• Anonym (Tashe kvinnoslisk)

Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?

Hej alla där ute. 

Jag gick på ett gymnasium med mest killar. Fann ingen tjej under gymnasietiden eftersom jag mest omgavs av killar och inte ens hade ett speciellt stort intresse för tjejer. Nu när jag pluggar på högskolan har jag märkt att jävligt många tjejer, i stort sett alla jag pratat med, är tillsammans med en kille. De flesta är till och med sambos. 
    Ångrar mig grovt att jag inte valde ett gymnasium med fler tjejer och att jag la ner större möda på att försöka hitta någon. Nu känns det som om alla är "tingade". 

Vart hittar man en brud idag egentligen? Och minskar chanserna drastiskt efter gymnasietiden?  

Krogen: Där super folk sig fulla, går mest ut för att festa och ha kul och roa sig.

Nattklubb: Samma som krogen. 

Universitetet: Här har de flesta redan en parter. Helt värdelös plats att hitta någon. Egen erfarenhet. 

Nätdejting: Har inte prövat, men av det jag läst så verkar det också vara rätt meningslöst. Brukar inte leda till något. Tinder får så jävla mycket skit på sociala medier, alla säger att folk bara är ute efter att ligga och att de har jättehöga krav. 

• Svar på tråden Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?
  • Anonym (pluggis)

Jag träffade hur många som helst på universitetet. Slutade med årliga grillfester för 50-60 pers i väl 15 års tid, när vi väl hade bestämt vem som skulle vara ihop med vem.

Träffar man inte folk på uni så måste man göra något fel.

• Anonym (Ninni)

Dumheter. Knappast så att de flesta träffar sin partner på gymnasiet, skulle snarare tro att det hör till ovanligheterna. Särskilt när det gäller att hålla ihop efteråt.

Håller med tidigare som sagt att univeristetet är ett perfekt ställe att hitta någon, bättre chans får man knappast. Aktiviteterna bör väl ha dragit igång igen. Knyt kontakter och lär känna nya människor, men gör inte misstaget som många män gör, att de tänker att allt ska leda till man direkt träffar en tjej. Att bygga upp ett stort kontaktnät ökar möjligheterna på sikt och är framför allt är det viktigt för både vänskap och framtida jobb.

• Pixxen

Du har helt rätt tyvärr. Sjukt svårt att träffa någon idag.

Jag har försökt allt det där + nätdejting i 15 år utan att det lett till en dejt knappt.

• Pirum

universitetet är väl det bästa stället att träffa någon på? Engagera dig i studentlivet, jobba på nation är ett sjukt bra sätt att lära känna folk på. Jag har haft  fem pojkvänner varav jag träffat tre i nationssammanhang och jag gifte mig med en av dem. Fördelen när man engagerar sig är att man får ett sammanhang att i lugn och ro lära känna nya människor.

• Anonym (Loppan)

Många blir singlar på universitetet.Genom fester,vänner osv.

• Anonym (Normalt)

Jag känner en handfull incels som efter avslutade studier jobbar som läkare, lärare och ingenjör. Trevliga människor allihop. 

• Anonym (ingen)
    Anonym (Tashe kvinnoslisk) skrev 2021-10-25 17:16:07 följande:

Hej alla där ute. 

Jag gick på ett gymnasium med mest killar. Fann ingen tjej under gymnasietiden eftersom jag mest omgavs av killar och inte ens hade ett speciellt stort intresse för tjejer. Nu när jag pluggar på högskolan har jag märkt att jävligt många tjejer, i stort sett alla jag pratat med, är tillsammans med en kille. De flesta är till och med sambos. 
    Ångrar mig grovt att jag inte valde ett gymnasium med fler tjejer och att jag la ner större möda på att försöka hitta någon. Nu känns det som om alla är "tingade". 

Vart hittar man en brud idag egentligen? Och minskar chanserna drastiskt efter gymnasietiden?  

Krogen: Där super folk sig fulla, går mest ut för att festa och ha kul och roa sig.

Universitetet: Här har de flesta redan en parter. Helt värdelös plats att hitta någon. Egen erfarenhet. 

Nätdejting: Har inte prövat, men av det jag läst så verkar det också vara rätt meningslöst. Brukar inte leda till något. Tinder får så jävla mycket skit på sociala medier, alla säger att folk bara är ute efter att ligga och att de har jättehöga krav. 

Jag känner ingen som träffade sin stadiga partner under gymnasiet, en del hade pojk/flickvän då men det tog slut innan eller strax efter studenten.

På högskolan träffades de flesta sin partner som de sen fortsatte livet med. Även där var det ju en viss omsättning, men långt ifrån alla hade stadiga förhållanden. 

Hittar du verkligen ingen på ett helt stort universitet? Kanske inte i din klass, men det är ju där krogen kommer in så att du träffar folk som läser andra program eller utbildningar.  Annars skulle jag rekommendera att du engagerar dig i nån kåraktivitet eller liknande, det kanske har legat nere under Corona men borde väl starta upp igen nu. 

Jag hittade min partner på universitetet, vi läste inte samma program men träffades på någon av uteställena på universitetsområdet. Vi hade även en gemensam kåraktivitet där vi träffades i en hel grupp med liknande intressen. Vi sågs flera gånger på det sättet och lärde känna varann en del innan vi gick vidare till en relation. De flesta som träffade någon under universitetstiden träffades så. 
  • sextiotalist

Jag säger som alla andra, de finns på högskolan.
    Men det krävs nog att man är lite aktiv, kolla runt på nationer, studentkårer etc och se om det finns något för dig

• sextiotalist
    Anonym (Normalt) skrev 2021-10-25 21:52:06 följande:

Jag känner en handfull incels som efter avslutade studier jobbar som läkare, lärare och ingenjör. Trevliga människor allihop. 

Troligen för att de inte ägnade sig åt något annat än studier under sin tid på högskola/universitet
  • Anonym (F)
    Anonym (Tashe kvinnoslisk) skrev 2021-10-25 17:16:07 följande:

Hej alla där ute. 

Krogen/Nattklubb: Kan funka, även om många är fulla

Universitet/Högskola: Ytterst få var i en relation när jag pluggade, många hittade en partner under studietiden, inte alltid det höll.

Nätdejting: Jag hittade min sambo på nätet för 20 år sedan. En vän hittade sin partner på Tinder för typ 5 år sedan efter sin skilsmässa.

Andra sätt att hitta partner: Sluta förutsätta en massa saker, ha ett öppet sinne när du träffar folk. Många träffar någon via vänners vänner. Andra genom att de går någon kurs i något eller via sitt fritidsintresse.
Svar på tråden Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?