• Anonym (Tashe kvinnoslisk)

Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?

Hej alla där ute. 

Jag gick på ett gymnasium med mest killar. Fann ingen tjej under gymnasietiden eftersom jag mest omgavs av killar och inte ens hade ett speciellt stort intresse för tjejer. Nu när jag pluggar på högskolan har jag märkt att jävligt många tjejer, i stort sett alla jag pratat med, är tillsammans med en kille. De flesta är till och med sambos. 
    Ångrar mig grovt att jag inte valde ett gymnasium med fler tjejer och att jag la ner större möda på att försöka hitta någon. Nu känns det som om alla är "tingade". 

Vart hittar man en brud idag egentligen? Och minskar chanserna drastiskt efter gymnasietiden?  

Krogen: Där super folk sig fulla, går mest ut för att festa och ha kul och roa sig.

Nattklubb: Samma som krogen. 

Universitetet: Här har de flesta redan en parter. Helt värdelös plats att hitta någon. Egen erfarenhet. 

Nätdejting: Har inte prövat, men av det jag läst så verkar det också vara rätt meningslöst. Brukar inte leda till något. Tinder får så jävla mycket skit på sociala medier, alla säger att folk bara är ute efter att ligga och att de har jättehöga krav. 

• Svar på tråden Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?
  • Anonym (Osynliga mannen)
    Anonym (Ninni) skrev 2021-10-27 15:20:32 följande:
    Hånet fortsätter. Du som säger dig vara så snäll och ödmjuk.
    Han är väl precis som många andra män trött på att allt skall vara jämställt utom parbildning.
  • Mandel
    Anonym (Osynliga mannen) skrev 2021-10-27 14:11:29 följande:

Prova att lägga upp en profil som "man" med bra text och bilder så vet du hur osynliga mannen har det. Du kan skicka ett par välformulerade mejl varje dag i flera månader utan ett enda svar trots att jag bor i en av Sveriges större städer. I mitt fall gick det så långt att jag gjorde en felanmälan men det var ju inget tekniskt fel. De enda meddelanden jag fick var från horor och reklam.

Det positiva var att jag vann en vadslagning med en kvinnlig bekant som påstod att hon kunde fixa en dejt om dagen eftersom jag hade så bra bilder och text så vi bytte konto. Efter  två veckor hade hon kammat noll och jag hade fixat fem dejter varav en fortfarande efter 8 år är sambo med henne.

Fast eftersom det var jag som först kontaktade i princip alla de män jag var på dejt med så handlar det om vad männen ev har som jag söker. Det gäller att skylta med rätt saker och det som är rätt för mig är förmodligen inte rätt för någon annan.
    Allt handlar om vart i livet man är och vad man vill i livet och det gäller båda könen.

För mig var avståndet avgörande då jag vägrar distansförhållande, absolut inte egenföretagare eller i chefsposition, inga gymtokar eller extremsportare, inte vänster eller veganer och sedan inte för överviktiga eller för anskrämlig profilbild. 

Nu jag är "äldre" och inga planer på att skaffa barn med någon ny och det visade sig vara en fördel för många yngre män, medans barnlösa män oavsett ålder gick bort direkt för min del! Och det var förmodligen så att jag gick bort för de barnlösa männen som skrev att de ville ha barn/familj.

Försökte mig inte ens på 10-poängare och det finns i mina ögon inte så värst många sådana heller...
    Och jag fick nobben av många vanliga män också efter 1-2 dejter. Vanliga män som inte svarade på mina första försök till kontakt. Dejter som bokats och som sedan inte blev av för de bara försvann osv. 

Var på dejt med allt ifrån vanliga svenssons till utlänningar och till och med en sjukpensionär.

Det som störde mig mest i detta dejtande var alla de konstiga män som skrev suspekta sexmeddelanden direkt. Vad tror de att de ska uppnå? Tror de att man ska bli intresserad?
    Och jag tror att detta kan vara en bidragande orsak till att många kvinnor väljer att inte vara på dejtingsidor och att många kvinnor faktiskt väljer att hellre leva ensamma för de orkar inte med den cirkus som dejtande tyvärr är numera. Och då blir det så klart en snedfördelning i antal och de få tjejer/kvinnor som orkar med cirkusen kan välja och vraka på ett helt annat vis och vanliga män "blir utan" tills det dyker upp en knastok som jag som vet vad jag vill.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Ninni)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-27 15:44:49 följande:
    När jag tidigare varit seriös, så hånades jag.
    Så vem faan orkar va seriös?
    Att folk inte håller med dig och föreslår saker är inte hån. Bara för att du ogillar (helt vettiga) förslag, så innebär det inte att det är hån. Du har ju till och med blivit arg på folk som skriver långa meddelanden för att hjälpa dig och hånar dem i andra trådar. Ditt resonmang är helt obegripligt. Du ställer frågor och när folk svarar med sina åsikter, så är de "experter som vet allt" och ska hånas över hela FL. Det är faktiskt inte okej.
    Mandel skrev 2021-10-27 16:19:35 följande:

Fast eftersom det var jag som först kontaktade i princip alla de män jag var på dejt med så handlar det om vad männen ev har som jag söker. Det gäller att skylta med rätt saker och det som är rätt för mig är förmodligen inte rätt för någon annan.
    Allt handlar om vart i livet man är och vad man vill i livet och det gäller båda könen.

För mig var avståndet avgörande då jag vägrar distansförhållande, absolut inte egenföretagare eller i chefsposition, inga gymtokar eller extremsportare, inte vänster eller veganer och sedan inte för överviktiga eller för anskrämlig profilbild. 
    Nu jag är "äldre" och inga planer på att skaffa barn med någon ny och det visade sig vara en fördel för många yngre män, medans barnlösa män oavsett ålder gick bort direkt för min del! Och det var förmodligen så att jag gick bort för de barnlösa männen som skrev att de ville ha barn/familj.

Försökte mig inte ens på 10-poängare och det finns i mina ögon inte så värst många sådana heller...
    Och jag fick nobben av många vanliga män också efter 1-2 dejter. Vanliga män som inte svarade på mina första försök till kontakt. Dejter som bokats och som sedan inte blev av för de bara försvann osv. 

Var på dejt med allt ifrån vanliga svenssons till utlänningar och till och med en sjukpensionär.

Det som störde mig mest i detta dejtande var alla de konstiga män som skrev suspekta sexmeddelanden direkt. Vad tror de att de ska uppnå? Tror de att man ska bli intresserad?
    Och jag tror att detta kan vara en bidragande orsak till att många kvinnor väljer att inte vara på dejtingsidor och att många kvinnor faktiskt väljer att hellre leva ensamma för de orkar inte med den cirkus som dejtande tyvärr är numera. Och då blir det så klart en snedfördelning i antal och de få tjejer/kvinnor som orkar med cirkusen kan välja och vraka på ett helt annat vis och vanliga män "blir utan" tills det dyker upp en knastok som jag som vet vad jag vill.

"Och då blir det så klart en snedfördelning i antal och de få tjejer/kvinnor som orkar med cirkusen kan välja och vraka på ett helt annat vis och vanliga män "blir utan" tills det dyker upp en knastok som jag som vet vad jag vill."

Då håller du alltså, till skillnad från dina medsystrar, med om påståendet att kvinnor kan välja och vraka? Du är den första som "erkänner" detta :) Alla andra kvinnor jag diskuterat detta med blånekar.

Jag skulle tippa att det går fem män på varje kvinna på de vanliga dejtingsajterna.

Tyvärr får ju i vanlig ordning den stora massan ta konsekvensen av att några få inte kan sköta sig.

Anonym (Ninni) skrev 2021-10-27 16:51:49 följande:
    Att folk inte håller med dig och föreslår saker är inte hån. Bara för att du ogillar (helt vettiga) förslag, så innebär det inte att det är hån. Du har ju till och med blivit arg på folk som skriver långa meddelanden för att hjälpa dig och hånar dem i andra trådar. Ditt resonmang är helt obegripligt. Du ställer frågor och när folk svarar med sina åsikter, så är de "experter som vet allt" och ska hånas över hela FL. Det är faktiskt inte okej.

Jag kan förstå att han uppfattar era "råd" som hån eftersom en kvinna aldrig kan förstå hur det är för en man och vice versa. Jag skulle aldrig ge råd till en kvinna då jag inte har en aning hur det kvinnliga perspektivet ser ut.

• Anonym (Tashe kvinnoslisk)
    Anonym (Osynliga mannen) skrev 2021-10-27 16:59:13 följande:

Jag kan förstå att han uppfattar era "råd" som hån eftersom en kvinna aldrig kan förstå hur det är för en man och vice versa. Jag skulle aldrig ge råd till en kvinna då jag inte har en aning hur det kvinnliga perspektivet ser ut.

Du som nätdejtade. Får jag fråga hur gammal du är, eller inom vilket spann det rör sig om? Undrar även vart du placerar dig själv rent utseendemässigt. Om man delar in det i 4 klasser, vilket tillhör du? 
    1. Väldigt snygg
    2. Snygg/normal
    3. Varken snygg eller ful/normal
    4. Oattraktiv. 
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Osynliga mannen) skrev 2021-10-27 15:34:26 följande:
    Han är väl precis som många andra män trött på att allt skall vara jämställt utom parbildning.
    Vad betyder det här?
  • Anonym (Perka)

Då får man ju sluta be kvinnor om råd då.
    Blir ju jättekonstigt när man gör det, sen hånar svaren man får, sen gnäller över hur dumma andra är...
  • Anonym (Ninni)

Jag tror nog att de allra flesta, oavsett kön, förstår att man har större chans att träffa någon om man träffar fler människor. Det är den typen av råd han får. Och som han sedan raljerar över.
  • Erika71

Råden han har fått har aldrig handlat om manligt och kvinnligt, det har handlat om att bryta gamla mönster och på så sätt kanske möta nya människor. Några tips har varit att testa en kurs där det finns många kvinnor (nej, det är ointressant), flytta till Stockholm och tvinga sig att lära känna nya (nej, det kommer inte att hjälpa), kolla upp Facebookgrupper som kan leda till nya kontakter (nej, det är jag för blyg för), mm mm.

Vi är många som har lagt mycket tid på att hjälpa, inte håna, men eftersom han blir provocerad av råden så tolkar han det som att vi ser ner på honom eller trycker ner honom. Jag kan inte annat än att tänka att hans sociala färdigheter är väldigt låga eftersom han blir så rädd och aggressiv av våra svar.

Det absolut vanligaste rådet han har fått är att söka upp en psykolog som kan hjälpa honom men det är det tvärstopp- han behöver ingen hjälp, han behöver bara en flickvän.
Svar på tråden Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?