• nomina

BIM December 2021

Mensen som senare än väntat så bim 3/12 för min del. Detta ska bli vårt första försök till bebis!

3/12 nomina (första försöket, första barnet)

• Svar på tråden BIM December 2021
  • Fagelfri
    Sanlin90 skrev 2021-12-19 13:43:16 följande:

Jag har ond mensvärk idag och tempen dippade

Ajdå! När är BIM? Hur länge innan mens brukar din dippa? Min oftast samma dag, kanske dagen innan.

Jag har BIM imorgon, 13 dagar efter ÄL. men brukar få spotting 4 dagar innan och har precis börjat få lite idag. Tog negativt grav-test idag, inte testa tidigt utan vanligt, som såklart är negativt :( vet inte vad jag ska tro. Men har å andra sidan oregelbunden mens så vore inte konstigt om mensen kommer längre fram men då låter det som många dagar från ÄL till mens det ska vara mer än 14 dagar liksom? så segt detta!
  • Emma1b

Grattis ni som plussat!

Jag tog ett testa tidigt igår, äl+9, var så klart negativt, men jag visste ju attdet antagligen var för tidigt. Ska testa imorgon igen.

Har en del symptom men kan precis lika gärna vara inbillning/önsketänkande.

Någon som vet om det är skillnad på hur livmodertappen känns om mens är på g eller man blivit gravid?

• värmlandsjänta
    Fagelfri skrev 2021-12-19 08:43:21 följande:

Haha jag förstår dig precis! Jag resonerar likadant :) försöker begränsa mig till ett eller två glas beroende på var jag är i cykeln åtminstone.

Usch nu gjorde jag misstaget att testa mig idag en dag före BIM (BIM kan också vara tre dagar bort). Vwr såklart supernegativt. Men det var ett vanligt test, inte ett testa tidigt. Finns det fortfarande hopp eller ska jag ge upp denna månad? :/

ge inte upp förrän du vet att det är helt kört <3 å då ger du inte upp heller utan släpper det för denna gång och tar nya tag nästa månad. hejar å hoppas på dig!
  • Sanlin90
    Fagelfri skrev 2021-12-19 19:19:03 följande:

Ajdå! När är BIM? Hur länge innan mens brukar din dippa? Min oftast samma dag, kanske dagen innan.

Jag har BIM imorgon, 13 dagar efter ÄL. men brukar få spotting 4 dagar innan och har precis börjat få lite idag. Tog negativt grav-test idag, inte testa tidigt utan vanligt, som såklart är negativt :( vet inte vad jag ska tro. Men har å andra sidan oregelbunden mens så vore inte konstigt om mensen kommer längre fram men då låter det som många dagar från ÄL till mens det ska vara mer än 14 dagar liksom? så segt detta!

Vet inte det är min första cykel med nc så svårt att säga än, om jag utealuter tempar här o var kan jag va allt från äl+6 (vilket jag tror stämmer) eller äl +14 eller äl+20...

Tog oxå test idag men va negativt, mensvärken lugnade sig lite men går ner i låren som det gjorde i början med dottern men det va först ett tag efter plus.
  • Pepsin

Min menscykeln verkar ha blivit helknäpp. Var SÄKER på att äl skulle vara senast idag så har tagit clearblues äl-test i några dagar. Sker knappt någon stegring?! Innebär det att jag inte kommer ha äl denna månad? Det är ett svagt streck utöver kontrollstrecket. Fortsätter väl testa 3 dagar till typ men? så konstigt.

Någon som vet hur de funkar med stegringen? Har alltså samma styrka på sträcket sen flera dagar.

• Dalarna91
    Pepsin skrev 2021-12-20 05:41:27 följande:

Min menscykeln verkar ha blivit helknäpp. Var SÄKER på att äl skulle vara senast idag så har tagit clearblues äl-test i några dagar. Sker knappt någon stegring?! Innebär det att jag inte kommer ha äl denna månad? Det är ett svagt streck utöver kontrollstrecket. Fortsätter väl testa 3 dagar till typ men? så konstigt.

Någon som vet hur de funkar med stegringen? Har alltså samma styrka på sträcket sen flera dagar.

Min ägglossning va 5 dagar senare än den skulle.
  • Sanlin90

Idag har min mage varit helt körd jag mår illa och har haft diarré och är så så så trött men det beror nog på dotterns sömn, fick utesluta dagens temp..

Har även ont typ inuti brösten och dom kliar

• svansmamman
    Sanlin90 skrev 2021-12-20 13:48:20 följande:

Idag har min mage varit helt körd jag mår illa och har haft diarré och är så så så trött men det beror nog på dotterns sömn, fick utesluta dagens temp..

Har även ont typ inuti brösten och dom kliar

Alla på familjeliv har alltid sagt till mig att dålig mage inte är ett gravsymptom, men jag vill flika in här och säga att det visst är det. För mig har gravidillamåendet resulterat i dålig mage istället för kräkningar, något min BM berättat händer men inte är supervanligt. Mina första gravidsymptom har varit dålig mage och det har hållit i sig tillsammans med gravidillamåendet, så kanske är det vad du också har. Jag håller tummarna för att det ligger en liten räka där inne och gror! Hjärta
Svar på tråden BIM December 2021