• Emma1b

BIM December 2021

Bim ca julafton (av alla dagar) ÄL idag, så nu börjar den långa väntan. Ingen mer som har lååångt kvar till bim?

• Emma1b
    Nathaliextnf skrev 2021-12-10 22:25:21 följande:

Jag har bim 25 dec och enligt nc appen ska jag ha äl om 4 dagar. Men det känns att det varit på gång sen igår. Jag har haft lätt att bli gravid innan, men alla mina barn är födda dom 5 första månaderna på året. Så det skulle kännas jätte konstigt att ha bf i aug ;) om jag inte fått MA för snart två månader sen hade de bf varit i maj.

Detta blir egentligen första försöket efter MA, eftersom man inte han få till de så många gånger pga av blödningen.

Har du barn sen innan?

Ja 2 barn, 9 och 12 år så detta blir, om det går vägen, en sladdis.

Ush det är jobbigt att tänja på när bf skulle varit. Jag hade tänk berätta för mina barn på jullovet,men nu finns ju inget att berätta..
  • Emma1b

Hrattin unmanaglrble, snacka om tydligt svar!

Jag testade med äl test, fick glad gibbe i torsdags, och imorse var min temp 36.58, första gången den är över 36.2 sen jag började mäta, så skönt när temp och äktest stämmer överens. Insemination igår och idag, så nu är det att hålla tummarna...

• Emma1b

Nej, jag använde clearblie digital äl test, inte den med blinkande gubbe, utan bara blankt eller glad gubbe. Så skönt att slippa tolka streckens styrka, som man får göra på vanliga stickor...

• Emma1b

Flip12 och princessdahlia, det finns en tråd som heter något typ Nyligen haft MA/MA, följas åt.

Även om det var avbrytande pga avvikelse och inte missfall eller ma, så är det ju i princip samma sak. I fall ni vill ha stöd av fler besvikna... Jag är med där, fick ma konstaterat 18 november. Så detta är min första äl och första försök efter det.. var det på kub avvikelserna upptäcktes?

• Emma1b

Grattis Ofelia till plusset!! Och förhoppningsvis grattis till mamscita, lägg upp ny bild imorgon så är det nog tydligare :)

• Emma1b
    Fagelfri skrev 2021-12-15 09:36:40 följande:

Alltså suck. Väntan mellan ÄL och BIM är ju evighetslång haha. Så seeegt. Försöker liksom vara i nuet och njuta av de fördelar som finns med att inte va gravid men efter varje inlagd temp på morgonen stirrar man på sin kurva. Någon mer som kör Natural Cycles?

Jag har precis börjat med Fertility freind, en gratisapp liknande NC. Tycker det är jättekul att följa tempkurvan, och denna månad (min första) så stämde stickor och tempjättebra, tydlig tempökning 48h efter positivt äl test.

Och jaaa jag vet, dessa dagar mellan äl och bim är ju evighetslånga!! Försöker också koppla bort och leva mitt liv som vanligt, typ, men det är såååå svårt!

Bez, beklagar. Hoppas det är er tur i januari!!
  • Emma1b
    Sanlin90 skrev 2021-12-15 21:21:51 följande:

Jag tog äl test men inte fått positivt dock samma den månaden dottern blev till blev aldrig någon tydlig ökning aldrig haft ett positivt

Har du testat cb digital? Denna månad fick jag glad gubbe fast äl stickan fortfarande var lite svagare än kontroll strecket. Och det konfirmerades med tempökning att jag hade äl, så det var det digitala som hade rätt!

Jag ser heller inget streck på bilderna tyvärr.
  • Emma1b

Lägger in mig också i listan, men får gissa lite på BIM, då förra blödningen var ett missfall.

1/12 madde90 (andra försöket 5:e barnet) PLUSSAT

3/12 nomina (38 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT BIM-4

3/12 Messo (37 år, första försöket, 3:e barnet)

4/12 Beckizen (femte försöket, första barnet)

5/12 värmlandsjänta 30 år (femte försöket, andra barnet) nytt BIM 31/12

6/12 LinneMarie

7/12 pepsin (fjärde försöket, andra barnet)

8/12 ollebollen (tredje försöket, första barnet) PLUSSAT

8/12 jlk 34 år (första försöket, andra barnet)

9/12 Fyyyyran 36 år ( fjärde försöket [andra försöket efter tidigt mf], fjärde barnet)

PLUSSAT

9/12 Fyrklöverns 32 år (sjätte försöket, första barnet)

12/12 Ellobi (tredje försöket, andra barnet, 1 MF)

12/12 klasson1999 22år (8e försöket, första barnet)

13/12 marfro 23år (4e försöket, första barnet)

14/12 holy94 25 år (första försöket, andra barnet)

14/12 evelinagra1 (10:e försöket, första barnet)

14/12 LillaGry (femte försöket, andra barnet)

14/12 Nannisen16 (andra försöket, första barnet)

17/12 bez (femte försöket, första barnet)

17/12 Tjoo91 (fjärde försöket, andra barnet) PLUSSAT

17/12 Mammacitan 27 år (3:e försöket, tredje barnet)

18/12 Tyrande 30 år (1:a försöket, första barnet)

18/12 Länken (10:e försöket, tredje barnet 2 MF)

19/12 Emmissss 30 år (andra försöket efter mf, andra barnet)

22/12 Fyran4 37år (10:e försöket, fjärde barnet)

22/12 Fagelfri 33 år (3:e försöket, andra barnet)

23/12 Spökplumpan 37 år (andra försöket, andra barnet)

24/12 Emma1b 40 år (gissar jag, direkt efter MA, tredje barnet)

25/12 Sofian81 (fjärde försöket, tredje barnet)

25/12 Nathaliextnf (andra försöket efter MA, sjunde barnet)

26/12 Tefat 26 år (femte försöket, första barnet)

26/12 loppan483 (sjunde försöket, första barnet)

26/12 Solis 123 (2 försöket, 3e barnet)

27/12 LJM91 (fjärde försöket, första barnet)

31/12 värmlandsjänta 30 år (sjätte försöket, andra barnet)

31/12 MY871 34 år (första försöket efter MA, 5e barnet)

[/quote]

• Emma1b
    Sanlin90 skrev 2021-12-16 08:58:03 följande:

Har provat det med men det blir så dyrt när man är oregrlbunden för det går åt så många : D

I know!! Därför jag körde stickor tills hag sågt liten stegring på dem...
  • Emma1b
    loppan483 skrev 2021-12-18 10:02:53 följande:

sällan jag skriver här utan att egentligen veta varför. jag är ofta inne och läser och inspireras och peppas av er andra. Jag har haft en dipp nu där jag tycker att det är meningslöst att försöka egentligen för det går ju inte ändå... Men vill ju så gärna så såklart. Jag har en autoimmun sjukdom som gör att jag får inflammationer i kroppen och i somras hade jag ett värde på 5883 (det ska ligga under 50) och mådde av förklarliga skäl dåligt. Med mediciner så gick det ner men sedan upp till över 500 igen. Jag blev starkt avrådd från att försöka under denna tiden. Vi lyssnade inte riktigt men läkaren sa att kroppen antagligen inte skulle ta sig an en graviditet ändå när värderna var dåliga. MEN nu har jag fått prover där jag ligger på ett värde på 70 och officiellt fått ok från läkare att skaffa barn. nu håller vi tummarna extra mycket på att det blir en liten i julklapp.

långt inlägg bara för att berätta över en lycka över värderna. men jag är uppriktigt så glad!!

Jag tampas med autoimun hypertyreos, har i många år legat stabilt med rätt dos levaxin, men så fick jag covid och mitt värde på TSH började åka berochdalbana. I början av oktober,, precis när jag böev gravid var mitt tsh 11.8,vilket är skyhögt! Tsh över 10 kan leda till fosterskador...fick såklart panik,fick höja dosen och värdet gick ner till 3. Sen fick jag missfall. Om det berodde på tsh eller inte får jag såklart aldrig veta. Men så jobbigt när man har en extra faktor emot sig...
  • Emma1b

Så här ser min tempkurva ut. Jag försöker att inte tolka förmycket förutom när ÄL är.

Men visst blev jag orolig att dippen nu betyder attdet inte tagit sig...
  • Emma1b

Grattis ni som plussat!

Jag tog ett testa tidigt igår, äl+9, var så klart negativt, men jag visste ju attdet antagligen var för tidigt. Ska testa imorgon igen.

Har en del symptom men kan precis lika gärna vara inbillning/önsketänkande.

Någon som vet om det är skillnad på hur livmodertappen känns om mens är på g eller man blivit gravid?

Svar på tråden BIM December 2021