• Anonym (Tashe kvinnoslisk)

Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?

Hej alla där ute. 

Jag gick på ett gymnasium med mest killar. Fann ingen tjej under gymnasietiden eftersom jag mest omgavs av killar och inte ens hade ett speciellt stort intresse för tjejer. Nu när jag pluggar på högskolan har jag märkt att jävligt många tjejer, i stort sett alla jag pratat med, är tillsammans med en kille. De flesta är till och med sambos. 
    Ångrar mig grovt att jag inte valde ett gymnasium med fler tjejer och att jag la ner större möda på att försöka hitta någon. Nu känns det som om alla är "tingade". 

Vart hittar man en brud idag egentligen? Och minskar chanserna drastiskt efter gymnasietiden?  

Krogen: Där super folk sig fulla, går mest ut för att festa och ha kul och roa sig.

Nattklubb: Samma som krogen. 

Universitetet: Här har de flesta redan en parter. Helt värdelös plats att hitta någon. Egen erfarenhet. 

Nätdejting: Har inte prövat, men av det jag läst så verkar det också vara rätt meningslöst. Brukar inte leda till något. Tinder får så jävla mycket skit på sociala medier, alla säger att folk bara är ute efter att ligga och att de har jättehöga krav. 

• Svar på tråden Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?
  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Erika71 skrev 2021-10-27 18:03:46 följande:
    Råden han har fått har aldrig handlat om manligt och kvinnligt, det har handlat om att bryta gamla mönster och på så sätt kanske möta nya människor. Några tips har varit att testa en kurs där det finns många kvinnor (nej, det är ointressant), flytta till Stockholm och tvinga sig att lära känna nya (nej, det kommer inte att hjälpa), kolla upp Facebookgrupper som kan leda till nya kontakter (nej, det är jag för blyg för), mm mm.

Vi är många som har lagt mycket tid på att hjälpa, inte håna, men eftersom han blir provocerad av råden så tolkar han det som att vi ser ner på honom eller trycker ner honom. Jag kan inte annat än att tänka att hans sociala färdigheter är väldigt låga eftersom han blir så rädd och aggressiv av våra svar.

Det absolut vanligaste rådet han har fått är att söka upp en psykolog som kan hjälpa honom men det är det tvärstopp- han behöver ingen hjälp, han behöver bara en flickvän.
    Jag tror att han tycker det är ÄNNU mer förnedrande att bli klappad på huvudet med "goda" råd av de som han uppfattar ratar honom.

Varför lägger ni tid på honom om han nu är så hopplös? 
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-10-27 18:43:20 följande:

Jag tror att han tycker det är ÄNNU mer förnedrande att bli klappad på huvudet med "goda" råd av de som han uppfattar ratar honom.

Varför lägger ni tid på honom om han nu är så hopplös? 

Och ändå frågar han i trådar specifikt efter kvinnors råd och åsikt?
    Anonym (Perka) skrev 2021-10-27 18:51:13 följande:
    Och ändå frågar han i trådar specifikt efter kvinnors råd och åsikt?
    Han kanske vill ha sin offerkofta ifred och hade hoppats på "Du duger som du är!"
  • Erika71
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-10-27 19:10:47 följande:
    Han kanske vill ha sin offerkofta ifred och hade hoppats på "Du duger som du är!"
    Nja, då borde man inte skriva i varenda tråd som handlar om att dejta (och då gärna yngre eller kollegor).

Att han duger som han är har han fått höra, däremot att han måste ut och träffa folk för att faktiskt kunna träffa någon är nog det som provocerar honom. Att han måste förändra sig lite grann.
  • Anonym (Ninni)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-10-27 19:10:47 följande:
    Det hade han säkert, men att heja på ett destruktivt beteende är inte särskilt snällt.
    Erika71 skrev 2021-10-27 19:15:34 följande:
    Nja, då borde man inte skriva i varenda tråd som handlar om att dejta (och då gärna yngre eller kollegor).

Att han duger som han är har han fått höra, däremot att han måste ut och träffa folk för att faktiskt kunna träffa någon är nog det som provocerar honom. Att han måste förändra sig lite grann.
    Det är ju han som man som måste ta initiativ och då måste han gå ur sin komfortzon annars lär ju inte mycket hända även om han skulle röra sig bland folk i sociala sammanhang. En man utan självförtroende är körd. Spelreglerna är olika för män och kvinnor 2021 även om man kunde önska att jämställdheten hade kommit längre.
  • Anonym (Ninni)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-10-27 20:11:31 följande:
    Det är ju han som man som måste ta initiativ och då måste han gå ur sin komfortzon annars lär ju inte mycket hända även om han skulle röra sig bland folk i sociala sammanhang. En man utan självförtroende är körd. Spelreglerna är olika för män och kvinnor 2021 även om man kunde önska att jämställdheten hade kommit längre.
    Det är ju precis det folk säger, att han måste ta sig ur sin komfortzon, för annars är det kört. Men det hånar han. För han vet folk som är sociala som är singlar.
    Anonym (Ninni) skrev 2021-10-27 20:14:28 följande:
    Det är ju precis det folk säger, att han måste ta sig ur sin komfortzon, för annars är det kört. Men det hånar han. För han vet folk som är sociala som är singlar.
    Man vet ju inte om de är självvalda singlar eller ej?
  • Anonym (Ninni)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-10-27 20:25:06 följande:
    Man vet ju inte om de är självvalda singlar eller ej?
    Exakt. Det är ju det som är poängen.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Ninni) skrev 2021-10-27 16:51:49 följande:
    Att folk inte håller med dig och föreslår saker är inte hån. Bara för att du ogillar (helt vettiga) förslag, så innebär det inte att det är hån. Du har ju till och med blivit arg på folk som skriver långa meddelanden för att hjälpa dig och hånar dem i andra trådar. Ditt resonmang är helt obegripligt. Du ställer frågor och när folk svarar med sina åsikter, så är de "experter som vet allt" och ska hånas över hela FL. Det är faktiskt inte okej.
    Eftersom du inte har en susning om vad jag syftar på, så är det meningslöst att diskutera med dig. Jag minns vad som skrivits i mina trådar. Mycket av det var inte ok. Långt ifrån.
Svar på tråden Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?