• Erika71

Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?

Anonym (Osynliga mannen) skrev 2021-10-27 16:59:13 följande:

Jag kan förstå att han uppfattar era "råd" som hån eftersom en kvinna aldrig kan förstå hur det är för en man och vice versa. Jag skulle aldrig ge råd till en kvinna då jag inte har en aning hur det kvinnliga perspektivet ser ut.

Råden han har fått har aldrig handlat om manligt och kvinnligt, det har handlat om att bryta gamla mönster och på så sätt kanske möta nya människor. Några tips har varit att testa en kurs där det finns många kvinnor (nej, det är ointressant), flytta till Stockholm och tvinga sig att lära känna nya (nej, det kommer inte att hjälpa), kolla upp Facebookgrupper som kan leda till nya kontakter (nej, det är jag för blyg för), mm mm.

Vi är många som har lagt mycket tid på att hjälpa, inte håna, men eftersom han blir provocerad av råden så tolkar han det som att vi ser ner på honom eller trycker ner honom. Jag kan inte annat än att tänka att hans sociala färdigheter är väldigt låga eftersom han blir så rädd och aggressiv av våra svar.

Det absolut vanligaste rådet han har fått är att söka upp en psykolog som kan hjälpa honom men det är det tvärstopp- han behöver ingen hjälp, han behöver bara en flickvän.
  • Erika71
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-10-27 19:10:47 följande:
    Han kanske vill ha sin offerkofta ifred och hade hoppats på "Du duger som du är!"
    Nja, då borde man inte skriva i varenda tråd som handlar om att dejta (och då gärna yngre eller kollegor).

Att han duger som han är har han fått höra, däremot att han måste ut och träffa folk för att faktiskt kunna träffa någon är nog det som provocerar honom. Att han måste förändra sig lite grann.
  • Erika71
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-27 20:42:26 följande:
    Eftersom du inte har en susning om vad jag syftar på, så är det meningslöst att diskutera med dig. Jag minns vad som skrivits i mina trådar. Mycket av det var inte ok. Långt ifrån.
    Nej, du minns INTE vad som skrivits i dina trådar, du minns allt som du tolkat som negativt. Det har säkert skrivits några negativa kommentarer men jag har läst så otroligt många positiva och uppmuntrande kommentarer som du inte verkar ha läst alls eller i alla fall inte vill kännas vid, varför det?

Nu börjar folk förstås tröttna, framför allt när ditt hån och nedlåtande har börjat lysa igenom, så kommentarerna som kommer nu är inte så trevliga men det måste du ha räknat med. Du har nästan provocerat fram dom konstigt nog.

Ärligt talat, ilskan kanske kan få dig att agera, dvs ge dig ut i världen. Visa oss hur fel vi har om dig!
  • Erika71
    Anonym (Ointressant gubbslem) skrev 2021-10-28 12:05:19 följande:
    Jag tror att han tänker baklänges. Istället för att reda ut sina egna bekymmer och sedan skaffa flickvän tror han att en flickvän gör att bekymren försvinner.
    Låter som kaffedrakens resonemang med.
Svar på tråden Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?