• Anonym (Tashe kvinnoslisk)

Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?

Hej alla där ute. 

Jag gick på ett gymnasium med mest killar. Fann ingen tjej under gymnasietiden eftersom jag mest omgavs av killar och inte ens hade ett speciellt stort intresse för tjejer. Nu när jag pluggar på högskolan har jag märkt att jävligt många tjejer, i stort sett alla jag pratat med, är tillsammans med en kille. De flesta är till och med sambos. 
    Ångrar mig grovt att jag inte valde ett gymnasium med fler tjejer och att jag la ner större möda på att försöka hitta någon. Nu känns det som om alla är "tingade". 

Vart hittar man en brud idag egentligen? Och minskar chanserna drastiskt efter gymnasietiden?  

Krogen: Där super folk sig fulla, går mest ut för att festa och ha kul och roa sig.

Nattklubb: Samma som krogen. 

Universitetet: Här har de flesta redan en parter. Helt värdelös plats att hitta någon. Egen erfarenhet. 

Nätdejting: Har inte prövat, men av det jag läst så verkar det också vara rätt meningslöst. Brukar inte leda till något. Tinder får så jävla mycket skit på sociala medier, alla säger att folk bara är ute efter att ligga och att de har jättehöga krav. 

• Svar på tråden Vart hittar man en tjej idag? Chanserna att lyckas sjunker drastiskt efter gymnasiet?
  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Erika71 skrev 2021-10-27 18:03:46 följande:
    Råden han har fått har aldrig handlat om manligt och kvinnligt, det har handlat om att bryta gamla mönster och på så sätt kanske möta nya människor. Några tips har varit att testa en kurs där det finns många kvinnor (nej, det är ointressant), flytta till Stockholm och tvinga sig att lära känna nya (nej, det kommer inte att hjälpa), kolla upp Facebookgrupper som kan leda till nya kontakter (nej, det är jag för blyg för), mm mm.