• nomina

BIM December 2021

Mensen som senare än väntat så bim 3/12 för min del. Detta ska bli vårt första försök till bebis!

3/12 nomina (första försöket, första barnet)

• Svar på tråden BIM December 2021
  • mmimmi
    Nathaliextnf skrev 2021-12-17 19:45:43 följande:

Stort grattis <3

Jag känner oxå av i ryggen, fogarna. Hoppas på ett starkare streck imorgon :)

Tack så mycket! <3

Ja, galet hur man kan känna så mycket så tidigt. Håller tummarna för ett tydligare plus imorgon för dig! :)
  • Fagelfri
    värmlandsjänta skrev 2021-12-17 19:23:30 följande:

ja det är ju så, men är ändå mindre otålig nu när jag redan har ett barn. då är man ju tacksam för det iallafall. fram tills nu har jag inte tagit så hårt på de negativa grav.testerna för har kunnat se fördelar med att inte va gravid, men det blir mer å mer surt för varje gång tycker ja.

oj, jag är så tacksam att jag aldrig haft något MA eller liknande. inte behövt göra nån abort heller tack o lov.

7 månader har jag hört är typ medelvärdet av hur lång tid det brukar ta å bli gravid, eller nåt sånt.

Ja jag håller med. Barn sen innan gör det ändå mer kravlöst tycker jag. Men då han är så stor så vill jag ju att nästa ska komma så snart som möjligt så det inte tickar på med ytterligare ett år i skillnad.

Vad härligt att du sluppit det, det var väldigt jobbigt att gå igenom :/

Ja men så har jag också fattat det. Och att typ 90% av alla är gravida efter 12 mån iallafall. Men man önskar ju man var den där på första försöket-personen hehe. Och fertiliteten sjunker ju rätt fort efter 30/35. Men det kommer när det kommer!
  • värmlandsjänta
    Fagelfri skrev 2021-12-17 20:36:35 följande:

Ja jag håller med. Barn sen innan gör det ändå mer kravlöst tycker jag. Men då han är så stor så vill jag ju att nästa ska komma så snart som möjligt så det inte tickar på med ytterligare ett år i skillnad.

Vad härligt att du sluppit det, det var väldigt jobbigt att gå igenom :/

Ja men så har jag också fattat det. Och att typ 90% av alla är gravida efter 12 mån iallafall. Men man önskar ju man var den där på första försöket-personen hehe. Och fertiliteten sjunker ju rätt fort efter 30/35. Men det kommer när det kommer!

jag känner samma, vill helst inte att det ska bli alltför långt mellan syskonen. men men, det blir som det blir!

förstår det, lider med dig usch å fy :( <3

kommer du vänta till BIM eller ta nåt test innan?
  • Fagelfri
    värmlandsjänta skrev 2021-12-17 22:27:16 följande:

jag känner samma, vill helst inte att det ska bli alltför långt mellan syskonen. men men, det blir som det blir!

förstår det, lider med dig usch å fy :( <3

kommer du vänta till BIM eller ta nåt test innan?

När var din första född?

Nej alltså jag vägrar testa innan BIM för då blir man ju bara knäpp haha och bränner pengar. Men har oregelbunden mens så BIM är på måndag men skulle kunna dröja till fredag i värsta fall med. Men har mensen inte kommit på måndag kan jag nog inte hålla mig iallafall.

Jag tror ju att jag är gravid denna gång men vågar inte hoppas så försöker ställa in mig på att bli besviken.

Hur gör du med testandet?
  • Nathaliextnf

Det verkar som om jag blir utan bubbel när vi ska fira pappa idag :) Llyds testa tidigt Bim -4. Det brukar aldrig visa så här tidigt för mig! Jag har 6 barn, 3 missfall och 1 MA sen innan.

• Flip12

Hur gör ni med alkohol? 7 dagar till bim. Tog ett tidigt test imorse som var negativt. Ska ut på julbord ikväll?.

• Fagelfri

Oh nu behöver jag lite pepp eller tröst. Har av nån anledning verkligen trott det tagit sig denna månad. Inte så mkt pga symtom men en känsla ni vet. Nu ser jag tempen redan dala. BIM måndag-onsdag, i vanliga fall dalar den under det där gråa strecket samma dag som mensen kommer. Kan det fortfarande vända och bli positivt eller ska jag utgå från kört?

• Fagelfri
    Flip12 skrev 2021-12-18 06:48:50 följande:

Hur gör ni med alkohol? 7 dagar till bim. Tog ett tidigt test imorse som var negativt. Ska ut på julbord ikväll?.

7 dagar innan BIM hade jag absolut kunna tänka mig ett glas. Men inte mer då rekommendationerna nu ändå är att man ska avstå alkohol redan då man försöker bli gravid. Ha så kul ikväll
  • loppan483

sällan jag skriver här utan att egentligen veta varför. jag är ofta inne och läser och inspireras och peppas av er andra. Jag har haft en dipp nu där jag tycker att det är meningslöst att försöka egentligen för det går ju inte ändå... Men vill ju så gärna så såklart. Jag har en autoimmun sjukdom som gör att jag får inflammationer i kroppen och i somras hade jag ett värde på 5883 (det ska ligga under 50) och mådde av förklarliga skäl dåligt. Med mediciner så gick det ner men sedan upp till över 500 igen. Jag blev starkt avrådd från att försöka under denna tiden. Vi lyssnade inte riktigt men läkaren sa att kroppen antagligen inte skulle ta sig an en graviditet ändå när värderna var dåliga. MEN nu har jag fått prover där jag ligger på ett värde på 70 och officiellt fått ok från läkare att skaffa barn. nu håller vi tummarna extra mycket på att det blir en liten i julklapp.

långt inlägg bara för att berätta över en lycka över värderna. men jag är uppriktigt så glad!!

• Sanlin90

Min temp fortsätter gå som en jojjo...

Högsta önskan nu är ett plus till julafton så jag kan överaska sambon och kanske familjen med ! Med första berättadd vi direkt då vi vill ha stöd hur det än går.

Svar på tråden BIM December 2021