vilka vaccin det finns, logiken dikterar att du tittar där.

Ja, du lärde mig källhantering innan, nu följer jag den.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (L)
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-05 20:24:56 följande:

Och din titel är?

Var forskar du?

Källa (pålitlig sådan) till dina påståenden tack.

En antivaxxgrupp på FB är inte en pålitlig källa.

Inte en gubbe som heter Anders, Fredrik eller Max heller.

Jag får revidera: forskningen jämförde endast effekt efter en månad vs sex månader. Så efter sex månader var skyddseffekten 25%.
  • klyban
    Anonym (L) skrev 2022-01-05 20:41:44 följande:
    Jag får revidera: forskningen jämförde endast effekt efter en månad vs sex månader. Så efter sex månader var skyddseffekten 25%.
    Det är därför man sade redan före att det kommer krävas påfyllnads doser, och för att förnya skyddet det ger.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-05 20:08:04 följande:

Kommer det ta lång tid innan vi får reda på detta sakligt också?

Varför är det så svårt för dig att respektera de som inte vill ta vaccinet? Varför måste de komma med enligt dig sakliga argument för att de inte vill ta det?

Du får bara acceptera att vi alla är olika och att endel inte vill ta vaccinet, utan att du ska ifrågasätta det.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-05 20:35:25 följande:

Jag är bara intresserad av COVID-19 vaccin och det om mensen där.

Och vad i denna studie är det som berättar det du vill?

Så det summa är varför du inte berättar det är detta, detta och detta, nu började istället diskutera andra orsaker till mensrubbningar som även innebär utebliven mens.

Och då blir det missvisande för COVID-19 biverkningen, medvetet?

Du säger dig sitta med svaren, men sen inte ger dom.

Och jag säger varken bu eller bä, och varför gör jag detta tror du?

Jo, för vi inte ens vet svaret än till varför de fått en riklig mens fysikaliskt och vad dessa kan vara mer än riklig mens.

Jag inser att det inte finns nått än som kan berätta vad som är vad här, och vi får vackert vänta.

Men detta vill du förekomma det är inte så vetenskapligt eller hur?

Du vet redan vilka vaccin det finns, logiken dikterar att du tittar där.

Ja, du lärde mig källhantering innan, nu följer jag den.

Studien om vaccinet mot covid-19 och mensrubbningar (observera; mensrubbningar och inte riklig mens) pågår just nu i Norge.

Nej, du följer inte min källhantering. Det har du aldrig gjort.
  • Anonym (L)
    klyban skrev 2022-01-05 20:43:05 följande:

Det är därför man sade redan före att det kommer krävas påfyllnads doser, och för att förnya skyddet det ger.

Ja men man har ju inte satt giltighetstid på vaccinpassen? Det innebär ju att vaccinerade som efter 6 mån har 25% skydd blandas med nyvaccinerade med 90% skydd?
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?