• nomina

BIM December 2021

Mensen som senare än väntat så bim 3/12 för min del. Detta ska bli vårt första försök till bebis!

3/12 nomina (första försöket, första barnet)

• Svar på tråden BIM December 2021
  • Fagelfri
    Sanlin90 skrev 2021-12-15 09:52:13 följande:

Jag använder det, första cykeln nu, skulle ha mens i söndags men ingen än

Oj vad spännande! Har du testat dig än?
  • Fagelfri
    Emma1b skrev 2021-12-15 12:40:27 följande:

Jag har precis börjat med Fertility freind, en gratisapp liknande NC. Tycker det är jättekul att följa tempkurvan, och denna månad (min första) så stämde stickor och tempjättebra, tydlig tempökning 48h efter positivt äl test.

Och jaaa jag vet, dessa dagar mellan äl och bim är ju evighetslånga!! Försöker också koppla bort och leva mitt liv som vanligt, typ, men det är såååå svårt!

Bez, beklagar. Hoppas det är er tur i januari!!

Bez, vad tråkigt. Njut av något gott och icke gravid-vänligt som du kommer sakna den och så får ni ta nya tag snart <3.

Emma1b ah vad roligt! Jag är inne på tredje försöket, lika länge med NC. Verkar funka rätt bra. Men man blir lite knäpp av att försöka tolka graferna haha. Just det, det där med ÄL är det så att höjningen egentligen först är märkbar EFTER ägglossningen? Har inte riktigt kopplat om förhöjningen sker samma dag eller först senare?

När är BIM för dig? Min är måndag enl app men jag har oregelbunden så tror själv på onsdag. Längtar tills man vet
  • Mammacitan

[quote=81541068][quote-nick]Emma1b skrev 2021-12-15 12:40:27 följande:[/quote-nick]

Jag har precis börjat med Fertility freind, en gratisapp liknande NC. Tycker det är jättekul att följa tempkurvan, och denna månad (min första) så stämde stickor och tempjättebra, tydlig tempökning 48h efter positivt äl test.

Och jaaa jag vet, dessa dagar mellan äl och bim är ju evighetslånga!! Försöker också koppla bort och leva mitt liv som vanligt, typ, men det är såååå svårt!

Jag kör också på FF, är inne på min tredje månad nu och i måndags plussade jag. Tycker också om att kunna följa tempkurvan. Den visar tydligt på graviditet nu.

• Fagelfri
    Mammacitan skrev 2021-12-15 12:56:51 följande:

[quote=81541068][quote-nick]Emma1b skrev 2021-12-15 12:40:27 följande:[/quote-nick]

Jag kör också på FF, är inne på min tredje månad nu och i måndags plussade jag. Tycker också om att kunna följa tempkurvan. Den visar tydligt på graviditet nu.

//

Kul att se någon annans kurva! Är det röda strecket på lodrätt där din ÄL var eller? Jag som inte kan läsa den appen riktigt :)
  • Mammacitan
    Fagelfri skrev 2021-12-15 14:02:05 följande:

Kul att se någon annans kurva! Är det röda strecket på lodrätt där din ÄL var eller? Jag som inte kan läsa den appen riktigt :)

Ja precis de stämmer
  • Sanlin90
    Fagelfri skrev 2021-12-15 12:45:17 följande:

Oj vad spännande! Har du testat dig än?

Ja det va blankt pratade med nc idag och dom trodde jag borde utesluta någon dag så ist för äl+15 blev det nu äl+10
  • Sanlin90

Första är innan jag utesluter en temp hade då varit på äl+15 eller nått den andra när jag uteslöt en visar tempökning nu på äl +10 isf, symptomen stämmer bättre med då jag hade sjukt humör och bröstspänningar i samband med när äl isf varit.
  • Junii91
    Sanlin90 skrev 2021-12-15 17:42:51 följande:

Första är innan jag utesluter en temp hade då varit på äl+15 eller nått den andra när jag uteslöt en visar tempökning nu på äl +10 isf, symptomen stämmer bättre med då jag hade sjukt humör och bröstspänningar i samband med när äl isf varit.

Hej! Jag använder också NC sedan 4 år tillbaka. Tog du ÄL test denna månad? NC behöver ca 3 cykler för att kunna beräkna mer noggrant och den kommer då känna av din cykel bättre för varje gång :)
  • Sanlin90
    Junii91 skrev 2021-12-15 18:08:06 följande:

Hej! Jag använder också NC sedan 4 år tillbaka. Tog du ÄL test denna månad? NC behöver ca 3 cykler för att kunna beräkna mer noggrant och den kommer då känna av din cykel bättre för varje gång :)

Jag tog äl test men inte fått positivt dock samma den månaden dottern blev till blev aldrig någon tydlig ökning aldrig haft ett positivt
Svar på tråden BIM December 2021