• Anonym (Tashe kvinnoslisk)

Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?

Hej alla där ute. 

Jag gick på ett gymnasium med mest killar. Fann ingen tjej under gymnasietiden eftersom jag mest omgavs av killar och inte ens hade ett speciellt stort intresse för tjejer. Nu när jag pluggar på högskolan har jag märkt att jävligt många tjejer, i stort sett alla jag pratat med, är tillsammans med en kille. De flesta är till och med sambos. 
    Ångrar mig grovt att jag inte valde ett gymnasium med fler tjejer och att jag la ner större möda på att försöka hitta någon. Nu känns det som om alla är "tingade". 

Vart hittar man en brud idag egentligen? Och minskar chanserna drastiskt efter gymnasietiden?  

Krogen: Där super folk sig fulla, går mest ut för att festa och ha kul och roa sig.

Nattklubb: Samma som krogen. 

Universitetet: Här har de flesta redan en parter. Helt värdelös plats att hitta någon. Egen erfarenhet. 

Nätdejting: Har inte prövat, men av det jag läst så verkar det också vara rätt meningslöst. Brukar inte leda till något. Tinder får så jävla mycket skit på sociala medier, alla säger att folk bara är ute efter att ligga och att de har jättehöga krav. 

• Svar på tråden Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?
  • Anonym (A)

Jag gick gymnasium med mestadels tjejer och större delen har partner idag.

Min vän fick många matchningar på tinder inklusive killar som ytliga personer inte skulle sätta 10/10 på direkt(även dessa men min vän är inte kräsen utan ser personlighet)...men fina och snälla killar. Så nätdejting är helt klart en bra grej. Se till att ha bra bilder.

• Anonym (A)

Alla på UNI är garanterat inte i förhållande. Man får gå lite på vänners vänner och vistas i universitetssamhang bara.

• Anonym (Försöker du verkligen)

Engagera dig i universitetsaktiviteter, kåren, nationen, föreningar. Gå på fester, nollning, kör, korridorsfester mm

Även om många har partner under universitetstiden är det rätt dynamiskt.

• AndreaBD

Det är bara att träffa så mycket folk som möjligt. Genom vänner kan man träffa fler människor och kanske t.o.m. får tips om vem som kan vara lämplig. På universitetet bör chanserna vara ganska bra egentligen. Annars, gå på andra aktiviteter, nån sport eller annat. 

• Anonym (Kvinna 39)

De ställen du räknat upp är bara att glömma, om du inte råkar träffa nån på universitetet. Annars är mitt starkaste råd alltid via gemensamma bekanta eller via en hobby. Så skriv in dig på en kvällskurs!

• Anonym (Kreativ)

Utbilda dig till danspedagog eller socionom.

Börja en kurs i:
    konståkning
    dans
    balett
    ridning
    agility
    nagelkonst

• Anonym (ooo)

Du måste skoja om du tror att alla tjejer är upptagna efter gymnasiet. De flesta som blir ihop så tidigt gör ju slut efter ett tag och blir därmed singlar igen. 

• Fjäril kär

Exakt hur mycket vill du ha en tjej egentligen?

Du verkar inte vara särskilt intresserad av att anstränga dig alls då du ratar allt på förhand och hittar på ursäkter innan du ens försökt.

Dom kommer knappast ringa på din dörr hux flux liksom...

• Anonym (C)

Umgås du med andra människor på fritiden? Går på fester och annat där du träffar vänner och bekanta till dina vänner och bekanta? Ofta är det ju den vägen par träffas. Universitetstiden brukar vara en period i livet där man träffar väldigt mycket nya människor och knyter nya kontakter. Men pandemin har väl ställt till det en hel del, med distansundervisning etc ...

Svar på tråden Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?