Anonym (Osynliga mannen) skrev 2021-10-27 14:11:29 följande:
Prova att lägga upp en profil som "man" med bra text och bilder så vet du hur osynliga mannen har det. Du kan skicka ett par välformulerade mejl varje dag i flera månader utan ett enda svar trots att jag bor i en av Sveriges större städer. I mitt fall gick det så långt att jag gjorde en felanmälan men det var ju inget tekniskt fel. De enda meddelanden jag fick var från horor och reklam.
Det positiva var att jag vann en vadslagning med en kvinnlig bekant som påstod att hon kunde fixa en dejt om dagen eftersom jag hade så bra bilder och text så vi bytte konto. Efter två veckor hade hon kammat noll och jag hade fixat fem dejter varav en fortfarande efter 8 år är sambo med henne.
Fast eftersom det var jag som först kontaktade i princip alla de män jag var på dejt med så handlar det om vad männen ev har som jag söker. Det gäller att skylta med rätt saker och det som är rätt för mig är förmodligen inte rätt för någon annan.
Allt handlar om vart i livet man är och vad man vill i livet och det gäller båda könen.
För mig var avståndet avgörande då jag vägrar distansförhållande, absolut inte egenföretagare eller i chefsposition, inga gymtokar eller extremsportare, inte vänster eller veganer och sedan inte för överviktiga eller för anskrämlig profilbild.
Nu jag är "äldre" och inga planer på att skaffa barn med någon ny och det visade sig vara en fördel för många yngre män, medans barnlösa män oavsett ålder gick bort direkt för min del! Och det var förmodligen så att jag gick bort för de barnlösa männen som skrev att de ville ha barn/familj.
Försökte mig inte ens på 10-poängare och det finns i mina ögon inte så värst många sådana heller...
Och jag fick nobben av många vanliga män också efter 1-2 dejter. Vanliga män som inte svarade på mina första försök till kontakt. Dejter som bokats och som sedan inte blev av för de bara försvann osv.
Var på dejt med allt ifrån vanliga svenssons till utlänningar och till och med en sjukpensionär.
Det som störde mig mest i detta dejtande var alla de konstiga män som skrev suspekta sexmeddelanden direkt. Vad tror de att de ska uppnå? Tror de att man ska bli intresserad?
Och jag tror att detta kan vara en bidragande orsak till att många kvinnor väljer att inte vara på dejtingsidor och att många kvinnor faktiskt väljer att hellre leva ensamma för de orkar inte med den cirkus som dejtande tyvärr är numera. Och då blir det så klart en snedfördelning i antal och de få tjejer/kvinnor som orkar med cirkusen kan välja och vraka på ett helt annat vis och vanliga män "blir utan" tills det dyker upp en knastok som jag som vet vad jag vill.