• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-05 19:39:39 följande:

HAHAHA, en polare sade precis han varit vaccinerat sig, och kanylen fastna i armen

Och det bliv väldigt komiskt sade h*n ,först gången det hade skett tydligen för denna individ och h*n var typ 60år.

Och sade sig aldrig varit med om det ens, någon annan som har och då jobbar inom vården och ger injektioner regelbundet.

Få se om de lyckas med detta på mig också när jag får min

Det kan hända. Inte speciellt vanligt dock. Har dock varit med om det en gång, då vid influensavaccinring. Inte jag som satte vaccinet utan en kollega.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-05 19:39:39 följande:

Få se om de lyckas med detta på mig också när jag får min

Så du är en hycklare och inte ens fullvaccinerad... intressant. Själv fick jag tredje dosen strax innan jul.
  • Tobben
    Anonym (Vaccinerad) skrev 2022-01-01 01:31:52 följande:
    Varför tar ni inte vaccinet?
    Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er
    Jag låter bli vaccinet pga att jag inte litar på myndigheterna och deras propaganda.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-05 19:52:04 följande:

Procentsats, redan glömt?

Återkom när du har nått sakligt mer än bara riklig mens.

Ok. Du vet inte att man smittar även blad fullvaccinerade och trippelvaccinerade. Du tror därför att vaccinpass minskar smittspridningen.

Du förstår inte heller vad mensrubbningar innebär utan tror att det enbart är att man har rikligt med mens. Här kan du läsa på om vad mensrubbningar är www.mindoktor.se/halsa-sjukdomar/menstruationsrubbning/

Och här är en studie om att covid-viruset kan ge mensrubbningar www.rbmojournal.com/article/S1472-6483(20)30525-3/fulltext

Runt 5000 kvinnor har rapporterar in att de fått mensrubbningar efter vaccineringen av covid-19.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-05 19:53:40 följande:
    Du har inte ens givit några källor bare kopierar text från någon sidan.

Jo, det är ditt påstående. Du skriver det, helt utan att ange källor = ditt påstående.

Jag är öht inte intresserad av den studien du påstår dig ha läst. Och det var inte jag som efterfrågade en länk. Men det kanske du har missat? Vore ju inte första gången...

Studierna kan du aldrig ducka för, de berättar redan nått.
    Det är inte mitt påstående, utan vad de olika studierna berättar.

Vill du styrka 65-90% på Alpha, så vet du vart du ska gå om du vet hur man hittar forskning, men det nog du aldrig pysslat med innan.

EpicF skrev 2022-01-05 19:55:01 följande:
    Det kan hända. Inte speciellt vanligt dock. Har dock varit med om det en gång, då vid influensavaccinring. Inte jag som satte vaccinet utan en kollega.

Lät hur komiskt som helst, underbart.
    Och lite hur polaren berättar ansiktsuttrycket på den som vaccinerade, ingen panik eller så, utan bara en förvåning att det skedde.

EpicF skrev 2022-01-05 19:57:13 följande:
    Så du är en hycklare och inte ens fullvaccinerad... intressant. Själv fick jag tredje dosen strax innan jul.

Omöjligt att beställa tid för dosen innan nu för mig, så ja hyckleri verkligen

Tobben skrev 2022-01-05 19:57:46 följande:
    Jag låter bli vaccinet pga att jag inte litar på myndigheterna och deras propaganda.

Kommer det ta lång tid innan vi får reda på detta sakligt också?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-05 20:08:04 följande:

Studierna kan du aldrig ducka för, de berättar redan nått.

Det är inte mitt påstående, utan vad de olika studierna berättar.

Vill du styrka 65-90% på Alpha, så vet du vart du ska gå om du vet hur man hittar forskning, men det nog du aldrig pysslat med innan.

Så visa till studierna då. Kan väl inte vara så jävla svårt.
  • Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen)
    Tobben skrev 2022-01-05 19:57:46 följande:
    Du litar med på antivaxxklanens propaganda?
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-05 20:07:57 följande:
    Ok. Du vet inte att man smittar även blad fullvaccinerade och trippelvaccinerade. Du tror därför att vaccinpass minskar smittspridningen.

Du förstår inte heller vad mensrubbningar innebär utan tror att det enbart är att man har rikligt med mens. Här kan du läsa på om vad mensrubbningar är www.mindoktor.se/halsa-sjukdomar/menstruation.../

Och här är en studie om att covid-viruset kan ge mensrubbningar www.rbmojournal.com/article/S1472-6483(20)30525-3/fulltext

Runt 5000 kvinnor har rapporterar in att de fått mensrubbningar efter vaccineringen av covid-19.

Procentsatsen är komplicerad, då vi har ett helt gäng mutationer, och ett helt gäng av vaccin, och några uppdaterade.
    Procentsatsen är svar på din fråga, den säger varken noll eller hundra, men kanske du inte visste om detta efter tusentals upprepningar

Jag är medveten om riklig mens efter vaccinering, varför du pratar om det är en gåta.
    Vad vill du ha sagt med studien mer än riklig mens?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-05 20:12:30 följande:
    Så visa till studierna då. Kan väl inte vara så jävla svårt.

Det är ditt arbete om du vill, du vet om vilka vaccin och vilka studier det handlar om, jag gör inte ditt arbete.
    Och jag kör även din källhantering du lärt mig enligt tidigare erfarenhet.

Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-05 20:13:03 följande:
    Du litar med på antivaxxklanens propaganda?

Vi kommer aldrig få reda på detta är min Nostradamus.

• EpicF
    klyban skrev 2022-01-05 20:13:09 följande:

Procentsatsen är komplicerad, då vi har ett helt gäng mutationer, och ett helt gäng av vaccin, och några uppdaterade.

Procentsatsen är svar på din fråga, den säger varken noll eller hundra, men kanske du inte visste om detta efter tusentals upprepningar

Jag är medveten om riklig mens efter vaccinering, varför du pratar om det är en gåta.

Vad vill du ha sagt med studien mer än riklig mens?

Mensrubbning innebär inte enbart riklig mens. Det hade du förstått om du hade läst ena länken jag länkade till, den som förklarade vad mensrubbning innebär.

Hade läst artikeln hade du också förstått det. Men det gjorde du inte.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?